کد خبر : 1243640 | 09 خرداد 1394 ساعت 16:09 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

شایسته ترین تیم لیگ، قهرمان شد؟

سپاهان، 30 هفته در مربع قهرمانی

تیم های لیگ‌برتر در طول مسابقات چه عملکردی داشتند، بهترین و بدترین موقعیت آنها چه بود؟

سپاهان، 30 هفته در مربع قهرمانی
به گزارش "ورزش سه"، نشان می‌ دهد که در 30 هفته لیگ‌برتر بهترین و بدترین موقعیت تیم های لیگ‌برتر چه بوده است.

1. سپاهان در 30 هفته از رتبه چهارم پایین نیامد تا نشان دهد لایق قهرمانی است. آنها 5 بار صدرنشین بودند (از جمله در هفته آخر) 4 بار دوم 10 بار سوم و 11 بار چهارم، رتبه آنها بود.

2. تراکتورسازان، رکورددار صدرنشینی، 12بار در صدرجدول حاضر شده و سرانجام دوم شدند. آنها 8 بار هم در سکوی دوم بودند، بدترین جایگاه تراکترو، مقام هفتمی در هفته چهارم بوده است.

3. نفت‌تهران، در هفته دوم، رده دهم را داشت، این بدترین جایگاه آنها بود. آنها 9 بار در صدرجدول بودند و از هفته چهاردهم به بعد همیشه یا اول یا دوم بودند اما سرانجام سوم شدند!

4. ذوب‌آهن، اگر لیگ 34 هفته ای بود احتمالا ذوب‌آهن اول می‌ شد. آنها در هفته سوم تیم آخر لیگ بودند، سپس به رتبه چهاردهم، سیزدهم، دوازدهم، نهم، هشتم، ششم و پنجم رسیده و سرانجام چهارم شدند.

5. فولاد، صدرنشین هفته نوزدهم در نهایت پنجم شد. آنها 9 بار بین 3 تیم اول بودند و از هفته سوم به بعد، همیشه بین 5 تیم برتر صدرجدول قرار داشتند.

6. استقلال، یکی از مغبون های لیگ امسال، در هفته پنجم تا هفتم صدرنشین بود. استقلال تا هفته 26، بدترین مقامش رتبه پنجم بود اما در نهایت ششم شد.

7. سایپا، رکورددار عنوان هفتم، 14 هفته در رتبه هشتم قرار داشت آنها 6 بار هم ششم بودند ولی ذوب‌آهن نگذاشت ششم بمانند.

8. پرسپولیس، هم تداوم داشت. آنها از هفته پنجم به بعد حداکثر هفتم و حداقل دهم بودند و دست آخر هشتم شدند.

9. صبای قم، همیشه رتبه یک رقمی داشت و این نکته جالبی برای آنهاست صبا در نیم فصل دوم 14 هفته، هفتم و هشتم بود ولی در هفته آخر نهم شد.

10. پدیده، از هفته دوازدهم یا نهم بودند یا دهم و آخر هم دهم شدند.

11. گسترش فولاد، 10 هفته خطر سقوط را حس کرد، در هفته بیستم به رتبه پانزدهم رفت که پایین ترین رتبه اش بود. رتبه 11 گسترش، بعد از هفته دهم، بهترین رتبه اش در لیگ بود.

12. راه‌آهن، از هفته سوم به بعد همیشه رتبه 2 رقمی داشت. سقوط آنها از هفته نهم شروع شد، سیزده، 14، 15 و سپس 16 آنها 13 هفته در حریم سقوط بودند اما در 3 هفته آخر نجات یافتند.

13. استقلال صنعتی، از هفته یازدهم در موقعیت با ثبات یازدهم تا سیزدهم بود اما نتایج 2 هفته آخر باعث رفتن آنها به پلی آف شد.

14. پیکان، 17 هفته تمام خارج از محدوده سقوط بود. آنها در کل فصل رتبه 2 رقمی داشتند، دهم در بهترین حالت و پانزدهم در بدترین حالت اما هیچ وقت آنها در رتبه آخر قرار نگرفتند.

15. نفت‌مسجدسلیمان، ویژگی بارز یک تیم سقوط کرده را داشت که تنها در هفته های 19 و 20 به رتبه 13 آمد و از محدوده سقوط نجات پیدا کرد.

16. ملوان، از هفته نهم به بعد همواره پانزدهم و شانزدهم بود اما با 4 برد متوالی، از هفته بیستم به بعد خود را از خط سقوط رها کرد با این حال در هفته های آخر یک بار دیگر به خطر افتاد. در این مدت بهترین رتبه اش عنوان یازدهم بود.

دیدگاه‌ها