کد خبر : 1264013 | 10 شهریور 1394 ساعت 10:54 | 3.4K بازدید | 1 دیدگاه

پایان کار نوجوانان آزاد با نایب قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان به کار خود در مسابقات جهانی نوجوانان با ایستادن بر سکوی دوم پایان داد. کسب دو مدال نقره و چهار مدال برنز پایان کار نوجوانان ایران در مسابقات جهانی بود.

پایان کار نوجوانان آزاد با نایب قهرمانی جهان
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، آینده سازان کشتی ایران از رسیدن به مدال طلا دستشان کوتاه ماند آن هم در شرایطی که ژاپن و هند به مدال طلا رسیدند و آمریکا با سه مدال طلا گوی سبقت را از ایران ربود. البته در رده‌بندی تیمی تیم ایران بالاتر از همه این کشورها قرار گرفت اما نگرفتن مدال طلا شاید یک نمره منفی برای شاگردان مراد محمدی باشد.

هر چند که عملکرد تیم ملی در این مسابقات باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود تیمی که باید صاحب سه الی چهار مدال طلا در این مسابقات می‌شد چرا در نهایت بدون طلا به کارش پایان داد. حریف اول و آخر کشتی ایران یعنی روسیه با اقتدار و با کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز بر سکوی نخست تکیه زد و نشان داد که فاصله بسیار زیادی با همه تیم‌ها دارد.

باید بررسی کنیم و مشخص شود که چگونه روس‌ها که فاصله تکنیکی زیادی هم با ما ندارند می‌توانند در 9 وزن از 10 وزن به مدال برسند و ما در عین شایستگی نمی‌توانیم؟ البته در بررسی اجمالی به وضوح مشخص است که نوجوانان کشتی ایران در 3 الی 4 وزن مغلوب خودشان شدند. فشار روانی زیادی که روی تیم ایجاد شده بود باعث شد تا کادر فنی و کشتی‌گیران خودشان را ببازند. در حالی‌که ما وقتی شرایط کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان و حتی گرجستان را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که این کشورها چندین برابر تیم ما روی تیم‌های خود سرمایه‌گذاری کرده بودند اما از این مسابقات دست خالی برگشتند و هرگز فشاری که ما تحمل می‌کردیم را آنها نداشتند. دلیل این فشار روحی روانی از کجا بود و چرا وجود داشت سوالی است که باید برای آن پاسخ مناسبی یافت. موضوع دوم به نحوه اعزام تیم بر می‌گردد که برای رسیدن به بوسنی 17 الی 18 ساعت در راه بودند.

بوسنی مگر چقدر با ایران فاصله دارد که باید تیم کشتی ایران این همه در راه بماند؟ حتما اگر رقبای ما خبر نحوه اعزام ما را بشنوند به ما خواهند خندید. تیم نوجوانان ایران ساعت 2 بامداد روز وزن کشی در هتل خود مستقر شد. آنها در حالی ساعت 2 بامداد در هتل مستقر شدند که باید 5 بعد از ظهر وزن کشی می‌کردند و این برای نوجوانان بسیار سخت و غیر قابل تحمل بود.

چرا باید این تیم اینگونه به مسابقات اعزام شود؟ آیا تاریخ وزن کشی و شروع مسابقات در اختیار افرادی که می‌خواستند بلیت را تهیه کنند قرار نداشت؟ روزی که تیم جوانان با سفر سی ساعته راهی برزیل شد، خب تا برزیل فاصله زیادی وجود داشت اما بوسنی کجاست که نزدیک 20 ساعت تیم نوجوانان پروازش طول بکشد؟ بنابراین باید بپذیریم برخی از نتایج دلایل واضح و مشخصی دارد که به خودمان برمی‌گردد و باعث و بانی این نتایج خودمان بودیم در واقع ما خودمان تیم خودمان را از بین بردیم.

البته اتفاقی هم رخ نداده است. تیم دوم جهان شده است همان جایگاه سال گذشته که امسال هم تکرار شده فقط دو مدال طلا کم شده است که اگر دقیق شویم قطعا متوجه می‌شویم آن هم به ضعف‌های ساختاری خودمان بر می‌گردد.

دیدگاه‌ها