کد خبر : 1263807 | 09 شهریور 1394 ساعت 13:09 | 18.4K بازدید | 9 دیدگاه

چرا تغییرات به جوانان نمی‌رسد؟

هیچوقت نمی‌توانم مثل اکبری باشم

مربی پیشین تیم ملی والیبال با اشاره به نتایج تیم زیر 23 سال در رقابت های جهانی گفت: باید این نتایج را در برنامه ریزی فدراسیون جستجو کرد ولی من هیچوقت نمی توانستم مثل اکبری باشم تا 4 تیم را مدیریت کنم.

هیچوقت نمی‌توانم مثل اکبری باشم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ناصر شهنازی در خصوص نتایج تیم زیر ۲۳ سال ایران در رقابت های جهانی گفت: قبل از نتایج تیم زیر ۲۳ سال باید به برنامه فدراسیون رجوع کنیم. واضح است فدراسیون این مسابقات را در اولویت خود قرار نبوده بود حتی در مسابقات آسیایی تهران خیلی راحت می توانستیم قهرمان شویم اما با توجه به نوع برنامه فدراسیون آن را از دست دادیم. برای مسابقات باشگاه های آسیا و دانشجویان جهان هم برنامه خاصی نداشتیم.

وی اضافه کرد: تمام هم و غم فدراسیون جام جهانی ژاپن است که من فکر می کنم زیاد روی نتیجه اصلی آن یعنی کسب یکی از دو سهمیه المپیک از طریق این تورنمنت حساب باز نکرده اند. من هیچ وقت نمی توانم جای پیمان اکبری باشم که مدیریت ۴ تیم را در رقابت های دانشجویان جهان، باشگاه های آسیا، قهرمانی آسیا و زیر ۲۳ سال جهان عهده دار باشند. مدیریت این ۴ تیم بسیار سنگین است و باید دید آیا خود پیمان قبول کرده یا فدراسیون برنامه خاصی در این باره داشته است.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا اکبری با این برنامه ریزی به نوعی سوخت شده است گفت: به هر حال این برنامه فدراسیون بوده یا علاقه خودش اما آنچه مسلم است آن انرژی مضاعفی که باید برای رقابت های زیر ۲۳ سال برای رقابت های جهانی به کار گرفته می شود وجود نداشت در حالی که نتایج در عرصه جهانی برای مردم ما خیلی مهم است و می توانستیم با کمک مربیان مختلف در تورنمنت های گوناگون نتیجه بگیریم.

شهنازی به صحبت های داورزنی در این باره اشاره کرد و گفت: من حرف های داورزنی درباره اهداف فدراسیون، منتقدین و نیز عملکرد زیر ۲۳ سال را خواندم. ایشان نقطه نظرات خودش را مطرح کرد اما برای ملت ما مهم است در مسابقات جهانی نتیجه بگیریم. ما با حضور ولاسکو مسیری که سال ها می خواستیم طی کنیم را خیلی زود به آن رسیدیم و حالا برنامه ریزی ما باید در سطح جهانی باشد.

وی ادامه داد: مردم ما دیگر برنمی تابند در مسابقات آسیایی آن هم در کشور خودمان دوم شویم در حالی که می توانستیم از بازیکنانی که کمتر در لیگ جهانی به کار گرفته شده اند استفاده کرده و به راحتی در این تورنمت قهرمان شویم. ما می توانستیم در ۴ تورنمنت از مربیان مختلف استفاده کنیم تا هم آنها را برای آینده محک بزنیم و هم در نتیجه گیری موفق عمل کنیم. والیبال ایران پتانسیل رفتن به المپیک را دارد و امیدوارم فدراسیون به این خواسته برسد.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران در خصوص پشتوانه سازی برای تیم ملی بیان کرد: ما در عرصه نوجوانان بازیکن بسیار خوبی داریم که حداقل ۴ یا ۵ سال باید محک بخورند تا به تیم ملی برسند اما بحث ما در رده جوانان است که سال ها روی سکو نرفته ایم اما به هیچ عنوان شاهد تغییر در رهبری این تیم نیستیم و این تعجب آور است. در بخش جوانان نیاز به علم روز داریم و مشخص نیست چرا در این زمینه تحولی ایجاد نمی شود.

شهنازی همچنین تاکید کرد: داورزنی همواره عنوان کرده همه مربیان باید بیایند و محک بخورند اما عدم تغییرات در برخی رده ها تعجب آور است. ما پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نداریم در حالی که در زمان ولاسکو اگر بهترین نفرات تیم الف آماده نبودند به تیم ب منتقل می شدند و نفرات خوب تیم ب در تیم الف جایگزین آنها می شدند. اما حالا در هر تورنمنت فقط یک تیم با یک مربی به اسم تیم ب شرکت می کنند و این معلوم است برنامه ریزی برای تیم ب وجود ندارد.

دیدگاه‌ها