کد خبر : 1284719 | 03 آذر 1394 ساعت 11:36 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

ترکان:‌

پزشکان نزدیک فدراسیون‌ به المپیک می‌روند

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک می‌گوید پزشکانی به المپیک 2016 ریو می‌روند که از نزدیک به سختی با ورزشکاران همکاری می‌کنند.

پزشکان نزدیک فدراسیون‌ به المپیک می‌روند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس فرزانه ترکان، درباره تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی اظهار داشت: بعد از انتخاب دکتر نوروزی به عنوان رئیس فدراسیون پزشکی-ورزشی قرار شد کارهای اجرایی بازی‌ها را وی رهبری کند و ما در حد برنامه‌ریزی و مشاوره با او همکاری داریم. در جلسه امروز قرار شد معاینات ورزشکاران با هماهنگی فدراسیون پزشکی-ورزشی باشد همچنین مشاوره‌های روانشناسی و تغذیه را نیز انجام خواهیم داد.

وی افزود: دکتر نوروزی به عنوان مسئول کمیته پزشکی بازی‌های المپیک ریو انتخاب شده که در اولین فرصت از همین ماه پرونده سلامت ورزشکاران را تشکیل خواهد داد. در خصوص بحث روانشناسی هم کمیسیون مجزایی تشکیل شده است که اساتید اهل فن امور اجرایی کارها را برعهده دارند.

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسائل دوپینگ در کشورهای مختلف شرایط را در ایران چطور می‌بینید تصریح کرد: نوروزی و طباطبایی که در نادو هستند با کمیته ملی المپیک هم همکاری دارند. همه ورزشکاران رصد می‌شوند، کار کمیسیون ما هم آموزش به بازیکنان است تا از استفاده از داروهای ممنوعه که در باشگاه‌های خصوصی به آنها داده می‌شود جلوگیری شود. ما نشست‌هایی را با مسئولان پزشکی کمیته‌های فدراسیون‌های مدال‌آور داشته‌ایم مانند وزنه‌برداری و کشتی که اعلام شده ورزشکاران با آنها همکاری خوبی دارند.

ترکان در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه چه تعداد پزشک به بازی‌های المپیک ریو اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: هنوز تعداد پزشکان مشخص نشده است اما سیاست کمیته ملی المپیک این است که پزشکانی اعزام شوند که در فدراسیون‌ها به سختی کار می‌کنند. مثلاً پزشکان کشتی و وزنه‌برداری حقشان است که به المپیک بروند و از نزدیک با ورزشکارانشان همکاری کنند.

 

دیدگاه‌ها