کد خبر : 1256577 | 10 مرداد 1394 ساعت 16:21 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

با روند فعلی قهرمان آسیا می‌شویم

در سال‌های گذشته بی‌دلیل خط می‌خوردیم

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: در سال‌های گذشته وقتی به تیم ملی دعوت می‌شدیم، بعد از مدتی بدون دلیل خاصی خط می‌خوردیم.

در سال‌های گذشته بی‌دلیل خط می‌خوردیم
به گزارش "ورزش سه"، محمد حسن زاده، ملی پوش تیم بسکتبال ایران در سال‌های گذشته بارها به اردوی تیم ملی دعوت شد ولی نتوانست در جمع 12 نفر پایانی قرار بگیرد. اما این روزها با حضور درک بائرمن سرمربی آلمانی در میدان و تورنمنت اطلس اسپرت خیلی خوب هم بازی می‌کند. او در گفت‌وگو با سایت فدراسیون بسکتبال معتقد است:« این روزها تیم ملی بازی گروهی به نمایش می‌گذارد و همه در برد و باخت به یک اندازه شریک هستند.»

*عملکرد تیم ملی در تورنمنت اطلس اسپرت چگونه بود؟

عملکرد تیم ملی هر روز بهتر از قبل می شود اما آنچه مهم است این است که همه در این تورنمنت بازی می کنند و سرمربی تک تک بازیکنان را ارزیابی می کند. من هیچ وقت این طور اردوها را ندیده بودم که تا این اندازه زمان و بازی به نفرات برسد. یک روز نیمکت نشین هستی و روز دیگر در ترکیب ثابت؛ این اردو بسیار راضی کننده است.

*انگیزه خودت در این اردوها و تورنمنت چگونه بود؟

من یکی دوسالی بود که خط می خوردم ولی امسال آمدم تا انتخاب شود. سعی کردم لیگ خوبی را پشت سر بگذارم و وقتی هم وارد اردو شدم و اینگونه رفتار را دیدم که تابحال ندیده بودم انگیزه ای دوبرابر پیدا کردم. بائرمن با اینگونه رفتار به همه بازیکنان انگیزه و انرژی می دهد.

*پس در واقع این سرمربی دارد الگویی جدید رفتاری و کاری به اجرا می گذارد.

سرمربی خیلی مهم است. وقتی همه بازیکنان را به یک چشم ببیند و با قدیمی و جدید یک جور ارتباط برقرار کند، باعث رشد می شود. ما سال‌های قبل وارد اردو می‌شدیم و یکی دو هفته بعد نمی دانستیم بر چه اساس و دلایلی خط می‌خوردیم و 15 نفر انتخاب و به هر تورنمنتی می‌رفتند، اما الان می‌بینید که در طول تورنمنت هر روز تغییر ارنج داریم. همه تست می‌شوند و هیچ بی احترامی تاکنون از او ندیده‌ایم. من به شخصه خیلی راضی هستم که با یک مربی با اطلاعات به روز شده یا در واقع با یک مربی آمریکایی کار می‌کنیم. پس خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

*قهرمانی در جام ملت‌ها را برای ایران می‌دانید؟

روندی که تیم در پیش گرفته و هر روز آماده تر می‌شود قهرمانی برایش دور از دسترس نیست. با همبستگی زیاد و دفاع عالی به آن دست می یابیم. این روزها تابلوی امتیازات را وقتی نگاه می‌کنی یک کار گروهی را می بینی که امتیازات بین نفرات تقسیم شده است و همه در برد و باخت‌ها سهیم هستند؛ پس با این روند می توانیم قهرمان شویم.

دیدگاه‌ها