کد خبر : 1240325 | 24 اردیبهشت 1394 ساعت 16:05 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

روانخواه: دربی باید بازی قهرمانی باشد

بازیکن سابق استقلال می گوید گرچه عمر فوتبالی اش کم بود اما 2 بار گلزنی در دربی خاطره خوشی از آن دوران سخت برجای گذاشت.

روانخواه: دربی باید بازی قهرمانی باشد
به گزارش "ورزش سه"، روانخواه در مورد پیش بینی اش در دربی برگشت گفت: پیش بینی که نمی شود کرد اما آرزوی قبلی این است که استقلال برنده دربی باشد گرچه این نتیجه نه در روند استقلال تاثیر دارد، نه در روند پرسپولیس. اگر این بازی در طول فصل انجام می شد، پیروزی یکی از این دو می توانست به آن تیم شخصیت و روحیه بدهد اما فردا لیگ تمام می شود. ای کاش این بازی قهرمان لیگ را مشخص می کرد. اگر دهه های گذشته بود بازی دربی را حکم بازی نفت و تراکتور را داشت و یکی از این دو تیم قهرمان می شد. یادش بخیر تا چند سال پیش همیشه دو تیم استقلال و پرسپولیس به راحتی در آسیا به دور بعد صعود می کردند یا مثلا تیم ملی آنقدر مملو از بازیکنان پرقدرت استقلال و پرسپولیس بود که به راحتی به نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه پیدا می کرد. اما متاسفانه دو تیم در حال حاضر شرایط بدی دارند و اگر نخواهند سریع تر مشکلاتشان را برطرف کنند، وضعیت از این هم بدتر می شود.

او در همین باره ادامه داد: چندین سال طول می کشد تا تیمی بتواند جایگاه استقلال پرسپولیس را پیدا کند و قشنگ به اندازه یک نسل زمان می برد. مثل این است که در اسپانیا رئال و بارسا سهمیه نگیرند و رو به نابودی بروند اتفاقی که هیچ وقت نمی افتد و اینکه دربی متاسفانه در کشور ما مورد تمسخر قرار می گیرد.

مهاجم ریزنقش سابق آبی پوشان با ابزار ناراحتی از شرایط تیمش گفت: من نیم فصل هم مصاحبه کردم و گفتم بدترین اتفاقی که افتاده این است که استقلال دارد بد بازی می کند و این ناراحت کننده است. ما به عنوان استقلالی روی تیم تعصب داریم. بازیکنانی که می توانند پول های خوب بگیرند، به باشگاه های دیگر می روند، یک زمان بود بازیکنی که می خواست به استقلال و پرسپولیس بیاید باید از فیلتر رد می شد و باید از همان او به فکر تیم ملی بود اما دو، سه سال است بازیکنانی به استقلال و پرسپولیس می آیند که حتی تیم های دیگر آنها را نمی خواهند، اینجاست که احساس بدی به آدم دست می دهد. باید تغییر و تحول بزرگی در استقلال و پرسپولیس رخ دهد و این دو تیم سعی کنند به شرایط عالی برگردند.

روانخواه که خودش سابقه گلزنی به پرسپولیس در بازی رفت و برگشت را دارد در این باره افزود: لطف خدا شامل حال من شد در دوران کوتاه فوتبالم اتفاقات بد زیادی برایم افتاد اما روزهای خوبی را در استقلال و فجرسپاسی گذراندم و توانستم دو گل به پرسپولیس بزنم. اگر بازیکن استقلال یا پرسپولیس بتواند اعتماد به نفسش را حفظ کند، می تواند در دربی موفق باشد اما معمولا بازیکنان در روز دربی استرس دارند و فشار زیادی که از سمت باشگاه، هواداران و غیره روی آنهاست باعث می شود نتوانند خوب کار کنند.

دیدگاه‌ها