کد خبر : 1272930 | 14 مهر 1394 ساعت 10:12 | 8.3K بازدید | 1 دیدگاه

کارخانه: با پلی‌آف مخالفم

بازی گرفتن از ستاره‌های والیبال یک هنر است

کارشناس والیبال ایران گفت: ملی‌پوشان والیبال ما ستاره هستند و بازی گرفتن از این ستاره‌ها یک هنر محسوب می‌شود.

بازی گرفتن از ستاره‌های والیبال یک هنر است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مصطفی کارخانه در مورد برگزاری جلسه بررسی عملکرد کادر فنی تیم ملی والیبال اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود و بهتر است که بعد از هر تورنمنت چنین جلساتی برگزار شود. باید بدانیم به کدام سمت در حال حرکت هستیم. انتظارات مردم از والیبال کاملاً به حق و بالا است که همین بازیکنان و فدراسیون این انتظارات را به وجود آورده‌اند؛ پس تیم ملی قابلیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: اینطور نیست که تیم ملی در تمام مسابقات موفق باشد و برخی مواقع ناکامی هم وجود دارد. تیم ایران در چند تورنمنت اخیر عملکرد خوبی نداشت و این امر باید مورد بررسی قرار بگیرد. بخشی فنی و بخشی ذهنی و بخش دیگری مدیریتی بوده است. موانع باید از سر راه پیشرفت تیم ملی برداشته شود.

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه باید آینده خوبی را در ذهن ملی‌پوشان ایران ترسیم کنیم، عنوان کرد: باید تیم ملی با افکار و البته خون تازه به راه خود ادامه دهد. نمودار عملکرد تیم ملی در دو تورنمنت اخیر رو به پایین بوده است که باید آن را از تمام زوایا بررسی کنیم. همه از سر دلسوزی نظر می‌دهند و بدون شک تمام افرادی که در کارگروه حضور داشتند از اهل فن بودند پس باید از نظرات آنها استفاده کرد.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه خاطرنشان کرد: به نظر من خیلی بد است که سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌ای اعلام کند که «نمی‌دانم چه شد که باختیم». اگر بازیکنی مربی خودش را قبول نداشته باشد خطرناک است و مانع پیشرفت خواهد شد. باید ذهن بازیکنان را آماده کرد و فدراسیون هم اگر به جمع‌بندی رسیده که کواچ باید عوض شود امروز را نباید به فردا موکول کند.

کارخانه گفت: تغییر و تحول باید در تیم ملی ایجاد شود. در شرایط کنونی که ما درگیر لیگ هستیم هیچ مربی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. سخت است که بخواهیم برای یک ماه مربی جدیدی بیاوریم. اگر با عجله بخواهیم یک مربی هم‌سطح کواچ را بیاوریم بهتر است که خودش بماند. با گذشت زمان و جمع‌بندی نهایی باید بهترین تصمیم اتخاذ شود.

وی در مورد تقویت کادر فنی تیم ملی، تصریح کرد: اگر واقعاً کواچ به جمع‌بندی برسد که باید کادرش را تقویت کند نباید وقت را از دست بدهد. متاسفانه ما تمام اشکالات را به گردن کادر فنی می‌اندازیم که اینگونه هم نیست؛ بازیکنان ما هم باید ریکاوری کنند. ملی‌پوشان ما سطح بالایی دارند و گاهی خودشان هم اقداماتی انجام بدهند. بازیکنان ما ستاره هستند، اما بازی گرفتن از این بازیکنان یک هنر است.

سرمربی تیم بانک سرمایه در مورد شرایط تیم باشگاهی‌اش گفت: روند خوبی داریم و تمرینات منظمی را انجام می‌دهیم. از ملی‌پوشان تیم خود خواسته‌ام که شکست‌های تیم ملی را فراموش کنند و از حالا فقط به فکر تیم باشگاهی باشند. من همچنان معتقدم که پلی‌آف خوب نیست، چراکه حساسیت و تنش را بالا می‌برد. پلی‌آف والیبال زدگی می‌آورد و بازیکنان خسته می‌شوند و چه بهتر است که ما انرژی آنها را ذخیره کنیم برای مسابقات انتخابی المپیک.

دیدگاه‌ها