کد خبر : 1285580 | 07 آذر 1394 ساعت 08:12 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

روز نخست هفته سیزدهم لیگ برتر؛

3 امتیاز را از دست ندهید!

استقلال خوزستان می‌تواند با برتری مقابل راه‌آهن حداقل یک روز صدرنشین شود، دایی که تنها شکشتش را مقابل کاظمی داشته به مصاف او خواهد رفت و گسترش فولاد و سپاهان برای رسیدن به بالای جدول برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

3 امتیاز را از دست ندهید!
به گزارش "ورزش سه"، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال طی دو روز برگزار می‌شود که سه دیدار آن فردا یکشنبه انجام خواهد شد و با پنج بازی روز دوشنبه به پایان می‌رسد.

سیاه جامگان- صبای قم ؛ دوئل مربیان


برای سیاه جامگان که از هفته پنجم هیچ بردی کسب نکرده و می‌خواهد از بحران و پایین جدول رهایی پیدا کند سخت است از صبا که روزهای خوبی پشت سر می‌گذارد و از هفته چهارم باختی نداشته امتیاز بگیرد.

سیاه جامگان که تا هفته دوازدهم 2 پیروزی، 2 تساوی و 8 شکست داشته خیلی خوش شانس است که دو تیم اهوازی استقلال و فولاد فصل بدی سپری می‌کنند تا آنها با 8 امتیاز در رده چهاردهم قرار داشته باشند در حالی که پایان هفته دوازدهم فصل گذشته نفت مسجد سلیمان که در قعر جدول بود 9 امتیاز داشت.

سیاه‌جامگان تا هفته هفتم فقط دو پیروزی به دست آورده بود که نتایج آن موجب شد مسئولان این تیم فرهاد کاظمی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کنند تا شوکی به تیمشان وارد کنند و روند نزولیشان را قطع شود. کاظمی در بدو ورودش از سپاهان یک امتیاز گرفت اما بعد از آن سه باخت به پرسپولیس، فولاد و سایپا داد تا یک رتبه در جدول پایین بیایند. سیاه‌جامگان هفته گذشته موفق شد یک تساوی ارزشمند در تبریز از تراکتورسازی بگیرد تا کمی از بحران خارج شود و با روحیه خوبی به مصاف صبا بیاید.

برخلاف سیاه‌جامگان، دایی و تیمش شرایط بسیار خوبی در هفته‌های اخیر لیگ داشتند. آنها در این فصل فقط یک بار در هفته چهارم برابر راه‌آهن شکست خوردند اما پس از آن سه تساوی و یک باختشان را جبران کردند و از هفته پنجم تا دوازدهم پدیده، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی را شکست دادند و مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس، سایپا و ذوب‌آهن به تساوی رسیدند.

صبای 19 امتیازی ششم جدول برای ادامه روند موفقیتش می‌تواند با شکست سیاه‌جامگان و عدم نتیجه‌گیری تیم‌های بالاتر از آن که استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، سپاهان و سایپا هستند تا رتبه دوم جدول بالا بیاید و اگر نتایج بر وفق مرادش پیش نرود ممکن است تا رده دهم نیز پایین بیاید. در آن طرف سیاه‌جامگان در صورت شکست نیز به هیچ عنوان قعرنشین نمی‌شود چرا که دو تیم پایین‌تر از آن باید این هفته با هم بازی کنند. رتبه این تیم در صورت تساوی تغییر نمی‌کند ولی اگر 3 امتیاز را از صبا بگیرند می‌توانند با شکست راه‌آهن برابر استقلال خوزستان به سیزدهم جدول برسند.

بازی سیاه‌جامگان و صبا که ساعت 14:30 فردا در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود را باید دوئل مربیان نامید. چرا که تنها پیروزی فرهاد کاظمی در این فصل هفته چهارم همراه راه‌آهن بود که او توانست تنها شکست فصل را به دایی تحمیل کند. حال باید دید کاظمی دوباره به این موفقیت می‌رسد یا سرمربی صبا از هم نوعش در سیاه‌جامگان انتقام می‌گیرد.

گسترش فولاد- سپاهان ؛ بازنده از کورس عقب می‌افتد


یک شکست خانگی مقابل استقلال تهران کافی بود تا گسترش فولاد به خود بیاید و از هفته هفتم تا یازدهم دو پیروزی و سه تساوی کسب کند و آرام آرام خودش را به جمع بالای جدولی‌ها برساند اما شکست با یک ضربه پنالتی در هفته گذشته برابر استقلال خوزستان که شرایط خوبی دارد کافی بود تا آنها سه رتبه در جدول پایین آمده و با 17 امتیاز رتبه هشتم را داشته باشند.

کمالوند که یکی از معترضین وقفه‌های پر شمار لیگ است هفته گذشته به داوری هم اعتراض کرد و معتقد بود حق آنها گرفته می‌شود اما هرچه هست او باید تلاش کند تیمش را طوری به مصاف سپاهان بفرستد تا گسترش فولاد یک شکست و سه تساوی دو فصل اخیر را برابر زردپوشان اصفهانی جبران کند و به اولین پیروزی مقابل سپاهان برسد.

قهرمان فصل گذشته تا هفته پنجم هم صدرنشین بود اما به یکباره مشکلات این تیم سر باز کرد و جدایی حاج‌صفی و پس از آن حواشی همچون زمزمه‌های رفتن فرکی چهار تساوی برابر تراکتورسازی، سیاه‌جامگان، ملوان و استقلال اهواز را به همراه دو شکست به صبا و استقلال تهران به این تیم متحمل کرد و سپاهان را در پایان هفته یازدهم به ششم جدول رساند.

پس از آن سپاهانی‌ها یک بازی در جام حذفی مقابل راه‌آهن را با محرم نویدکیا سپری کردند و بعد ایگور استیماچ را آوردند تا این تیم را دوباره به جایگاه واقعی‌اش برساند. او در نخستین گام نفت منصوریان که 6 هفته رنگ باخت ندیده بود را با کمی خوش‌شانسی مغلوب کرد و خودی نشان داد اما تیم او در جام حذفی از ذوب‌آهن شکست خورد تا آنها هم همانند گسترش فولاد با شکست به استقبال مسابقه‌ای که قرار است ساعت 15 فردا در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برگزار شود بروند.

گسترش فولاد با پیروزی مقابل سپاهان و شکست با تفاضل گل رقبایش می‌تواند تا سوم جدول بالا بیاید و اگر ببازد ممکن است تا دهم نیز پایین برود. در آن طرف اگر استیماچ به دومین پیروزی فصل برسد و استقلال خوزستان شکست بخورد و در کنار آن ذوب‌آهن صاحب سه امتیاز نشود می‌تواند به دوم جدول برسد که احتمال وقوع آن یک درصد است ولی اگر ببازد و نتایج حریفانش به ضرر آنها باشد ممکن است تا هشتم جدول نیز سقوط کنند.

راه‌آهن- استقلال خوزستان ؛ صدرنشینی ویسی دست یک پرسپولیسی 


سرنوشت راه‌آهن شباهت زیادی به سیاه‌جامگان دارد. مدیران این تیم تهرانی بعد از اینکه در 6 هفته ابتدایی لیگ یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست داشتند فرهاد کاظمی را به دلیل نتایجی که گرفته بود برکنار کردند و هدایت تیمشان را به مهدی تارتار سرمربی و بازیکن سابقشان دادند تا تغییر سرمربی این تیم را از پایین جدول نجات دهد. آنها توانستند در دو هفته اول با تارتار یک تساوی ارزشمند در آزادی استقلال بگیرند و بعد از آن استقلال اهواز را 5 بر صفر شکست دهند اما از هفته نهم تا دوازدهم این تیم فقط یک تساوی با گسترش فولاد داشته و از نفت تهران، ذوب‌آهن و پدیده شکست خورد تا نتایج این چهار بازی دو رتبه آنها را در جدول پایین بکشد.

با وجود اینکه راه‌آهن با سرمربیگری تارتار در 6 بازی 5 امتیاز گرفته است اما مدیران این باشگاه به این مربی جوان اعتماد کردند و با قرارداد پنج ساله برای موقعیت کاری او حاشیه امنیت ایجاد کردند تا تارتار بتواند بدون دغدغه از نتایجی که گرفته کارش را دنبال کند و به فکر جبران نتایج باشد که البته کار سختی هم از همین ابتدا بعد از عقد قرارداد جدیدش خواهد داشت چرا که با استقلال خوزستانی بازی خواهد کرد که این روزها به هیچ تیمی رحم نمی‌کند.

تیم شایسته عبدالله ویسی بعد از شکست یک بر صفر هفته اول مقابل سپاهان دیگر در لیگ نباخت و موفق شده در 11 هفته گذشته 6 پیروزی و 5 تساوی به دست آورد تا با 23 امتیاز بالاتر از تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن، سپاهان، پرسپولیس و ... که همه‌شان سودای قهرمانی دارند رتبه دوم را درا ختیار داشته باشد.

راه‌آهن ساعت 15:15 فردا در ورزشگاه شهدای شهرقدس برای ششمین بار میزبانی را مقابل استقلال خوزستانی تجربه می‌کند که برای هفتمین بار در خارج از خانه به مصاف حریفانش می‌رود. شاگردان ویسی در 6 مهمانی لیگ پانزدهم تنها 9 امتیاز گرفتند تا نشان دهند همانند بازی‌های خانگی تیم قدرتمندی در بیرون از اهواز نیستند ولی با این وجود آنها برای تداوم روزهای خوبشان فقط 3 امتیاز را از دیدار فردا می‌خواهند تا حداقل برای 24 ساعت هم که شده است به صدر جدول صعود کنند.

با وجود اینکه راه‌آهن چهار بازی است که پیروز نمی‌شود ولی اگر برادران محمدی به روزهای خوبشان بازگردند و بهادر عبدی و امین منوچهری، میلاد و مهرداد را در حملات تغذیه کنند می‌توانند روز سختی همانند دیدار جام حذفی که استقلال خوزستان را شکست دادند رقم بزنند.

راه‌آهن در صورت پیروزی برابر استقلال خوزستان و شکست نفت می‌تواند جای این تیم را در رده دوازدهم بگیرد و اگر شکست بخورد و سیاه‌جامگان ببرد یک پله پایین می‌رود. استقلال خوزستان نیز می‌تواند با برد در این دیدار صدرنشین شود و منتظر ادامه حضورش در این رتبه تا بعد از بازی استقلال تهران بماند. ذوب‌آهن، سپاهان و سایپا نیز که 3 امتیاز کمتر از تیم ویسی دارند منتظر لغزش آنها برابر راه‌آهن هستند تا جای این تیم را بگیرند.

* در روز دوم و پایانی هفته سیزدهم نیز روز دوشنبه این بازی‌ها انجام می‌شود:

نفت تهران - پرسپولیس : ساعت 15

ملوان انزلی - تراکتورسازی : ساعت 15:15

ذوب‌آهن - پدیده : ساعت 15:15

استقلال اهواز - فولاد : ساعت 15:30

استقلال تهران - سایپا : ساعت 17:30

دیدگاه‌ها