کد خبر : 1017488 | 09 مرداد 1392 ساعت 08:14 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری سوپرجام غیر رسمی و دربی گیلان و تبریز

مروری بر هفته دوم لیگ برتر فوتبال

مسابقات هفته دوم لیگ برتر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی استقلال میزبان سپاهان است.

هفته دوم لیگ برتر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. این هفته شاهد برگزاری یک سوپر جام غیر رسمی بین استقلال( قهرمان لیگ دوازدهم) با سپاهان ( قهرمان جام حذفی) هستیم. همچنین دو دربی دیدنی در انزلی و تبریز برگزار می‌شود. به گزارش فارس، نگاهی به هشت بازی این هفته می‌اندازیم؛
*سایپا - راه آهن؛ به دنبال اولین برد
هر دو تیم در هفته اول لیگ مساوی گرفته‌اند و در این هفته قطعا به دنبال برد هستند. بخصوص تیم سایپا که در خانه‌اش بازی می‌کند و هفته گذشته در لحظات پایانی سه امتیاز را در دیدار با داماش از دست داد.
راه آهن هم مقابل تیم 10 نفره مس در تهران متوقف شد. دو تیم چهره‌های سرشناس زیادی ندارند و بیشتر بازیکنان جوان، با انگیزه و جویای نام بازی می‌کنند البته در تیم سایپا ابراهیم صادقی و کیانوش رحمتی دو هافبک و چهره تاثیرگذارند و در تیم راه آهن هم امین منوچهری مهاجمی است که می‌تواند معادلات را برهم بزند. البته دانش فنی و تجربه دو سرمربی را نباید نادیده گرفت. منصور ابراهیم‌زاده مربی راه آهن سال‌ها در لیگ برتر ایران حضور موفقی داشته ولی انگین فیرات سرمربی سایپا خیلی تجربه موفقی در لیگ ایران نداشته است.
*مس کرمان - استقلال خوزستان؛ نبرد پیرترین مربی با ویسی جوان
به نظر می‌رسد با انتخاب محمود یاوری به عنوان سرمربی جدید مس آرامش به فوتبال کرمان بازگشته است. این مربی با تجربه می‌خواهد با یک پیروزی خانگی دوباره تماشاگران کرمانی را با مس آشتی بدهد. استقلال خوزستان هم یکی از مربیان جوان لیگ را در اختیار دارد. ویسی در این فصل البته برخلاف گذشته به سراغ بازیکنان با تجربه رفته است و یک تیم باتجربه در اختیار دارد.
این بازی می‌تواند نبرد ستاره‌های گلزن لیگ باشد. میلاد میداودی در استقلال و ادینهوی برزیلی در مس که قرار است این هفته اولین بازی‌اش را در لیگ برتر انجام بدهد.
*ملوان - داماش ؛ دربی گیلان با اولین مربی خارجی انزلی
دربی گیلان به اندازه دربی پایتخت هیجان، کری‌خوانی و جنجال پیش از بازی دارد و نتیجه این بازی برای فوتبالدوستان گیلانی بسیار مهم است. اما این دربی یک نکته منفی هم دارد و آن بد و بیراه‌هایی است که تماشاگران دو تیم ملوان و داماش در جریان بازی به یکدیگر نثار می‌کنند. این بازی هم مثل دیدار استقلال و پرسپولیس خیلی از قواعد فنی پیروی نمی‌کند و تیمی که بتواند از نظر روحی و روانی برتر باشد می‌تواند پیروز مسابقه باشد. دربی گیلان یک ویژگی منحصر به فرد هم دارد اینکه برای اولین بار یک مربی خارجی هدایت ملوان را برعهده دارد. دراگان اسکوکیچ اولین خارجی در فوتبال انزلی است که این دربی را تجربه می‌کند. ملوان هفته گذشته برابر صبای قم شکست خورد و داماش هم در خانه یک امتیاز از سایپا گرفت. نتیجه این دربی می‌تواند برای مربی پیروزی ضمانت بقا حداقل تا چند هفته اول لیگ را در پی داشته باشد.
*تراکتورسازی - گسترش فولاد؛ دربی قرمز و آبی در تبریز
این اولین دربی تبریزی است که بین این دو تیم برگزار می شود. گسترش فولاد در این فصل به لیگ برتر صعود کرده است. هر دو تیم در هفته اول برابر استقلال و پرسپولیس شکست خورده‌اند و در این هفته برای جبران ناکامی به میدان می‌آیند. گسترش فولاد البته بعد از شکست جنجال زیادی در فوتبال ایران به پا کرد و رسول خطیبی بازیکن - سرمربی این تیم مدعی تماس مسئولان استقلال با یکی از بازیکنانش شد. در آن سوی میدان هم بازیکنان تراکتورسازی از قضاوت محسن قهرمانی گلایه مند بودند. این هفته نبرد مجید جلالی با رسول خطیبی دیدنی است البته مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند خطیبی مدرک مربیگری لازم برای سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد. باید دید آقا معلم( لقب مجید جلالی) برابر یک مربی- بازیکن جوان چه کاری انجام می‌دهد و آیا می‌تواند اولین بردش را با تراکتورسازی جشن بگیرد. در دربی تبریز هم دو تیم قرمز و آبی پوش هستند. تراکتورسازی قرمز می‌پوشد و گسترش فولادی‌های آبی‌پوش هستند.
*استقلال - سپاهان؛ سوپرجام غیر رسمی
این بازی سوپرجام غیر رسمی فوتبال ایران است. جایی که استقلال قهرمان لیگ به مصاف قهرمان جام حذفی می‌رود. اگرچه در پایان این بازی فینال‌گونه به تیم برنده جامی اهدا نمی‌شود اما قطعا برنده بازی می‌تواند خودش را قهرمان سوپر جام غیر رسمی ایران بداند.
قلعه‌نویی و کرانچار به خوبی با افکار تاکتیکی یکدیگر آشنا هستند و در میدان هم جمعی از بهترین بازیکنان ایران حضور دارند که در این میان حضور مجتبی جباری هافبک ناراضی استقلال که این فصل به سپاهان آمده چهره ویژه‌ای است. جباری بعد از بیانیه تندی که باشگاه استقلال علیه او صادر کرد ترجیح داد به سپاهان برود. شماره هشت شاکی استقلال، روز گذشته نیز حرف‌های تندی علیه فتح‌الله‌زاده مدیرعامل این باشگاه بر زبان آورد با این حال گفته که اگر موفق به گلزنی به استقلال بشود شادی نخواهد کرد و قبل از بازی نیز به سمت امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال خواهد رفت. جباری مرد اول این سوپر جام است چه بتواند خوب بازی کند و تیم سابقش را شکست بدهد چه استقلالی‌ها بتوانند این بازیکن را مهار کنند و اجازه درخشش در میانه میدان را به او ندهند. البته آرش افشین مهاجمی که در نقل و انتقالات با استقلالی‌ها مذاکرات ناموفقی داشت را هم نباید نادیده گرفت. همکاری او و جباری می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد آْبی‌پوشان هم بازیکنان تاثیرگذاری مثل آرش برهانی، فرهاد مجیدی، محمد قاضی، سیاوش اکبرپور و مهدی رحمتی دارند. ضمن اینکه آبی‌پوشان اکنون در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار دارند و در این فصل به دنبال ستاره سوم خود در آسیا هستند بنابراین چنین تیمی باید بتواند در حضور تماشاگرانش از پس سپاهان بربیاید و اولین باخت را به زردپوشان تحمیل کند.
*نفت تهران - صبای قم؛ نبرد دوپرسپولیسی در ورزشگاه تقریبا خالی
نفت تهران هفته گذشته یک برد خارج از خانه برابر فجرسپاسی به دست آورد تا یحیی گل‌محمدی لیگ را با برد شروع کند. سرمربی سابق پرسپولیس در این هفته باید مقابل یک پرسپولیسی دیگر یعنی محمد مایلی‌کهن قرار بگیرد. مایلی‌کهن هم لیگ را با صبا با پیروزی مقابل ملوان آغاز کرد. این بازی قطعا یکی از کم‌تماشاگرترین بازی‌های فصل خواهد بود زیرا نفت تهران با وجود قدمت زیادش در فوتبال ایران نتوانسته تماشاگر زیادی را به خود جلب کند. صبای قم هم در تقریبا همین شرایط را دارد. بخصوص اینکه بازی همزمان با دیدار پرسپولیس و ذوب آهن است. نبرد دو پرسپولیسی قدیمی در ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر از نظر فنی شاید جذاب باشد.
*فولاد خوزستان - فجرسپاسی؛ فرکی به دنبال اولین برد پیروانی به دنبال امتیاز
فولاد و فجر بازندگان هفته اول لیگ در این بازی به دنبال موفقیت هستند. حسین فرکی که در این فصل تیمش را باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بفرستد قطعا از این بازی خانگی سه امتیاز می‌خواهد اما برای تیم جوان فجرسپاسی گرفتن یک امتیاز هم در اهواز موفقیت محسوب می‌شود. به ویژه اینکه غلامحسین پیروانی سرمربی این تیم در اولین هفته لیگ با نامهربانی تماشاگران شیرازی روبه‌رو شد.
*ذوب آهن - پرسپولیس؛ برد دوم سرخپوشان؟
ذوب آهن با لوکا بوناچیچ لیگ را با شکست مقابل استقلال خوزستان آغاز کرد و اکنون لوکا می‌خواهد انتقام باخت به استقلال را از پرسپولیس بگیرد! علی دایی و پرسپولیس هم که با شعار قهرمانی وارد لیگ برتر شده‌اند قطعا می‌خواهند از اصفهان سه امتیاز برای هواداران بی‌شمارشان سوغات بیاورند. همین مسئله که هر دو تیم به دنبال برد هستند نوید‌بخش یک بازی زیبا و دیدنی خواهد بود. دو تیم یک تفاوت فنی بزرگ هم دارند. بوناچیچ مدعی است که باشگاه فقط 20 درصد بازیکنان مورد نظرش را جلب کرده و بقیه بازیکنان با این باشگاه قرارداد داشته‌اند اما علی دایی تمامی بازیکنان پرسپولیس را خودش انتخاب کرده است. هواداران پرسپولیس از دایی انتظار دومین برد متوالی را دارند.
برنامه هفته دوم لیگ برتر به شرح زیر است؛
*پنجشنبه دهم مرداد
ملوان – داماش ساعت 22 ، ورزشگاه انزلی
مس – استقلال خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
سایپا – راه آهن، ساعت 22، ورزشگاه انقلاب کرج
استقلال - سپاهان ساعت 22 در ورزشگاه آزادی
تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد تبریز
*جمعه یازدهم مرداد
فولاد خوزستان - فجرسپاسی ، ساعت 22، ورزشگاه تختی اهواز
نفت تهران – صبا، ساعت 22 ، ورزشگاه دستگردی تهران
ذوب آهن - پرسپولیس ورزشگاه فولاد شهر ساعت22

دیدگاه‌ها