کد خبر : 1285426 | 06 آذر 1394 ساعت 12:33 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

عطایی: برای رسیدن به المپیک ریسک نکنیم

کارشناس والیبال ایران با اشاره به لزوم به کار بردن دقت و حساسیت در کادر فنی تیم ملی و انتخاب دستیاران لورانو گفت: برای رسیدن به المپیک ریسک نکنیم.

عطایی: برای رسیدن به المپیک ریسک نکنیم
به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، بهروز عطایی درباره تغیر و تحول در کادر فنی تیم ملی والیبال اظهار کرد: روند تغییرات قطعا مثبت بود. شاید 10 ماه قبل هم ما گفته بودیم که کواچ نمی تواند بار را به مقصد برساند. شاید در چند مسابقه هم با کواچ نتیجه خوبی گرفتیم اما روند عملکرد تیم ملی نمی توانست خیلی مثبت باشد. شاید برخی در طول مسابقات از تیم ملی حمایت می کردند اما همه باور داشتند که کواچ نمی تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. تغییرات نشان می‌دهد که کارشناسان نقد درستی بر موضوع داشتند.

وی افزود: ما در مورد کواچ بحث فنی می‌کنیم و به سایر مسائل ورود نداشتیم. باتوجه به اینکه کواچ از تیم ملی جدا شد، حضور مربیانی چون لوزانو و سی‌چلو کمک زیادی به والیبال ایران می کند. لوزانو هم با سی‌چلو هم وطن است و قطعا تعامل مطلوب تری نسبت به سایر گزینه‌ها با هم خواهند داشت. ما برای رسیدن به المپیک باید ضریب خطای خودمان را کاهش دهیم و ریسک نکنیم. در انتخاب کادر فنی خیلی باید وسوس داشته باشیم. موضوعات حاشیه‌ای و بیرونی نباید دیده شود. تصمیمات باید بر اساس اصول فنی والیبال گرفته شود.

کارشناس والیبال گفت: مهم این است که بر اساس چه پارامترهایی مربیان تیم ملی را انتخاب می‌کنیم. یک معیار باید مطرح باشد. فکر می‌کنم یک کارگروه فنی باید دستیاران لوزانو را انتخاب و پیشنهاد دهند. افراد غیر فنی نمی‌توانند در این مورد به رئیس فدراسیون مشورت دهند زیرا مربی جدید تیم ملی باید مقبولیت داشته باشد. همانطور که در انتخاب بازیکنان باید دقت نظر شود در انتخاب کادر فنی هم باید دقت شود. آزموده را آزمودن خطاست و باید تلاش کنیم که دوباره والیبال ایران به چالش کشده نشود. باید تصمیم درست بگیریم. وقتی سرمربی را قربانی نیاز والیبال برای پیشرفت کردیم نباید در مورد سایر اعضای کادر فنی تعارف کنیم.

سرمربی تیم والیبال کاله در مورد بازی مقابل شهرداری ارومیه گفت: تیم حریف با ترکیب کامل مقابل ما بازی کرد و به جز فیاضی مصدوم، سایر بازیکنان این تیم در میدان حضور داشتند. عبدالرضا علیزاده یکی از بهترین بازی‌های عمرش را مقابل کاله انجام داد و واقعا عالی کار کرد. آن‌ها از نظر تیمی خیلی کامل هستند البته پوریا فیاضی یک بازیکن تاثیرگذار است و مصدومیت او می‌تواند برای هر تیمی مشکل ساز شود. به هر حال شهرداری ارومیه تیم بزرگ و تاثیرگذاری است و برای قهرمانی بسته شده و برابر تیم‌های با بضاعت کاله نباید زیاد دچار چالش شوند.

وی افزود: از نظر فنی بازی خیلی خوب نبود. ارومیه و کاله هر دو خیلی خوب کار نکردند و بازی کیفیت بالایی نداشت. شاید عدم خودباوری بازیکنان ما مقابل ارومیه کمک کرد تا شکست بخوریم. از سوی دیگر نبودن فیاضی اثر روانی نامطلوبی بر روی حریف گذاشت. ارومیه تیم قدرتمندی است اما در این مسابقه هم ظرفیت های خود را نشان نداد.

سرمربی تیم والیبال کاله درباره نوسان عملکرد تیم‌های مختلف گفت: برداشت شخصی من این است که بازی همه تیم‌ها به هم نزدیک است و اکثر مسابقات کیفیت فنی بالایی دارد. والیبال ایرن پیشرفت کرده و همه تیم های باشگاهی برای ما قابل قبول و احترام هستند. در لیگ امسال همه تیم‌ها می‌توانند برای هم دردسرساز شوند. حتی تیم‌های خوب هم اگر یک روز بد داشته باشند، شکست می‌خورند. بانک سرمایه برابر ورامین شکست می‌خورد و ورامین مقابل سایپا نتیجه را واگذار می‌کند. همه تیم‌ها نزدیک به هم هستند و به همین دلیل پیش بینی نتایج غیر قابل پیش بینی است.

دیدگاه‌ها