کد خبر : 1242496 | 03 خرداد 1394 ساعت 16:02 | 66.8K بازدید | 0 دیدگاه

خودروسازان از دور مزایده خارج شدند؟

قرار است فردا سازمان خصوصی‌سازی تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در خصوص واگذاری به بخش خصوصی نهایی کند.

خودروسازان از دور مزایده خارج شدند؟
به گزارش "ورزش سه"، در حالی که قرار بود روز گذشته نتیجه پاکت‌های دریافتی برای واگذاری دو باشگاه مشخص شود، شورای واگذاری سرخابی‌ها بعد از نشست شب گذشته به جمع‌بندی لازم نرسیدند.

به همین منظور 3 وزیر وزیر ورزش ، اقتصاد و دادگستری در این رابطه تصمیم گرفتند این تصمیم‌گیری در نشستی دیگر و با سایر اعضای کابینه مطرح شود و قرار است فردا علنی شود. درحالی که از نظر این گروه شرایط شرکت وابسته به سایپا برای خرید پرسپولیس با متن دقیق بندهای آگهی واگذاری هم‌خوانی ندارد اما این تصمیم بزرگ را باید دولت به نمایندگی از نظام انجام دهد پس بهتر است که حتی اگر قرار شده یکی از میان شرکت هدایتی و شرکت گلرخسار مالک پرسپولیس شود، این تمام اعضای کابینه باشند که نظر مشورتی می دهند.

به همین دلیل هم بود که اعلام خبر واگذاری دو تیم به فردا موکول شد. اینگونه استعلام های بانک مرکزی و نهادهای اطلاعاتی هم در هیات دولت طرح می‌شود تا اعضا اول برای انتقادها از واگذاری این دو تیم به خوردوسازها پاسخی داشته باشند و سپس به بررسی بند بند شرایط 3 متقاضی پرسپولیس رسیدگی کنند و در نهایت تصمیم بگیرند که آیا این واگذاری اتفاق بیفتد یا متوقف شود.

در حالی که این روزها خیلی‌ها مالکیت خودروسازان بر این دو باشگاه را نزدیک‌تر از رقبای دیگر می‌دانند خبر جدیدی منتشر شده است. شورای واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور 3 وزیر ورزش ، اقتصاد و دادگستری درباره خریداران شرکت پرسپولیس بحث و تبادل نظر کردند. در این نشست درباره بسته پیشنهادی شرکت نیوان ابتکار، شرکت قطعه سازی وابسته به سایپا که از شهرستان گلپایگان برای خرید پرسپولیس پیشگام شده در بخش هایی در تعارض با شرایط سازمان خصوصی سازی بود. اتفاقی که به شایعات درباره عدم تمایل سایپا برای حضور در این مزایده می‌افزاید. شروط بازپرداخت های این شرکت طوری بود که 3 وزیر حاضر در مجمع به این جمع بندی رسیدند اولویت های شان را روی دو خریدار خصوصی یعنی هدایتی و بهنام پیشروی کیش بگذارند. اگرچه شاید هیات دولت نظر دیگری داشته باشد!

دیدگاه‌ها