کد خبر : 1264762 | 14 شهریور 1394 ساعت 08:57 | 65.2K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع چپ، قفلی که کی روش رمزش را پیدا کرد

احسان حاج صفی در پست دفاع چپ تیم ملی برابر گوام به میدان رفت تا شلوغ ترین پست تیم ملی در دوران حضور کی روش پذیرای حضور بازیکنی تازه باشد.

دفاع چپ، قفلی که کی روش رمزش را پیدا کرد
به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی ملی دوران کی روش که در تیرماه 1390 برابر ماداگاسکار انجام شد. پژمان نوری دفاع چپ هم تیم ملی فوتبال بود اما از دومین بازی برابر تیم ملی مالدیو، مهرداد پولادی دفاع چپ و محبوب ترین مرد کی روش در این پست شد. در بازی دوستانه برابر فلسطین در مهرماه سال 90، حاج صفی هم در این پست آزمایش شد این در حالی بود که در این بازی پولادی در میدان نبود. حاج صفی در این مقطع هرگاه پولادی در میدان حضور نداشت در این پست به بازی گرفته می شد ضمن اینکه در جریان برد یک ـ صفر برابر ازبکستان در آبان ماه 90، پژمان نوری بار دیگر در دفاع چپ به بازی گرفته شد.

در بازی دوستانه ایران برابر تیم ملی تاجیکستان هم محمد نصرتی در دفاع چپ به میدان رفت. در آستانه 3 بازی آخر و البته سخت ایران در مقدماتی جام جهانی 2014، در حالی که پولادی غایب بود، کی روش انتخاب تازه ای کرد و از وجود هاشم بیک زاده در دفاع چپ بهره برد. در دیدار تشریفاتی ایران برابر کویت، در مقدماتی جام ملت های 2015 هم مهرداد جماعتی بازیکن فولاد برای اولین بار به بازی گرفته شد.

هر چند در سایر بازی های دوستانه قبل از جام جهانی مهرداد پولادی به میدان برگشت و در برخی دیگر بیک زاده به میدان رفت، اما در جام جهانی مهرداد پولادی مرد اصلی دفاع چپ بود ولی بعد از جام جهانی سختی های حضور پولادی به علت مشکلات خدمت سربازی، سرباز کرد تا از آن به بعد تیم ملی دنبال دفاع چپ تازه ای بگردد. در اولین بازی ملی بعد از جام جهانی هاشم بیک زاده بار دیگر به تیم ملی برگشت و برابر شیلی و سوئد بازی کرد اما دوران او در این مقطع رسما پایان یافت و در بازی دوستانه برابر ازبکستان دفاع چپ حاج صفی بود و حالا این بازیکن در دورانی که پولادی توان حضور ملی ندارد و هاشم بیک زاده از تیم ملی کنار رفته، حاج صفی دفاع چپ تازه تیم ملی است، هر چند میلاد محمدی که در بازی ازبکستان در نیمه دوم به میدان آ»د هم در این عرصه یکی از مهمترین گزینه هاست.

دیدگاه‌ها