کد خبر : 1264902 | 14 شهریور 1394 ساعت 17:03 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون جهانی بسکتبال:

ایران شانس نخست قهرمانی در آسیا است

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی تیم‌های مدعی قهرمانی در آسیا را رده‌بندی و شانس‌های اول را معرفی کرد.

ایران شانس نخست قهرمانی در آسیا است
به‌ گزارش ‌"ورزش سه" و به نقل از ایسنا‌، در این رده‌بندی تیم ‌ملی ایران، شانس اول قهرمانی معرفی شده و تیم‌های چین، کره‌جنوبی و فیلیپین به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ایران به دلیل آماده بودن بازیکنانش در رده نخست قرار گرفت. چین به دلیل میزبان بودن در رده دوم، کره به دلیل سازگاری با محیط در رده سوم و فیلیپین به دلیل نمایش خوبی که در جام ویلیام جونز داشت در رده چهارم قرار گرفت.

فیبا تیم‌ها را با توجه به فهرست بازیکنان و آمادگی آنها برای مسابقات رده‌بندی کرده است.

در گزارش فیبا آمده است: ‌«با توجه به بازیکنان باسابقه‌ای که در تیم ‌ملی ایران حضور دارند و این که آنها می‌توانند به همان میزان گذشته به حریفان خود آسیب بزنند، انتظار می‌رود که این تیم بسیار قوی عمل کند. درست است که ایران چند هفته‌ پیش از تیم "ب" چین شکست خورد اما این تیم هنوز رو به راه است. این تیم در جام ویلیام جونز نیز جزو پیشتازان بود و توانست در چهار سابقه اول پیروز باشد.

درباره تیم فیلیپین و چین در این گزارش آمده است: با این که فیلیپین نیمی از تیم خود در بازی‌های جا‌م جها‌نی 2014 را از دست داده است ولی پیشرفت خوبی در هفته‌های اخیر داشته و این احتمال که کلارکسون در این تیم باشد نیز پیشرفت محسوب می‌شود. سفر این تیم به استونی چیزهای زیادی به فیلیپین آموخت و باعث شد این تیم در جام ویلیام جونز چندین برد داشته باشد.

چین از ماه مارس در حال تمرین است. یی ژیان لیان، ستاره این تیم هنوز در حال استراحت است با این حال چین از فرصت میزبانی بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها