کد خبر : 1618467 | 28 خرداد 1398 ساعت 16:08 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

سه شانس به من بدهید و سه گل هدیه بگیرید!

خانم گل لیگ برتر: همه موقعیت‌ها را گل می‌کنم

مهاجم ملی پوش فوتبال ایران با گل هایی که در دیدار اخیر شهرداری بم به ثمر رساند توانست رکورد بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر بانوان را به نام خود بزند.

خانم گل لیگ برتر: همه موقعیت‌ها را گل می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که دو بازی تا پایان بازی های این دوره از لیگ برتر باقی مانده است زهرا قنبری نه تنها توانسته عنوان خانم گلی این فصل از فوتبال ایران را به دست بیاورد که در کنار آن با به ثمر رساندن 50 گل(منهای دو بازی باقی مانده) رکورد بیشترین گل زده توسط مهاجمان فوتبال ایران در تاریخ لیگ برتر بانوان را جابجا کرد. پس از این اتفاق تاریخی با زهرا قنبری، به صحبت پرداختیم تا نظر او را درباره قهرمانی دوباره در لیگ برتر و همینطور دبل خانم گلی این رقابت ها به صحبت بپردازیم.

 

حق بازیکنان را برای خانم گلی ضایع نمی کنم

 

من فصل پیش هم توانستم به عنوان خانم گلی رقابت های لیگ دست پیدا کنم و خداراشکر امسال هم از این عنوان خودم دفاع کردم. البته باید بگویم اصولا نوع بازی من به گونه ای نیست که همه فرصت ها را بخواهم استفاده کنم و یا از بازیکنان بخواهم همه توپ های آخر را به من بدهند. بهرحال من هم مانند همه فوتبالیست ها برایم مهم است که تیمم نتیجه بگیرد و به همین دلیل سعی نمی کنم برای رسیدن به عنوان خانم گلی، حق تیم و بازیکنان را ضایع کنم.

 

به دنبال رکوردزنی نبودم

 

من اصلا نمی دانستم در این باره رکوردی وجود دارد و پس از آنکه به آن رسیدم در رسانه ها دیدم که رکورد زده ام. من امسال می خواستم رکورد گلزنی خودم را بشکنم اما در همین هفته های پایانی تازه فهمیدم رکورد گلزنی در لیگ هم وجود دارد.

 

از همان هفته های اول امتیاز نمی دادیم

 

ما از همان هفته های اول نمی خواستیم به تیمی امتیاز بدهیم و واقعا عزممان را برای قهرمانی آن هم با صلابت کامل جزم کرده بودیم و این هم طبیعی بود که همه تیم ها وقتی روبروی ما ایستادند سعی می کردند تمام تلاششان را برای نباختن به کار ببندند و همین کار را برای ما سخت کرده بود.

 

سه چهار تیم روبروی ما قرار نگرفتند

 

در لیگی که به اتمام رسید دو سه تیم اصلا روبروی ما قرار نگرفتند و این خیلی بد است که برخی تیم ها به دلیل مسائل مالی نمی توانند در بازی های خود به میدان بروند و به این ترتیب امتیازات را از دست بدهند. البته وقتی تیمی برابر مثلا تیم ما حاضر می شود درست است بازی سه بر صفر می شود اما برای بازیکنان گلزن خیلی بد است که درآن دیدار گلی را نمی تواند به ثمر برساند. متاسفانه این موضوعات گویا حل شدنی نیست. باور کنید بازی های تیم های بانوان بسیار هم زیباست و خیلی راحت می توان برای آن اسپانسر پیدا کرد.

 

دو بار خانم گلی و یک بار هم بهترین بازیکن لیگ

 

سال گذشته هم من خانم گل شده بودم اما امسال اصلا با هدف خانم گل شدن پا به بازی ها نگذاشتم اما خب با پیشرفت روند تیمی، این اتفاق هم افتاد که من بتوانم برای دومین سال پیاپی خانم گل شوم. من به غیر از دو فصل اخیر که توانستم خانم گل شوم در سال 94 هم به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران انتخاب شده بودم که همه آنها با همکاری تیمی به دست آمد و از این بابت بسیار خوشحالم.

 

برای تیمم هر جا که بگویند بازی می کنم

 

من همیشه برای اینکه بخواهم در تیمم تاثیرگذار باشم به عضویت آنها درمیایم و به همین دلیل موفقیت تیم برای من در اولویت است و به همین دلیل در برخی از بازی ها پست بازی من تغییر می یافت و این اتفاق در برخی اوقات گلزنی را از من دور می کرد. به طور مثال به دلیل نیاز تیم برای حضور من در پست هافبک، حتما این کار را می کردم و از دروازه حریف دور می شدم اما خیالم راحت بود که در نهایت این اتفاق به سود تیممان است. در هر صورت هر جا که تیم به حضور من نیاز داشت در خدمت بودم. از فوروارد و وینگر و هافبک وسط تا امور دفاعی و ...!

 

هر سه موقعیت گل، سه گل برای من دارد

 

نوع بازی من این طور است که از کمترین فرصت ها گلزنی می کنم. من بازیکنی نیستم که از 10 موقعیت گل یکی از آنها را تبدیل به گل کنم. من هر موقعیتی را با گل تمام می کنم. من بازیکنی هستم که از سه موقعیت گل، سه گل برای تیمم به ثمر می رسانم .

هر روز برای تیم ملی تاسف می خورم

ناراحت کننده ترین اتفاقی که برای من افتاد به تیم ملی برمی گردد. تیم ما فوق العاده بود و ما می توانستیم حتی به عنوان تیم شگفتی ساز این بازی ها راهی مرحله نهایی شویم. تنها اتفاق بد برای آن تیم شکست در بازی اول بود و همه چیز را تغییر داد. هرکسی بازی های تیم ملی را می دید لذت می برد و باید تاسف خورد که چرا نتوانستیم صعود کنیم.

دیدگاه‌ها