کد خبر : 1257548 | 14 مرداد 1394 ساعت 12:07 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

حاضر نیست با مربی تیم معلولین کار کند

تصمیم نعمتی حضور در المپیک است

اولین بانوی مدال‌آور ایران در تاریخ پارالمپیک انگیزه‌ای برای رقابت در ورزش معلولان ندارد و ترجیح می‌دهد شانس خود را در بین تیراندازی غیرمعلول آزمایش کند.

تصمیم نعمتی حضور در المپیک است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، از زمان حضور زهرا نعمتی در اردوهای تیم ملی تیراندازی باکمان این امیدواری به وجود آمد که ورزش ایران می‌تواند شاهد وقوع یک اتفاق تاریخی باشد. در واقع همه بر این گمان بودند که زهرا نعمتی با رکوردهایی که در تیراندازی معلولان به ثبت رسانده، می‌تواند در المپیک نیز همچون پارالمپیک 2012 لندن خوش بدرخشد و حتی به مدال دست یابد اما این مسئله تاکنون فقط یک خیال خام بوده است.

نعمتی که امید زیادی به کسب سهمیه المپیک در تیراندازی با کمان داشت، در سه تورنمنتی که شرکت کرد، نتوانست به مقام قابل توجهی دست یابد و به ترتیب از راهیابی به مرحله 1/8 نهایی، 1/16 نهایی و 1/64 نهایی باز ماند عملاً شانسی برای رسیدن به ریو و حضور در جمع ورزشکاران غیرمعلول نداشته باشد.

این ورزشکار که نامش طی سال‌های به واسطه کسب مدال‌های متعدد بر سر زبان‌ها افتاده، در آخرین حضورش راهی دانمارک شد و پس از ناکامی در آنجا ترجیح داد که در جمع تیراندازان باقی بماند و به لهستان برای شرکت در یک اردوی تمرینی سفر کند. آنچه مشخص است، اینکه نعمتی حضور در جمع ملی‌پوشان و رسیدن به المپیک را به پارالمپیک ترجیح می‌دهد؛ نکته‌ای که رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولین آن را تأیید می‌کند.

مجید کهتری در این باره اظهار داشت: آخرین خبری که از نعمتی داریم این است که او همراه با تیم تیراندازی غیر معلول راهی لهستان شده است تا علاوه بر برگزاری اردو، در یک دوره مسابقه که اهمیت زیادی نیز ندارد و تأثیری در کسب سهمیه نخواهد داشت، شرکت کند.

وی ادامه داد: ما همواره در اردوهای اخیر زهرا نعمتی را نیز دعوت کرده‌ایم اما او نیامده است. امروز (چهارشنبه) اردوی پنجم تمام می‌شود و ورزشکاران از 20 مرداد به اردوی ششم می‌آیند و تا 31 مرداد که قرار است راهی مسابقات آلمان شوند، در این اردو باقی خواهند ماند.

رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولین عنوان کرد: تصمیم نهایی برای حضور در المپیک یا پارالمپیک با خودِ ورزشکار است و بر همین اساس نیز نعمتی تصمیم گرفته شانس خود را برای حضور در المپیک آزمایش کند. به او گفته‌ام که راه بسیار سخت و حتی غیرممکنی برای کسب سهمیه المپیک دارد اما او تصمیمش را گرفته و می‌خواهد به بلندپروازی‌هایش ادامه بدهد، هر چند که نتوانسته تاکنون سهمیه بگیرد و ما هم از این موضوع ناراحت هستیم.

کهتری در پاسخ به این سوال که آیا نعمتی می‌تواند وارد اردوی معلولان شود و در مسابقات آلمان شرکت کند؟ گفت: او در حال حاضر در لهستان حضور دارد و اگر بخواهد به آلمان بیاید، خستگی را با خود به همراه خواهد داشت. خیلی دوست داشتیم که او به اردوی ما بیاید اما ترجیح داد مثل ابراهیم رنجبر که به ما ملحق شد، این کار را نکند.

او در خصوص عکس‌العمل سرمربی خارجی تیم تیراندازی با کمان معلولان نسبت به غیبت‌های نعمتی خاطرنشان کرد: آلِک قرار است تا دو روز آینده نظر نهایی خود درباره ترکیب تیم ملی را اعلام کند. این در حالی است که نعمتی چندی قبل اعلام کرد حاضر نیست با این مربی خارجی کار کند. متأسفانه تکنیک نعمتی کمی بهم ریخته و او اگر بخواهد یک بار دیگر به اردوی معلولان ملحق شود، حداقل به دو ماه زمان نیاز دارد.

رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولین در پایان و در پاسخ به این سوال که نعمتی چقدر شانس کسب سهمیه پارالمپیک دارد؟ اظهار داشت: در مسابقات آلمان تقریباً 85 درصد از سهمیه‌های پارالمپیک توزیع می‌شود و این شانس بزرگی برای تیراندازان به منظور کسب سهمیه است که متأسفانه نعمتی شانس زیادی برای حضور در آن نخواهد داشت. با این اوصاف اگر او بخواهد سهمیه پارالمپیک 2016 ریو را بگیرد، چاره‌ای جز ایستادن روی سکوی اول یا دوم در مسابقات آسیایی تایلند را ندارد که این کار بسیار سختی است.

نگرانی‌ها درباره آینده زهرا نعمتی در افکار مسئولان فدراسیون جانبازان و در رأس همه آنها محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون وجود دارد. به هر حال اینکه قهرمانی پارالمپیک 2012 لندن نتواند جایی برای خود در پارالمپیک 2016 ریو پیدا کند، اتفاقی است که ضربه بزرگی به پیکر کاروان ایران وارد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها