کد خبر : 1619821 | 04 تیر 1398 ساعت 00:39 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

برای تکرار نشدن تراژدی مارک ویوین فو

مشکل قلبی، جام ملت ها را از مهاجم کامرون گرفت

ژوئل تاگو، مهاجم تیم ملی کامرون، به دلیل مشکل قلبی، از فهرست این تیم برای رقابت های جام ملت های آفریقا کنار گذاشته شد.

مشکل قلبی، جام ملت ها را از مهاجم کامرون گرفت

به گزارش "ورزش سه"، این مهاجم 25 ساله که برای باشگاه پرتغالی مارتیمو بازی می کند، در فهرست نهایی کامرون برای جام ملت های آفریقا که به تازگی آغاز شد، قرار داشت اما آنطور که در بیانیه فدراسیون فوتبال کامرون اعلام شده، بعد از تست هایی که توسط کادر پزشکی تیم صورت گرفت، مشخص شد که از ناحیه عروق کرونر قلب دچار مشکل است که می تواند جان او را به خطر بیندازد.

به همین دلیل با توصیح کادر پزشکی، کلارنس سیدورف، سرمربی کامرون، تصمیم گرفت که او را از فهرست کنار بگذارد. این مشکل ابتدا در اردوی تدارکاتی تیم کامرون در قطر تشخیص داده شد و پس از معاینات و تست های بیشتر، مشکل قلبی تاگو تایید شد.

در ادامه بیانیه فدراسیون فوتبال کامرون آمده است:" این خبر باعث ناراحتی زیادی در اردوی تیم ملی شد. کادر فنی و بازیکنان نمی توانستند جلوی اشک های شان را بگیرند."

 

1415049

 

با توجه به اینکه کامرون هنوز اولین بازی اش را در جام ملت های آفریقا انجام نداده، می توانند یک بازیکن جدید را جانشین تاگو کنند. کامرون مدافع عنوان قهرمانی است و در اولین دیدارش، فردا شب مقابل گینه بیسائو قرار خواهد گرفت.

در سال 2003 و در جریان رقابت های جام کنفدراسیون ها، مارک ویوین فو، هافبک کامرون، دچار مشکل قلبی شد و در زمین بازی جان باخت و به نظر می رسد کامرونی ها برای اینکه آن تراژدی بار دیگر تکرار نشود، تاگو را راهی خانه خواهند کرد.

ویوین فو که در آن زمان تنها 28 سال داشت، در دیدار مقابل کلمبیا در نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها دچار مشکل شد و در زمین ورزشگاه ژرلاند لیون بیهوش به زمین افتاد.

 

1415048

 

البته پزشکان در مرکز پزشکی ورزشگاه برای 45 دقیقه تلاش کردند تا او را احیا کنند اما در نهایت این بازیکن جان خود را از دست داد. بعدا مشخص شد که او به دلیل مشکلی در بطن چپ قلبش دچار این مشکل شد و جان خود را از دست داد.

دیدگاه‌ها