کد خبر : 1617970 | 26 خرداد 1398 ساعت 11:22 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

لهستان را چگونه شکست دادیم؟

دورنالار یوواسی؛ یار هفتم ایران در ارومیه (گزارش)

تیم ملی ایران در حالی موفق به شکست لهستان شد که بیش از ۶ هزار هوادار در ورزشگاه به شدت تیم ایران را تشویق می‌کردند.

دورنالار یوواسی؛ یار هفتم ایران در ارومیه (گزارش)

به گزارش ورزش سه، ایران دومین برد متوالی خود در ارومیه را نیز به دست آورد تا نشان دهد به هیچ عنوان بیخیال فینال در شیکاگو نخواهد شد. شاگردان کولاکوویچ که کانادا را قاطعانه شکست داده بودند، در برابر لهستان نیز پرقدرت آغاز کردند اما در طول مسابقه چند بار متزلزل شدند و شاید اگر حمایت هواداران نبود، نمی‌توانستند برنده بازی شوند.

 

روز گذشته نیز همچون بازی نخست در لحظه شروع بازی، تمام صندلی ها و حتی راهروهای سالن غدیر مملو از تماشاگر بود. البته لهستانی ها عادت به بازی مقابل تماشاگران پرتعداد را دارند اما در ارومیه وضعیت متفاوت بود؛ تمام هواداران  که از قشرهای مختلف بودند، از سوت شروع بازی به شدت تیم ایران را تشویق می‌کردند و همین موضوع نیز سبب شد تا شاگردان هینن برخلاف بازی های دیگر، با اشتباهات پرتعداد در سرویس، اسپک و... مواجه شوند.

 

1413330

 

حضور پرشور در استادیوم غدیر فقط به جایگاه آقایان مربوط نمی‌شود. بانوان نیز در غدیر حضور بسیار خوبی داشتند و بیشتر از ظرفیت سالن به ورزشگاه آمده بودند، به طوری که گوینده سالن نیز چند بار از آن ها خواست که وارد قسمت آقایان نشوند! در تماشای بازی از طریق تلویزیون تشویق ها را تفکیک نمی‌کند اما طبق آنچه حاضران در سالن می‌گویند، دختران ایرانی بسیار پرشورتر از آقایان بودند و حتی در لحظاتی خود، یک جریان تشویقی متفاوت را آغاز می‌کردند.

 

اگرچه تیم ایران با کولاکوویچ بسیار قدرتمند شده و یاران معروف توانایی شکست دادن هر حریفی را دارند اما باید اعتراف کرد که پیروزی مقابل لهستان بدون حضور تماشاگران ارومیه ای ممکن نبود؛ آن هایی که از لحظه ورود سعید معروف به زمین، شدیداً تیم را تشویق می‌کردند و بر علیه حریف موضع می‌گرفتند.

 

1413332

 

یکی دیگر از مسائلی که به چشم می‌آمد، هماهنگی هواداران داخل ورزشگاه با یکدیگر بود. آن ها در زمان موج مکزیکی یا شعارهای دو طرفه کاملا هماهنگ با طرف مقابل و دیگر سکوها عمل میکردند و همین موضوع سبب می‌شد تا در طول چند ثانیه یک حرکت یا شعار در تمام ورزشگاه انجام شود.

 

تاثیر حضور هواداران ایرانی را می‌توان در عملکرد تیم لهستان نیز دید. لهستانی که اغلب استارت های خوبی در مسابقات دارند، در مقابل ایران ست اول را با اختلاف ۵ امتیازی شکست خوردند تا وضعیت به نفع ایران تغییر کند.

 

1413333

 

همچنین از طرف دیگر میزان خطاهای بازیکنان لهستان نیز بیشتر از ایرانی ها بود. سفید و قرمز های اروپا در این بازی ۲۵ خطا داشتند که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید که طبیعتاً بخشی از آن به قدرت تماشاگران داخل استادیوم برمی‌گردد.

 

حالا همه منتظر یک حضور پرشور دیگر هستند. بلیت های بازی ایران - روسیه نیز کاملا فروش رفته و امشب هم دورنالار یوواسی پر از تماشاگر خواهد بود و همه امیدوارند تا ایران در ارومیه، پایتخت والیبال، بدون شکست باقی بماند.

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها