کد خبر : 1263280 | 07 شهریور 1394 ساعت 12:09 | 19.4K بازدید | 23 دیدگاه

انتقاد می‌کنیم، اما دشمن نیستیم

دامغانی: کواچ مدیریت ولاسکو را ندارد

کارشناس والیبال ایران گفت: به عقیده من سرمربی تیم ملی والیبال مدیریتی مانند ولاسکو را ندارد.

دامغانی: کواچ مدیریت ولاسکو را ندارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس محمدرضا دامغانی، درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه مسابقات جام‌جهانی اظهار داشت: تیم ملی در جام واگنر نتایج مطلوبی نگرفت؛ البته باید دید کواچ خودش شخصاً چه نظری دارد. من بخشی از بازی با ژاپن را دیدم و متوجه شدم سرمربی تیم ملی از بازیکنی مانند معنوی‌نژاد هم استفاده کرده بود. با توجه به اینکه معنوی‌نژاد توانایی بازی در تیم جوانان را هم داشت، اما کواچ گفته بود که این بازیکن از مهره‌های اصلی من است. به نظر من کواچ بازیکنان را تست کرد تا قابلیت‌های آنها در بازی‌های حساس را بسنجد.

وی ادامه داد: از طرفی باختن به فرانسه توجیه دارد و باخت به لهستان را هم می‌توان پذیرفت، اما درمورد بازی با ژاپن دل نگرانی‌هایی وجود دارد. ژاپن همان تیمی بود که به تهران آمده بود؛ حسین معدنی همیشه نگران شیمیزو بود. تمام هم دوره‌ای های این بازیکن دیگر والیبال بازی نمی‌کنند، اما ژاپنی‌ها این شیمیزوی فسیل را همچنان در ترکیب خود دارند و عملکرد خوبی هم دارد به نحوی که بازیکنان ایران وی را دفاع نمی‌کردند. خبرهایی که می‌شنویم کمی ما را نگران کرده است و امیدوارم تیم مشکل حاشیه‌ای نداشته باشد.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی آمادگی کامل برای ورود به جام‌جهانی را ندارد و به سطح ایده‌آل از نظر روحی و روانی و حتی تاکتیکی نرسیده است. در گذشته بازیکنان ایران تجربه این حجم از مسابقات را نداشتند و به نظر می‌رسد بازیکنان هنوز به این آمادگی نرسیده‌اند که به صورت مداوم درگیر مسابقات سنگین باشند.

دامغانی با بیان اینکه مدیریت ولاسکو را نمی‌توان در کواچ دید، عنوان کرد: وی گفته است که منتقدان اول فکر کنند و بعد حرف بزنند که این جمله سنگین است و باید بهتر صحبت می کرد. آنهایی که انتقاد می‌کنند سال‌ها زحمت کشیده‌اند و اگر نکته‌ای می‌بینند برای تخریب بازیکنان نمی‌گویند. نقاط ضعفی وجود دارد که از بیرون دیده می شود و باید به گوش کادر فنی برسد؛ بهتر است آقایان بدانند که هر منتقدی صرفاً دشمن نیست. ما ولاسکو و گائیچ را دیده‌ایم و حالا آنها را با کواچ مقایسه می‌کنیم؛ کواچ بیشتر از اینکه ضعف تاکتیکی داشته باشد، ضعف مدیریتی دارد.

وی درمورد دستیاران کواچ افزود: کمک‌ها در لحظات حساس و بحرانی می‌توانند تاثیرگذار باشند؛ چه کسی می‌تواند در این شرایط کمک کند؟ کسی که خودش چنین لحظاتی را حس و تجربه کرده باشد. چورا چند سال است که در ایران کار می‌کند و نگاه وی به والیبال ایران بیزینسی بود و فکر می کنم کواچ بخاطر شناخت چورا از والیبال ایران وی را به عنوان دستیار انتخاب کرده است. صرب‌ها خیلی هوای یکدیگر را دارند؛ ما در حال حاضر توقعی نداریم مربی ایرانی سرکار باشد، اما حداقل یک مربی سطح بالا را در کنار کواچ قرار دهند.

کارشناس والیبال ایران تصریح کرد: برخی مربیان ایرانی که کمک مربیان خارجی شده‌اند یا زبان بلد بودند و مترجم شدند یا توپ‌زن بودند؛ نه تنها کواچ، بلکه هیچ کدام از مربیان خارجی، متاسفانه مربیان ایرانی را قبول ندارند. کواچ هم اگر حرف دلش را بزند متوجه می‌شوید که مربیان ایرانی را قبلو ندارد و اگر رحمان محمدی‌راد الان آنجاست چند دلیل دارد؛ اول اینکه زبان بلد است و دوم اینکه همبازی کواچ در ارومیه بوده است. ملاک های انتخاب‌های کواچ برای انتخاب محمدی‌راد موضوعات فنی نبوده است؛ هرچند که وی مربی جوان و آینده داری است.

دامغانی با بیان اینکه نقش خوش‌خبر در بحث‌های فنی بیشتر از مربیان ایرانی است، گفت: این موضوعی است که محمد ترکاشوند هم در زمانی که دستیار کواچ شد به آن اذعان کرد. متاسفانه این موضوع در مورد تمام مربیان ایرانی وجود دارد. امیدوارم به هر شکل والیبال ایران امسال المپیکی شود؛ در زمان ولاسکو شانس بیشتری برای این کار داشتیم. در حال حاضر تمام تیم‌ها به فکر حضور در ریو هستند و امیدوارم ما از این داستان عقب نمانیم.

وی درخصوص ارتباط کواچ با بازیکنان، اظهار داشت: اگر در مقطع کنونی حاشیه‌ای وجود دارد نباید مطرح شود، چراکه تیم ملی به آرامش نیاز دارد. برخی مسائل از بیرون هم احساس می شود و امیدوارم کم شود تا تیم ملی به هدف خود برسد. همه چیز به موضوع مدیریتی کواچ مربوط می‌شود که در این راه فدراسیون هم می‌تواند به وی کمک کند تا بازیکنان سوار کار نباشند و کادر فنی تصمیم‌گیرنده باشد. امیدوارم اگر مشکلی هم هست که من شنیده‌ام زودتر حل شود تا تیم از بحران گذر کند.

دیدگاه‌ها