کد خبر : 1264439 | 12 شهریور 1394 ساعت 12:16 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

هاشمی:

هر 4 وزن تکواندو شانس مدال المپیک داریم

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید به این نکته که این کمیته آمادگی هر نوع همکاری با وزارت ورزش و جوانان را برای حضور موفق در المپیک 2016 دارد، گفت: ما معتقدیم هر چه این هم‌افزایی بیشتر شود، نتایح حاصل مطلوب‌تر خواهد شد.

هر 4 وزن تکواندو شانس مدال المپیک داریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، نشست دکتر گودرزی با رئیس و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سالن همایش‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کیومرث هاشمی در این نشست با ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی کاروان ورزشی ایران به بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو گفت: کار ارزیابی تیم‌ها دشوار نیست که می‌توان در این خصوص پس از کسب سهمیه بهتر صحبت کرد.

او به سیاست‌های اعمال شده برای حضور هر چه موفق‌تر کاروان ایران در اینچئون اشاره کرد و افزود: سیاست‌گزاری اعزام‌ها بر اساس کیفیت و هماهنگی بود که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد شد. در این دوره نیز قصد همین است.

کیومرث هاشمی با ابراز رضایت از عملکرد تکواندوکاران برای کسب سهمیه گفت: ما در هر 4 وزن تکواندو شانس مدال داریم و به عبارتی بیشترین امید ما به تکواندو در طی سال‌های برگزاری المپیک در این دوره است. می‌توان گفت تکواندو می‌تواند در ریو بار کاروان ایران را به دوش بکشد.

او در ادامه به هدف‌گذاری برای حضور در المپیک 2016 اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی 60 سهمیه،‌ کسب جایگاه و نتایج قبل، ‌پیش‌بینی رشته‌های شانس کسب سهمیه ( 15 رشته ورزشی سهمیه قطعی و 5 رشته احتمال کسب سهمیه)، رشته‌های شانس کسب مدال (تکواندو، کشتی ‌آزاد، کشتی فرنگی، وزنه‌برداری) و پیش‌بینی 3 رشته دوومیدانی، تیراندازی و والیبال که احتمال کسب مدال دارند از این هدف‌گذاری‌هاست.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین برخی اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان این کمیته را پیش‌بینی اولیه تعداد نفرات کاروان، ثبت نام اولیه کاروان، ارز، هتل و اسکان افراد خارج از دهکده، اجاره خودروهای مورد نظر و پرداخت بخشی از هزینه‌های مربوط به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این دوره از بازی‌ها تمامی فضاهای تمرینی و مسابقاتی ورزشکاران به محل اسکان آنها (دهکده بازی‌ها) نزدیک است و نگرانی که از این جهت در اینچئون و لندن بود در ریو وجود ندارد.

کیومرث هاشمی در ادامه با تاکید به این نکته که این کمیته آمادگی هر نوع همکاری با وزارت ورزش و جوانان را به صورت تمام و کمال برای حضور موفق در المپیک 2016 دارد، گفت: ما معتقدیم هر چه این هم‌افزایی بیشتر شود، نتایج حاصل مطلوب‌تر خواهد شد.

او در پایان پیشنهاد کرد که اعضای هیات اجرایی کمیته، در ستاد بازی‌های المپیک نیز حضور داشته باشند.


دیدگاه‌ها