کد خبر : 1255222 | 05 مرداد 1394 ساعت 16:53 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

علی‌نژاد: ووشو به المپیک نزدیک شده است

رییس فدراسیون ووشو گفت: این رشته بسیار به قرار گرفتن جزو رشته‌های المپیک نزدیک شده است.

علی‌نژاد: ووشو به المپیک نزدیک شده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مهدی علی‌نژاد در مجمع انتخاب رییس هیات ووشو استان که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا درگذشت علی هویسی عکاس خبرگزاری ایسنا را تسلیت می‌گویم و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی قرار بگیرد و خداوند به جامعه رسانه خوزستان صبر دهد. به آقای هاشمی هم به دلیل انتخاب مجددش به عنوان رییس هیات ووشو استان تبریک عرض می‌کنم و از آقای نقیبی (کاندیدای احراز پست ریاست هیات ووشو استان) به دلیل حضورشان در این مجمع تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ووشو رشته‌ای است که قدمت 5000 ساله و خاستگاه چینی دارد. از سال 1987 فدراسیون آسیایی‌اش و از سال 1990 فدراسیون جهانی‌اش شکل گرفت. از سال 1990 وارد بازی‌های آسیایی شد و تاکنون هم حضور دارد. اولین دوره مسابقات جهانی در سال 1991 برگزار شد و تا امروز 150 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند که در مقابل دیگر فدراسیون‌های جهانی عدد قابل توجهی است. در سال 2004 توسط کمیته بین‌المللی المپیک این رشته به رسمیت شناخته شد. دو سال قبل برای اولین بار در لیست هشت ورزش متقاضی حضور در المپیک قرار گرفت و نزدیک به یک ماه پیش به دلیل تغییراتی که در قوانین IOC صورت گرفت،‏ به میزبان این اختیار داده شد که دو رشته را بتواند به بازی‌های المپیک اضافه کند.

رییس فدراسیون ووشو با بیان این‌که لیستی از هشت رشته توسط فدراسیون بین‌المللی المپیک به توکیو میزبان المپیک 2020 معرفی شد، گفت: ووشو مجددا در این لیست است و به شدت این رشته به المپیک نزدیک شده است. ما خیلی امیدوار هستیم که ووشو در المپیک ورود پیدا کند. در المپیک 2020 فکر نمی‌کنم این رشته حضور داشته باشد ولی احتمال زیاد ووشو را در المپیک 2024 خواهیم دید.

وی ادامه داد: ایران در این شرایط سه دوره پیاپی نایب‌قهرمانی دنیا را به دست آورده و مکان خود را تثبیت کرده است. همچنین خوزستان نیز در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده که این هم به راحتی به دست نیامده و زحمات هیات، اداره‌کل ورزش و جوانان، استعدادها و مربیان خوزستانی باعث به وجود آمدن این موفقیت شده است. سه نفر از تیمی که یکشنبه به مسابقات جوانان آسیا اعزام می‌شود،‏ از خوزستان و از این سه نفر، دو نفر از شهرستان ایذه هستند و این جای خوشحالی دارد. امیدواریم شرایط بهتر از این هم بشود و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان هم حتما کمک‌های لازم را انجام دهد.

علی‌نژاد با بیان این‌که مسوولان استان مساله استعدادیابی را هم جدی بگیرند، عنوان کرد: آینده این رشته را بسیار روشن می‌بینم. ان‌شاالله بتوانیم موفقیت‌های خوبی هم به دست آوریم. از آقای کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به دلیل کمک‌هایی که انجام می‌دهد، تشکر می‌کنم. به هر حال امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که مسابقات کشوری در بهمن ماه به میزبانی خوزستان برگزار شود و ووشوکاران کشور با خاطره خوب از این استان خارج شوند.

وی در پایان گفت: در سال 2014 کارگاهی برگزار شد که بهترین‌های جهان در این کارگاه حضور داشتند که خوشبختانه فرشاد عربی از ایران و خوزستان جزو آن ورزشکاران نخبه‌ای بود که توسط فدراسیون جهانی دعوت شد. امیدوارم این استان نفرات بیشتر از این هم به تیم‌ملی معرفی کند و نهایتا این چرخه به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم خدمات بیشتری در اختیار جوانان این استان قرار دهیم.

دیدگاه‌ها