کد خبر : 1255146 | 05 مرداد 1394 ساعت 13:44 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

سخندان: تاج نشان داده با داوران مشکل دارد

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: مهدی تاج با نوع ادبیاتش نشان داده که با داوران مشکل دارد و این کارها هم به خاطر همین مسئله انجام می‌شود.

سخندان: تاج نشان داده با داوران مشکل دارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، رضا سخندان در مورد اینکه گفته می‌شد او هم یکی از نفراتی بوده که برای حضور در مراسم برترین‌ها جهت تهیه کلیپ به تهران آمده ولی به مراسم دعوت نشده، عنوان کرد: در اواخر ماه رمضان با من تماس گرفتند و درخواست کردند به تهران بیایم و به خاطر اینکه جز یکی از 3 کاندید انتخاب برترین کمک داور هستم برای ساخت کلیپ در مکانی که مشخص شده حاضر شوم. برای من بلیت گرفتند و به تهران آمدم تا کارمان را انجام دهیم اما وقتی مراسم برگزار شد دیدیم که از ما در این مراسم دعوت نکردند.

وی افزود: بحث دیگری که مطرح شده بود این بود که قرار بود از ما به خاطر حضور در فینال جام ملت‌های آسیا تقدیر به عمل بیاید و مسئولان پس از 6 ماه یادشان افتاد که باید مورد تقدیر قرار گیریم. سپس گفتند به خاطر اینکه قصد دارند از ما تقدیر کنند جزو کاندیدای انتخاب برترین‌ داورها نباشیم و دوستان دیگری را انتخاب کنند. ما هم گفتیم عیبی ندارد و اگر دوستان ما برای این پست انتخاب شوند انگار ما انتخاب شدیم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که از ما تقدیر صورت نگرفت شاید انتقاداتی که در کلاس داوری صورت گرفت باعث شد که نه از ما تقدیر کنند و نه اسم‌مان جزو کاندیدای بهترین داوران آورده شود.

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد:‌ دوستان اکنون صحبت می‌کنند و می‌گویند ما هیچ دست‌کاری در لیست انتخابی نکردیم. نفراتی که برای برترین‌ها انتخاب شدند از سوی کمیته داوران مشخص شده‌اند. سؤال من اینجاست اگر قرار بود از ما برای جام ملت‌ها تقدیر شود چرا برای ساخت کلیپ برترین کمک داور ما را به تهران آوردند و اگر قرار بود از تیم داوری فینال جام ملت‌های آسیا تقدیر نکنند چرا اصلا این موضوع را مطرح کردند. متاسفانه در این مورد هیچ شفاف‌سازی نشده بود.

سخندان در ادامه یادآور شد: شما ببینید در 4-5 سال اخیر چه هزینه‌ سنگینی برای تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان،‌ جوانان و ... شده است. هیچ افتخاری در 4-5 سال اخیر به دست نیاوردند. تنها افتخار فوتبال ایران در این سال‌ها حضور تیم داوری ایرانی طی 3 ماه در سه فینال بزرگ بوده است. ابتدا در ماه آبان فینال لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کردیم. در آذر فینال رقابت‌های شرق آسیا را سوت زدیم و در بهمن‌ماه در فینال جام ملت‌های آسیا که بالاترین مسابقه در سطح آسیا است قضاوت کردیم. متاسفانه با وجود این عملکرد این رفتارها با ما می‌شود و چنین برخورد و ادبیاتی بر علیه ما دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که مهدی تاج امروز اعلام کرده برای دعوت از داوران جای کافی در سالن نداشتند و آیا این صحبت را منطقی می‌داند، اظهار داشت: بحث ما همین است. برای همه جا دارند الا داوران. این نوع ادبیات بی‌احترامی است. آیا فقط برای داوران و پیشکسوتان داوری فوتبال هیچ جایی وجود ندارد در حالی که دیدیم سالن پر از فضاهای خالی است. متاسفانه ما فقط وسیله آقایان شدیم. اگر منفعتی داشته باشیم ما را دعوت می‌کنند و اگر به نفع‌شان نباشیم اسم‌مان را خط می‌زنند. نباید فراموش کنیم داوران رکن اصلی فوتبال هستند اما به راحتی چنین بی‌احترامی‌هایی به جامعه داوری می‌شود و می‌گویند جا برای داوری نداریم. این نوع بی‌احترامی‌ها باعث می‌شود محسن ترکی و علیرضا فغانی انتقاد کنند. مهدی تاج با نوع ادبیاتش نشان داده که با داوران مشکل دارد و این کارها هم به خاطر همین مسئله انجام می‌شود.

سخندان در رابطه با اینکه انتقادات مطرح شده در جلسه پیش‌فصل داوری را چقدر مؤثر در اتفاقات اخیر می‌داند، گفت: فکر نمی‌کنم دلیل دیگری باعث بروز این اتفاقات باشد. متاسفانه ما انتقاد‌پذیر نیستیم. هیچ انسانی کامل نیست. داوران هم کامل نیستند. هر کسی ایرادی دارد. شما ببینید در فوتبال ما همه چیز حرفه‌ای شده و پول‌های حرفه‌ای رد و بدل می‌شود اما فقط داوران حرفه‌ای نیستند و پول کمی دریافت می‌کنند. یک داور در کنار کار داوری مجبور است شغل دیگری داشته باشد و نمی‌تواند به طور حرفه‌ای روی داوری تمرکز کند. شما نوع اداره داوری در کشورهای دیگر را ببینید. همه چیز روی اصول است اما در اینجا اینگونه رفتارها می‌شود. اگر داوران در جلسه توجیهی پیش‌فصل انتقاداتی کردند به خاطر این بود که وضعیت داوری بهبود پیدا کند.


دیدگاه‌ها