کد خبر : 1273579 | 17 مهر 1394 ساعت 09:44 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به قهرمانی تیم پیروانی ...

ستاره های فردا در تیم ملی جوانان

تیم ملی جوانان 15 گل به تیم های نپال، اردن و کویت زد و بی آنکه گلی دریافت کند به عنوان تیم اول گروه E به مرحله پایانی این بازی ها که بهمن ماه سال آینده در بحرین برگزار می شود صعود کرد.

ستاره های فردا در تیم ملی جوانان
به گزارش "ورزش سه"، چهار تیم برتر مسابقات بحرین جواز حضور در جام جهانی را به دست خواهند آورد . جام جهانی جوانان هم در سال 2017 در کره جنوبی برگزار می شود.

پیشتر گفته بودیم هر چند پیروزی تیم ملی در بازی با نپال محتمل بود اما زدن ده گل به این تیم نوید روزهای خوبی را برای آتی فوتبال ایران می دهد. به یاد داشته باشیم در همین بازی ها کویت و نپال با هم مساوی کردند و اردن تنها سه گل به نپال زد. این دو تیم هم روی هم 5 گل از ایران خوردند و با توجه به نزدیک شدن فوتبال عرب ها به ایران پیروزی سه بر صفر در برابر اردن و هم چنین پیروزی دو بر صفر در برابر کویت خیلی ارزشمند بود با توجه به اینکه ایران در این دو بازی فرصت های خوبی را از دست داد.

1069384

این عملکرد از آنجایی حائز اهمیت است و نوید روزهای خوب برای فوتبال ایران را می دهد که تیم ملی بیشتر اردوهایش داخلی بود و در شش ماه اخیر فقط 6 بازی تدارکاتی داشت. تنها یک مصاف هم با تیم شاخص ایتالیا بود و در دیگر دیدارها به مصاف تیم هایی چون عراق، سوریه و هم چنین تاجیسکتان رفتیم که انصافا نمی توانند آورده ای برای فوتبال ایران داشته باشند چون سطح فنی آنها از ما پائین تر است.

15 بازیکن از جمع بازیکنان حاضر در اروی تیم ملی پیشتر سابقه ملی نداشتند و در استعدادیابی کادر فنی تیم ملی جوانان گزینش شدند. از سویی از این جمع فقط 8 بازیکن در تیم های لیگ برتری عضویت دارند و البته در لیگ برتر کمتر به بازی گرفته می شوند! این نشان می دهد به رغم محدودیتی که سازمان لیگ برتر در استفاده از بازیکنان بزرگسال ایجاد کرده تیم های لیگ برتری خیلی مایل به استفاده از جوان ها نیستند تا جایی حتی در خیلی از بازی ها جوان ها در لیست 18 نفره هم جای نمی گیرند.

تیم ملی در ترکیب چند بازیکن شاخص دارد که می توانند راه سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را در پیش گیرند. به نام برخی از این ها اشاره می کنیم.

1069385

1-نیما میرزازاد
دروازه بان تیم ملی در بازی های مقدماتی مشهد در کلین شیت هت تریک کرد. او در هیچ یک از بازی ها گلی نخورد. قد و قامت بلندی دارد و در توپ گیری جسور است بطوریکه در بازی با کویت با وجود مصدومیتی که از ناحیه فک پیدا کرد به کار ادامه داد.

نام میرزازاد از لیگ چهاردهم وارد لیست بزرگسالان ملوانی ها شد و در سه بازی نیز وی یکی از ١٨ بازیکن اصلی بود. در لیگ پانزدهم نیز با وجود اینکه نام این گلر اصالتا انزلی چی وارد لیست این تیم شد به دلیل حضور در تمرینات تیم ملی جوانان فرصت حضور در بین ١٨ بازیکن اصلی این تیم را نیافت.

به یقین در آتی از میرزازاد بیشتر خواهید شنید. استیل گلری او شبیه سید مهدی رحمتی است با این تفاوت که در خروج ها با جسارت عمل می کند هر چند در این بازی ها در یکی دو صحنه خروج اشتباه هم داشت. البته این اشتباه قابل برطرف شدن است.

2- امید نورافکن
امید هافبک دفاعی چپ پا در استقلال توپ می زند. او با اینکه قد و قامت متوسطی دارد با پرش های خوب خود اکثر توپ های هوایی را در میانه میدان می زند. خوب تعویض بازی می کند و در درگیرهای فیزیکی کم نمی آورد به طوریکه در اردوی تیم ملی جوانان به او لقب «لودر» داده اند. از دیگر خصوصیت های این بازیکن شوتزنی است که البته همواره در تایمینگ شوتزنی دچار اشتباه می شود که با برطرف کردن این نقطه ضعف می تواند تبدیل به یک هافبک دفاعی ششدانگ شود. با اینکه چپ پاست دوپا بازی می کند و مهمترین خصوصیت بازی اش خونسردی است و البته بچه بسیار باشخصیت و مهربانی است.

3-رضا میرشکاری
هافبک آذری زبان تیم ذوب آهن. به تازگی گاردین در مورد او مطلب نوشته است و او را یکی از جوانان آینده دار معرفی کرده است. رضا با اعتماد به نفس قابل ملاحظه ای بازی می کند. حمل توپ او بی نظیر است و چرخش های خوبی به سمت دروازه حریف دارد و اگر در ضربه زدنی دقت عمل بیشتری به خرج دهد فوتبالش بهتر خواهد شد.

میر شکاری پاس های خوبی می دهد اما برای اینکه بیشتتر به چشم بیاید باید بیشتر بدود با احساس مسئولیت بیشتری بازی کند. فوتبال ایستا در فوتبال امروز رنگ باخته و اگر بازیکن جوان ذوب آهن روی این مسئله زوم کند همان طور که گاردین نوشته می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

در یکی دو بازی تیم ملی جوانان از این بازیکن در پست مهاجم دوم استفاده شد که به نظر می رسد در این پست بار هم تیمی هایش را به خاطر کم دویدن سنگین می کند و بهترین پست برای او پلی میکر یا همان هافبک طراح است. او از دور به سمت دروازه حریف حرکت کند کارایی بیشتری خواهد داشت.

4-رضا کرملاچعب
این بازیکن معرف حضور است. همان بازیکنی که فصل گذشته در ترکیب نفت مسجد سلیمان به میدان می آمد و حتی به تیم پرسپولیس هم گل زد. او بعد از بازی های تیم ملی جوانان به تهران آمد تا به سفر به قطر به اردوی تیم ملی امید ملحق شود و این نشان از توانمندی این بازیکن دارد.

رضا متعصب فوتبال می کند.ضربه سر خوب می زند و چارچوب دروازه حریف را خوب می شناسد و از همه مهمتر آغاز گر نقطه دفاع است. البته در دفاع باید به این نکته توجه کند که بازی را یکطرفه کند تا فضا را از حریف بگیرد.

سبک بازی او شاید به نوعی شبیه قوچان نژاد باشد با این تفاوت که رضا کرملاچعب پرنفس تر است و ضربه سرش قوت دارد.

5- عارف غلامی
تیم ملی جوانان در خط دفاع هم مهره شاخص دارد. از جمله آنها می توان به عارف غلامی اشاره کرد. با اینکه قد او خیلی بلند نیست پرش های خوبی دارد و همین به او کمک می کند که ضربات سر خوبی بزند. روی زمین خوب بازی می کند و اعتماد به نفس در بازی او به وضوح دیده می شود. قامت مناسب او به وی کمک کرده در بازی روی زمین هم همانند بازی روی هوا موفق باشد. سبک بازی او به نوعی شبیه محمد پنجعلی است.

البته تیم ملی جوانان بازیکنان خوب دیگری را هم در ترکیب دارد که به موقع و در گزارش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها