کد خبر : 1285533 | 06 آذر 1394 ساعت 19:06 | 100.4K بازدید | 0 دیدگاه

با شکست هندبالیست ها مقابل قطر؛

حضور هندبال در المپیک به تعویق افتاد

تیم ملی هندبال ایران با قبول شکست 28 بر 19 مقابل قطر در دیدار نهایی انتخابی المپیک، باید شانس خود را برای راهیابی به ریو در مسابقات بعدی امتحان کند.

حضور هندبال در المپیک به تعویق افتاد
به گزارش "ورزش سه"، در فینال مسابقات هندبال انتخابی المپیک ریو 2016 که در سالن الدحیل دوحه قطر برگزار می شود تیم ملی ایران رو در روی میزبان مدعی، نایب قهرمان جهان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 28  بر 19 بازی را واگذار کرد تا برای حضور در ریو شانس خود را در رقابت های بعدی انتخابی امتحان کند.

با توجه به اینکه تنها یک تیم در این مرحله از مسابقات شانس حضور در المپیک ریو 2016 را دارد، تیم‌های دوم و سوم با تیم‌های دوم و سوم قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکا رقابت خواهند کرد، دو تیم برای قطعی کردن حضورشان در بزرگترین رویداد ورزشی تمام تلاش خود را در زمین به کار گرفتند.

شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ در این دیدار ١ سعید برخوردارى- دروازه بان، ٢ مجتبى حیدرپور، ٣ محمد رضا رجبى، ٤ میلاد مسائلى، ٥ شاهو نصرتى، ٦ سجاد استکى، ٧ پویا نوروزى نژاد، ٨ سید علیرضا موسوى، ٩ دانیل کومایش نژاد، ١٠ اله کرم استکى، ١٣ مهدى موسوى، ١٤ سلامان بربط، ١٦ محسن باباصفرى - دروازه بان، ٢٣ سعید حیدرى راد- دروازه بان، ٣٣ مهرداد صمصامى و ٤٤ افشین صادقى عسگرى بودند.

تیم ملی هندبال قطر مثل سایر تیم های ملی اش ترکیبی از بازیکنان چند ملیتی را دارد و با اینکه در تمام رشته ها سرمایه گذاری جدی کرده است، هندبال در حال حاضر الویت آنها در راهیابی به المپیک است. قطر نایب قهرمانی جهان را در همین سالن به دست آورد که در فینال مغلوب فرانسه شد و حالا برای دستیابی به هدف دیرینه و هزینه آور خود ایران را در فینال رو در روی خود دارد.

از ساعت 18:30 دیدار دو تیم برای راهیابی به المپیک ریو آغاز شد و داوران ایسلندی، یوناس الیاسون و آنتون پالسون سوت آغاز بازی را به صدا در آوردند. با اینکه بازی در خانه قطری ها برگزار می شد و آنها جزو قدرت های جهان محسوب می شوند اما بازی در کنترل ملی پوشان ایران بود. شاگردان اسماعیلاگیچ بسیار مسلط و بدون توجه به نام حریف بازی هماهنگی را انجام می دادند و تا اواسط نیمه اول دو تیم در امتیاز 6 با یکدیگر برابر بودند.

اخراج 2 دقیقه ای 2 بازیکن ایرانی فرصت را به حریف داد تا بتواند اختلاف ایجاد کند و تیم با تجربه قطر توانست در همین موقعیت خود را از ایران جدا کند. قطری ها با استفاده از جریمه بازیکنان ایرانی و شرایط دیدار، نیمه اول را با امتیازات 15 بر 11 به سود خود به پایان برساند.

بازی در نیمه دوم با درخشش ستاره های قطری آغاز شد و این تیم موفق شد با شوت های راه دور و بی نقص زارکو مارکوویچ، ستاره مونته نگرویی الاصل خود اختلاف را زیاد کند. فاصله بین دو تیم رفته رفته بیشتر می شد تا جایی که بازیکنان ایرانی انگیزه ای کمتر از نیمه اول شده بود. اختلاف 3 امتیازی دو تیم در نیمه اول به 8 امتیاز در اواسط نیمه دوم تبدیل شد و همین دلیلی شد تا حریف با اعتماد به نفس بیشتری بازی را ادامه دهد.

با درخشش دروازبان قطری ها و کم دقتی بازیکنان ایرانی کمتر گلی به دروازه تیم حریف راه پیدا کرد و همین موضوع دلیلی شد تا قطر با نتیجه 28 بر 19 پیروز دیدار نهایی شود و به المپیک ریو راه پیدا کند و ایران در مراحل بعدی انتخابی شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کند که بعد از رقابت های اروپایی رقبای آن مشخص می شود.

دیدگاه‌ها