کد خبر : 1287708 | 17 آذر 1394 ساعت 00:51 | 165K بازدید | 47 دیدگاه

اول شدن رحمتی، پیراهن جنجالی پورعلی‌گنجی و آرزوی جهانبخش

گزارش کامل برنامه‌نود با مهمانان‌ویژه از هلند تا بابل

برنامه نود شانزده آذر در حالی آغاز شد که فردوسی پور با توجه روز دانشجو با تبریک به این قشر آن را روی آنتن شبکه سه برد و از مسوولان خواست به صدای دانشجویان بیش از پیش گوش فرا دهند.

گزارش کامل برنامه‌نود با مهمانان‌ویژه از هلند تا بابل
به گزارش "ورزش سه"، عادل فردوسی‌پور در این برنامه با حضور حبیب کاشانی و وعده های او برای المپیکی شدن فوتبال ایران بعد از 40 سال، مرتضی پورعلی گنجی و راز پیراهن صورتی او بعد از گل به عراق و آرزوی علیرضا جهانبخش در هلند و آلکمار سورپرایزهای جالب توجهی برای مخاطبان خود داشت.

آیتم اول: نظرسنجی (انتخاب برترین بازیکن دو ماه اخیر)

در این بخش بازیکنانی که در دو ماه اخیر به زعم این برنامه عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند در این نظرسنجی قرار گرفتند.

1: کریم انصاریفرد
2: مهدی ترابی
3- فرناندو دخسوس
4- مهدی رجب زاده
5- مهدی رحمتی
6- کمال کامیابی نیا
7- حامد لک

1079549

بینندگان برنامه نظر خود درباره بهترین بازیکن را به سامانه پیامکی 200090 ارسال خواهند کرد.

آیتم معرفی برنامه امشب

*بررسی شرایط فوتبال بوشهر
*مرتضی پورعلی گنجی
*درگذشت هوادار در جریان دیدار نفت و پرسپولیس
*درگیری های فوتسالی ها
*با جهانبخش در هلند
* با مرتضی پورعلی گنجی از مصدومیت تا حضور در تیم ملی

میهمان ویژه: بازیکنان تیم ملی ناشنوایان

در این بخش احمدوند و رضایی، دو تن از بازیکنان تیم ملی ناشنوایان فوتبال ایران در استودیو برنامه حاضر شدند و روبروی عادل فردوسی پور قرار گرفتند.
در این آیتم ویژه درباره شرایط حضور در مسابقات جام جهانی صحبت کردند که ابتدا احمدوند در این باره گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم ها از 4 سال قبل تلاش خود را برای ربودن این جام انجام داده بودند و افتخار کسب کردن. من در این بازی ها 9 گل زدم و در نیمه نهایی برابر هلند 3 بر دو پیروز شدیم. بچه ها پرقدرت ظاهر شدند و از قدرت بدنی خوبی برخوردار هستیم. آقای مصطفی حیدری و دیگر بازیکنان با هماهنگی خوبی که داشتیم دیدارهای خوبی به نمایش گذاشتیم.

1079562

رضایی درباره شرایط بازیکنان گفت: حدود 8 نفر از بازیکنان کم شنوا هستند و بقیه بازیکنان ناشنوا هستند و با ایما و اشاره مشخص با هم ارتباط برقرار می کنیم.
رضایی درباره شادی گلی که در دیدار برابر هلند و به سبک به به تو به نمایش گذاشتند گفت: به خاطر دخترم که دو هفته دیگر به دنیا می آید این شادی را به نمایش گذاشتیم.
وی ادامه داد: باید از تمام بازیکنان و کادرفنی و دیگر مسوولانی که به ما کمک کردند و حامی ما بودند تشکر ویژه ای می کنم. حسین شمس هم با حضور خود کمک زیادی به ما کردند و از تمام کسانی که در کنار ما بودند باید تشکر کنم.
احمدوند در ادامه درباره پاداش قهرمانی در مسابقات جهانی گفت: 4 سال پیش که در برنامه حاضر شده بودیم وعده داده بودند تا به امروز که در مسابقات زیادی شرکت کرده ایم هیچ پاداشی دریافت نکردیم و از رییس جمهور و دیگر مسوولان درخواست می کنم در این رابطه به ما نگاه ویژه ای داشته باشند. حتی یک پیام ساده تبریک هم به ما ندادند.

1079563

رضایی نیز که دروازه بان تیم ملی در این مسابقات بود اعلام کرد مقطع لیسانس را پشت سر گذاشته ام اما کار نداریم و قول هایی زیادی به ما دادند اما تاکنون خبری از آن نشده است. شاید باید در مسابقات مریخ و دیگر سیارات قهرمان شویم تا آنها ما را بشناسند و امیدوارم اینگونه شاید قدر زحمات ما را بدانند.
وی در ادامه گفت: ما حاضریم با تیم اصلی تیم ملی مسابقات دهیم و آنجا همه ببینند مرد میدان چه کسی است و البته در شرایط مساوی و آنها نیز حداقل پنبه ای در گوش شان بگذارند و بعد از آن صدای بی صدای بچه های ما را بشنوند.
احمدوند نیز در ادامه درخواست کرد درباره پاداش های آنها تعاملی صورت گیرد تا به آن برسند: بعد از قهرمانی به ما قول داده بودند 120 سکه پاداش بدهند اما همه چیز با 5 سکه فیصله یافت و درخواست می کنم توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.
در پایان این گفتگو هر دو بازیکن حاضر در استودیو با تشکر از خانواده و مسوولان تیم ملی ناشنوایان و ... به صحبت های خود پایان دادند.

ایران نود – بوشهر

آیتم ایرانگردی برنامه نود اختصاص به حضور عوامل این برنامه در استان بوشهر و تهیه گزارش از دو تیم باسابقه فوتبال ایران و این استان یعنی ایرانجوان و شاهین بوشهر داشت.
در ابتدای این گزارش بوشهری ها به گلایه از اوضاع تیم شاهین بوشهر و وضعیت این تیم در دسته دوم پرداختند و البته طرفداران این تیم را ستودند که آنها را در این دسته هم تنها نگذاشتند.
نمایی از زمین ایرانجوان که از شرایط عادی پیاده روی روی آن هم به دور بود نیز از آیتم های ویژه ان بود. در ادامه نیز اعلام شد کری های مرسوم بین ایرانجوانی ها و شاهینی ها از کری های سرخابی های تهران هم بیشتر است.
گشت در سطح شهر و بازار این شهر و گفتگو با بازاری‌ها نیز که با کری خوانی بین آنها همراه بود لحظات جالبی را ساخت که حضور پیرمردانی با سنین بالای 60 سال در این کری خوانی نشان از قدمت این اتفاق ویژه بین طرفین داشت و البته اعلام شد آنها علیرغم دوستی از برد همدیگر اصلا خوشحال نمی شوند.
نامگذاری فرزندان طرفداران شاهین به اسم شاهین و شهین از نماد طرفداری این قشر اعلام شد و در ادامه نیز خاطره ای بعد از صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر که باعث درگذشت یکی از طرفداران قدیمی آن شد از دیگر بخش های این برنامه بود.
حضور در محل تمرین شاهین بوشهر و گفتگو با کادرفنی و بازیکنان این تیم بخش دیگر از ایران نود بود که گلایه های طرفداران این تیم نیز از شرایط آن را به همراه داشت. تیمی که اکنون تمام حمایت های مادی و معنوی از آن توسط هواداران شاهین انجام می شود و آنها خواستار نگاه ویژه مسوولان شدند.


پیشکسوت هفته: اکبر افتخاری

آیتم بعدی این برنامه اختصاص داشت به پیشکسوت فوتبال ایران.
اکبر افتخاری در این آیتم ویژه روبروی دوربین برنامه نود قرار گرفت و در حالی که شرایط بدنی و جسمانی مناسبی نداشت درباره اتفاقات فوتبالی اش صحبت کرد: صبح که با تاکسی به بیرون می روم و برمیگردم خوشحالم چون در بین مسافرانم هنوز کسانی هستند که مرا می شناسند و این مساله به این خاطر است که باغیرت بازی می کردیم.

1079564

او در مورد شرایط فعلی اش گفت: هیچ کس به سراغم نمی آید و از زمانی که فوتبال به سمت سیاست رفت خراب شد. فقط یک جلسه از طرف پیشکسوتان به سراغ ما امدند و هیچ کس دیگری از مسوولان به سراغ من نیامدند و کفاشیان هم که بلد است بخندد!
همسر این بازیکن خوش تکنیک سابق فوتبال ایران با اعلام شرایط بیماری او و در ادامه نیز ذکر خاطره ای از روز ازدواجش که همزمان با بازی این بازیکن در امجدیه بود و افتخاری بعد از مراسم عقد در امجدیه حاضر شد و با شعار تبریک هواداران مواجه شد به صحبت پرداخت.


گزارش ویژه – شرایط تراکتورسازی

ایران پوریان درباره وضعیت تونی گفت: او به ما گفت می خواهد برود و این مساله به خاطر مشکلاتی است او دارد. این مشکلات اعم از خانوادگی و مسائل دیگر است و ما امیدوارم او در کنار ما حاضر باشد و مطئمنا همه او را در این تیم قبول دارند.
ذوالفقاری در این باره گفت: وقتی او با لباس شخصی حاضر شد به او گفتم وقتی نامه کتبی از باشگاه به او نرسیده تمرین را از سر بگیرد.
هواداران تراکتورسازی با اعتراض به مدیریت باشگاه اعلام کردند صداقت در بین انها وجود ندارد و البته هر کسی در تراکتورسازی حاضر باشد از او حمایت خواهند کرد و این فقط به خاطر نام تراکتورسازی است.
سعید عباسی، مدیرعامل تراکتورسازی نیز با حضور روی خط تلفنی برنامه نود درباره شرایط تیم و تکلیف تونی اولیویرا گفت: هفته پنجم بود که تونی جلسه ای با ما گذاشتند و مشکلات خانوادگی شان حاد شده و اگر جواب پزشکان درباره همسر او منفی باشد احتمال قطع همکاری وجود دارد. ما از او خواستیم در کنار ما باشد و قضیه به همین منوال گذشت. او پیش از دیدار با ملوان بار دیگر این صحبت ها را مطرح کردند. ما از او خواستیم بعد از بازی با ملوان این صحبت را ادامه دهیم و او در پایان با درخواست کتبی این خواسته شان را مطرح کردند. ما در جلسه ای آن را بررسی کردیم اما به جمع بندی نرسیدیم.
وی ادامه داد: ما از او می خواهیم در تمرین حاضر شود و در مسابقات پیش روی تا زمان جمع بندی لازم ما را همراهی کند.
عباسی در واکنش به این سوال که این بلاتکلیفی موجب ضربه تراکتور نخواهد شد اینطور پاسخ داد: ما به هیچ وجه نمی خواستیم او را اخراج کنیم و هم اکنون هم از او می خواهیم با ما ادامه همکاری داشته باشد. امروز با او صحبت کردیم و با وکیل باشگاه هم در میان گذاشتیم. فردا صحب های مان را ادامه خواهیم داد. ما میخواهیم هر چه سریعتر تکلیف تراکتور مشخص شود. ما در وهله اول می خواهیم او بماند و در صورتی که او با توجه به مشکلاتی که دارد نمی تواند باید به راهکاری برسیم تا تراکتورسازی ضربه نخورد.
مدیرعامل تراکتورسازی در ادامه درباره گزینه جانشینی تونی گفت: مشکلی که در اذهان عمومی به وجود می آید این است که حرف و حدیث هایی از سوی کسانی که استفاده تبلیغی از آن می کنند. ما صحبت هایی با خطیبی داشتیم اما آن به بحث کمیته انضباطی بود و اینطور نبود که ما با او درباره هدایت تراکتور صحبت کنیم. درباره قلعه نویی هم باید بگویم که ما گزینه هایی داریم و درباره آن صحبت می کنیم اما همه چیز به همکاری یا عدم همکاری مان با تونی مربوط می شود.


تقویم نود با طعم روز جهانی معلولین

با توجه به روز جهانی معلولین، محمد حسین میثاقی این آیتم تقویم نود را با همکاری و حضور یک معلول فوتبال دوست که اطلاعات فوتبالی جالبی نیز داشت پیش روی مخاطبان قرار داد.
اولین حضور ژاپن در جام ملت ها و دیدار با ایران در آذرماه 67 و تولد صدقیانی و سالروز تولد سردار جنگل که به شرایط تیم داماش و استادیوم خانگی آن که به نام سردار جنگل شده پرداخته شد.
ابراهیم آشتیانی نیز که در آذرماه به دنیا آمد در این آیتم زیر نظر گرفته شد و در ادامه نیز به درخشش وحید هاشمیان که اولین بازی خود را در آذرماه برگزار کرد اشاره شد.
14 آذر79 و نمایش دیداری از استقلال در لیگ دسته سوم و برابر ایرانجوان بوشهر آیتم دیگر تقویم برنامه نود بود.
تولد علیرضا منصوریان نیز با نمایش از گل هایی او در زمان حضورش در استقلال روی تقویم این برنامه قرار گرفت و در پایان این تقویم فوتبالدوست معلولی که در این آیتم با میثاقی همراهی می کرد از همه خواست نگاه ویژه ای به انها داشته باشند و ویلچر سواری آنها را به عنوان یک ضعف نبینند.


اطلاعاتی درباره تیم ملی امید

در این بخش درباره بازیکنان تیم ملی امید و حضور موثر آنها در لیگ برتر پرداخته شد.
محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد کنعانی زادگان، مهرداد محمدی، علی کریمی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، میلاد محمدی، ارسلان مطهری، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از ستاره های تیم ملی امید ایران هستند که امید می رود حسرت 40 ساله ایران برای رسیدن به المپیک پایان دهند.
حبیب کاشانی که مدیریت باشگاه پرسپولیس را در گذشته برعهده داشت، هم اکنون مدیریت تیم ملی امید را برعهده دارد و با حضور در برنامه نود به تشریح شرایط این تیم پرداخت.
مدیرعامل سابق پرسپولیس ابتدا درگذشت هوادار این تیم در جریان دیدار برابر نفت تهران را به جامعه فوتبال و خصوصا هواداران پرسپولیس تسلیت گفت و در ادامه درباره شرایط این تیم اینطور توضیح داد: تمامی بازیکنان تیم ملی امید در تیم های بزرگسالان حضور دارند و نقش اول را در تیم خود ایفا می کنند. ما اکنون با توجه به لیست 50 نفره ای که در اختیار داریم می توانیم 4 تیم امید تشکیل دهیم.
وی ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که افتاد در این تیم حضور یافتم و محمد خاکپور را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم. 28 سال بود از این مرحله عبور نکرده بودیم اما با شایستگی عبور کردیم. هم اکنون با 15 تیم دیگر رقابت داریم و به دنبال پایان دادن به حسرت 40 ساله هستیم. از خرداد ماه برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم و از تمام پتانسیل استفاده کردیم. ابتدا با سازمان لیگ به تعامل رسیدیم تا برنامه ریزی مناسب را با تیم ملی بزرگسالان و باشگاه ها داشته باشیم. با همکاری که سازمان لیگ داشت که باید تشکر ویژه ای از آنها داشته باشیم، توانستیم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. امروز 95 درصد از برنامه هایی که داشته ایم اجرایی شده و امروز نیز تیم در ترکیه حاضر شده است و طبق تعاملی که داشته ایم با توجه به قانون فیفا ما بازیکنان را 72 ساعت پیش از لیگ به باشگاه ها تحویل خواهیم داد.
کاشانی در ادامه نیز گفت: با تیم پزشکی و تجهیزاتی که در اختیار داریم بازیکنانی که مصدوم در آن حضور یافته اند را زیر نظر گرفته ایم. ما بازیکنانی مثل ثاقبی و چشمی نه تنها در کار گروهی شرکت نکردند بلکه در کنار کادرپزشکی ما به مداوا پرداختند.
مدیر تیم ملی امید درباره هزینه هایی که برای تیم ملی امید شده از کدام منبع تامین می شود اینطور گفت: نمی خواهیم اکنون برای کسی حاشیه درست شود و بعد از پایان بازی ها همه این اعداد و ارقام را خواهم گفت. شاید اکنون بگویند چرا این افراد به فدراسیون های دیگر کمک نکردند. اینکه چرا به فدراسیون های دیگر نداده اکنون برای تیم ملی امید حاشیه درست می شود. افرادی هستند که در بحث مالیاتی می توانند به فدراسیون کمک کنند. من به خودم اجازه دادم به طور مثال پشت دفتر رییس ناجا حاضر شوم و به تعامل برای خروجی بازیکنان برسم و مگر من چه فرقی با مدیر قبلی دارم. ما همیشه مشکل خروجی و حتی البسه داشتیم.

1079565

وی ادامه داد: ما همان تیمی هستیم که همیشه می گفتند مشکل لباس دارند اما امروز ما بیش از هفتاد میلیون تومان بابت اضافه بار لباس پرداخت کرده ایم و امروز چیزی به اسم مشکل البسه و خروجی وجود ندارد. ما بازیکنان را از خروجی ویژه رد می کنیم تا در آینده که وارد تیم ملی بزرگسالان شدند با این مسائل آشنا باشند و به آن افتخار کنند. این ثمره وقتی است که برای ان گذاشته ایم و پشت در نشستن ها بوده است. محموله ای بیش از یکسال در گمرک کیش بود اما بعد از حضورم و اینکه رایزنی لازم انجام شد خیلی راحت در اختیار تیم ملی قرار گرفت.
کاشانی درباره اینکه چرا این کمک ها به تیم ملی بزرگسالان نمی شود با ذکر خاطره ای گفت خودش این پیشنهاد را داده است: کی‌روش به خاکپور کنایه زد که چاه نفت پیدا کردی که من گفتم اگر منظورتان من هستم باید بگویم اویی که چاه نفت دارد آبراموویچ است و من برای خدمت به تیم ملی کشورم آمده ام و از بوروکراسی برای خدمت به تیم ملی کشورم استفاده می کنم.
وی درباره تعامل با کارلوس کی روش نیز اینطور توضیح داد و خواسته اش را بیان کرد: ما تابع فدراسیون هستیم. ما جزیی از فدراسیون هستیم این خواسته قلبی ما است. کی روش و گذشته اش قابل احترام است و کارنامه اش این را نشان می دهد. حضور آقای کی روش به ما روحیه می دهد. طبق بندی که در قرارداد ایشان هست و ان نظارت بر تیم های پایه است ما از آن استقبال می کنیم. یک جلسه گذاشتن اینقدر سخت نیست و ما نمی خواهیم در کار ایشان دخالت کنیم. ایشان با تیم جوانان پرتغال قهرمان شده و با امثال فیگو کار کرده است. همه استعدادیاب های بزرگ دنیا در خلال بازی ایران در استرالیا در امارات به دنبال بازیکنان ما هستند و مطمئنا این نسل می تواند راه علی دایی را ادامه دهند.
مدیر تیم ملی در ادامه صحبت هایش درباره تیم ملی و احتمال معافیت بازیکنان از سربازی گفت: ظاهرا گفته اند نمی شود اما حضور در المپیک افتخار بزرگی است و من خواهش می کنم با ارائه این پیشنهاد انگیزه بیشتری به بازیکنان دهند.
فردوسی پور در حالی که به کاشانی کنایه تندی انداخته بود که مبلغ قراردادهای تیم ملی امید را فدراسیون تقبل خواهد کرد یا خیرین با واکنش تند مدیر تیم ملی امید مواجه شد: قرار شد شیطنت نکنی! مثل سیندرلا هستی و ساعت 12 شب به بعد لباست را عوض می کنی و شیطان می شوی! قرارداد خودت را صدا و سیما می دهد یا شخص دیگری؟!
مدیر تیم ملی در پایان از مردم خواست تیم ملی امید را با دعای خیر خود همراهی کنند.


مقصر کیست؟ (درگذشت هوادار پرسپولیس در جریان دیدار با نفت)

در این بخش به گزارشی از درگذشت هوادار حاضر در استادیوم تختی پرداخته شد. در این آیتم که فرزند آن مرحوم، همکار و مسوول اورژانس حضور داشتند به صحبت درباره این واقعه پرداختند.
عباسی مسوول اورژانس تهران در این باره اینطور توضیح داد: ما ان روز دو دستگاه امبولانس به تختی اعزام کردند اما اجازه ورود به ان را ندادند. امبولانس های ناجی دور زمین بودند. بعد از این اتفاق مردم مراجعه کردند اما شاید تشخیص نمی دهند که کدامیک اورژانس است و خصوصی و این فاصله زمانی برای اطلاع رسانی از ما باعث شد نتوانیم عملیات اورژانس را به موقع انجام دهیم. آمبولانس های ما را به این دلیل که اعلام شد باید تبلیغات بخش خصوصی نمایش داده شود اجازه ورود ندادند.
مهدی حسینی فرزند مرحوم حسینی هم اعلام کرد از باشگاه پرسپولیس پنجعلی حضور یافت و دیگر دوستان فقط اعلام کردند کمک های لازم را در این باره خواهد کرد. او در ادامه اعلام کرد پدرش هیچگونه سابقه قلبی نداشته و چکاپ لازم را 10 روز قبل از این اتفاق انجام داده بود.
عادل فردوسی پور در ادامه به اتفاقاتی مشابه در جهان فوتبال پرداخت و با مقایسه احترامی که هواداران و باشگاه والنسیا و نیوکاسل بعد از درگذشت هوادارشان انجام دادند به انتقاد از موارد داخلی پرداخت.
حبیب کاشانی با انتقاد از مسوولانی که این واقعه را به گردن نگرفته اند در این باره گفت آخرش مشخص نشد چه کسی مقصر است و هر کس ان را به گردن دیگری انداخته است. او از مسوولان پرسپولیس نیز انتقاد کرد و اعلام کرد هواداران روح استادیوم هستند و باید احترام بیشتری به آنها شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرند.


میهمان ویژه: مرتضی پورعلی گنجی

مدافع جوان تیم ملی مهمان برنامه بود و در برابر فردوسی پور به زوایای مختلف زندگی از دوران سختی تا شهرت پرداخت که گوشه هایی از آن را در ادامه می خوانید.
مرتضی پورعلی گنجی در این برنامه در ابتدا درباره حضورش در چین گفت: از اینکه توانستیم موفق به این شویم که در لیگ باقی بمانیم و من هم با گلم در بازی آخر کمک زیادی به آنها کردم خوشحالم.
او درباره حضورش در جام ملت ها با توجه به مصدومیت پژمان منتظری گفت: من در لیگ چهار سال به عنوان هافبک دفاعی بازی کردم اما به چشم نیامدم.
وی ادامه داد: بعد از صحبت های کارلوس کی روش و انگیزه ای که به من داده بود اعتماد به نفس من روی هزار رفت.
پورعلی گنجی درباره تقابل با سوئد گفت: در بازی با زلاتان که کسی نمی تواند بالای سرش ضربه بزند و یکی دو بار تلاش کردم اما با یک تنه می افتادم.

1079569

وی درباره پرش های بلندش گفت: شمالی ها خیلی خوب می پرند و این مساله باعث شده اکنون پرش های بلندی داشته باشم.
پورعلی گنجی درباره رنگی شدن خاص پیراهنش بعد از شادی گلش به عراق و تقسیم آن با هواداران حاضر در استادیوم اینطور توضیح داد: چیز خاصی نبود و این رنگ هایی است که هواداران پرچم کشورمان را روی صورت خود نقش می دهند!
وی درباره پنالتی حساسی که در وقت های اضافه دوم مرتکب شد گفت: واقعا در آن لحظه بدنم نمی کشید و مرتکب پنالتی شدم. وقتی سر خوردم و مرتکب پنالتی شدم گفتم یا خدا، مرتضی هفتاد میلیون نفر اکنون ناراحت شده اند. به بیرون رفتم و اشک می ریختم و وقتی به بازی برگشتیم و با گلی که رضا قوچان نژاد تساوی کردیم خیلی خوشحال شدیم، حتی از گل خودم نیز خوشحالتر شدم.
پورعلی گنجی درباره حضورش در چین گفت: بعد از جام ملت ها خواستم رو به جلو حرکت کنم. چند پیشنهاد آسیایی داشتم و تیان جین پیشنهاد بهتری بود.
وی درباره مصدومیت های پیاپی اش در چین گفت: نمی دانم ماجرا چه بود اما بدشانسی زیادی آنجا اوردم. یک بار کتفم در رفت و یک بار هم بیهوش شدم و نمی دانم داستان مصدومیت های پیاپی ام در این تیم چه بود.
پورعلی گنجی که صحبت هایی که با خودش انجام می داد به سوژه جالب این برنامه تبدیل شده بود در این باره گفت: عادل اذیت نکن!

1079568

پورعلی گنجی به همراه فردوسی پور ورقی به آلبوم دوران کودکی و البته فوتبالش زد با دیدن عکسی از دوران کودکی اش با گفتن کلمه عزیزم به استقبال آن رفت و گفت: در بچگی موهایم فر بود و اکنون صاف است.
وی که در سه سالگی پدرش را از دست داده بود از سختی هایی که برای رسیدن به شهرت کشیده بود گفت: کرایه محل ما تا بابل 100 تومان بود اما نداشتم و در کنار خیابان می ماندم تا آشنایی رد شود و مرا برساند. وقتی به تهران آمدم شرایط سخت تر شده بود و در احسان ری بازی می کردم در یک اتاق به همراه 3-4 نفر زندگی می کردم و از همانجا به تیم ملی دعوت شدم. همان موقع به خودم گفتم، مرتضی اکنون باید تلاش کنی.
بعد از تیم ملی جوانان به تیم نفت رفتم و اولین بار حسین فرکی به من بازی داد و با حضور ابراهیم زاده فرصتی به من نرسید. با حضور یحیی گل محمدی دوباره به ترکیب وارد شدم.
وی درباره اخراجش در دیدار با پیکان گفت: من گل سالمی به ثمر رساندم و نمی دانم کمک داور بر چه مبنایی آن را آفساید اعلام کرد. درباره برخوردم با آقای میرزابیگی کمک داور این بازی هم باید بگویم از من بعید بود و البته همان از دست رفتن دو امتیاز در انتهای فصل باعث شد قهرمانی از دست نفت تهران برود.
پورعلی گنجی درباره آینده فوتبالش گفت: فعلا که استراحت می کنم و در نقل و انتقالات زمستانی باید ببینم شرایط چگونه است اگر شرایط مهیا بود به اروپا می روم و اگر نه که در آسیا فوتبالم را ادامه می دهم.
مدافع تیم ملی در مورد شایعه اینکه خساست خاصی دارد گفت: این یک ماجرای متفاوت است که در نفت به وجود امد و ربطی به خساست ندارد و من با توجه به اینکه خودم با نداری بزرگ شدم سعی می کنم کمک به دیگران و نیازمندان را سرلوحه ام قرار دهم.
وی در پایان با تشکر از خانواده و کسانی که در رسیدن به این شرایط به او کمک کردند تشکر ویژه ای کرد.


گزارش ویژه: اختصاصی نود از آلکمار و علیرضا جهانبخش

برنامه نود در این بخش به پخش گزارشی ویژه از هلند و تیم آلکمار که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد پرداخت.
جهانبخش درباره حضورش در تیم آلکمار گفت: شرایطم خیلی بهتر است و رفته رفته بهتر می شود. 2-3 ماهی می شود که به این تیم امده ام و هر چه بگذرد شرایطم بهتر می شود. با اکثر بازیکنان این تیم دوست هستم.
از حضور در الکمار پشیمان نیستی؟ در جدول نایمخن بهتر هستند اما من هیچ وقت از انتخابم پشیمان نیستم.
در ادامه جهانبخش به معرفی ساختمان باشگاه آلکمار و امکانات آنها پرداخت و از لباس تیم ملی ایران که توسط او به تدارکات تیم ملی پرده برداشت.
او با اشاره به کیفیت بالای کادرپزشکی تیمش اعلام کرد در این مدت که مصدوم بوده تلاش کادرپزشکی برای آمادگی اش ستودنی بوده است.
جهانبخش در ادامه با اشاره به محلی که عکس بازیکنان باسابقه و اسطوره های این باشگاه در آن قرار داشت آرزو کرد روزی عکس او نیز در آن نقش ببندد.
گشت شهری با خودروی آئودی جهانبخش از بخش های دیگر این گزارش ویژه بود که بازیکن ایرانی آلکمار به تشریح شرایط و کارهای روزمره خود در این تیم پرداخت.
او درباره غذای هلندی و علاقه اش به آن گفت: غذای هلندی را دوست ندارم و البته باید بگویم که انها غذای خاصی مثل ایران و قورمه سبزی و امثال آن ندارند.
دلم برای خانواده ام، دوستان و غذاهای ایرانی تنگ می شود. ماه بعد تعطیلات کریسمس است و می توانم به ایران بیایم و این خبر خوشحال کننده ای برای من خواهد بود.


ایران نود – بوشهر (بخش دوم)

بخش دوم ایران نود امشب هم اختصاص به سفر محمد حسین میثاقی، گزارشگر خوش ذوق این نود به استان بوشهر داشت.
میثاقی در این بخش به شرایط قدیمی ترین باشگاه ورزشی این استان یعنی باشگاه نادری پرداخت و در ادامه به شهرستان های اطراف بوشهر رفت و اشتیاق و علاقه آنها به ورزش را زیر نظر گرفت.
پرسپولیس گناوه و شرایط آن نیز با حضور میثاقی در جمع بازیکنان و اعضای آن مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه تنگستانی ها نیز میهمان دوربین برنامه نود و البته ایران نود شب گذشته بودند.
صحبت با رییس هیات فوتبال بوشهر بخش دیگر این بخش بود که او در این باره گفت: با شور و هیجان و نگاهی که مردم به فوتبال دارند می توانیم به سطح اول فوتبال بازگردیم.


آیتم لژیونرها:

در این بخش به شرایط لژیونرهای فوتبال ایران در لیگ های دیگر پرداخته شد. شرایط احسان حاج صفی با فرانکفورت، رضا قوچان نژاد، انصاریفرد، جباری، دژاگه و ... زیر نظر گرفته شد که "ورزش سه" نیز پیش از این به آن پرداخته بود و شما می توانید اینجا شرایط لژیونرهای فوتبال ایران در هفته گذشته را مشاهده فرمایید.


نگاهی به لیگ یک

بررسی نتایج لیگ دسته اول آزادگان بخش دیگر برنامه نود بود که تیم های تلاش زیادی برای صعود از این ماراتن 20 تیمه به لیگ برتر دارند.



جنجال در لیگ برتر فوتسال

گزارشی از لیگ برتر فوتسال که البته با جنجال عجیبی نیز همراه بود.
در این بخش دیدار گیتی پسند و منصوری قرچک که نیمه تمام باقی ماند به جنجال کشیده شد. در این بازی که یک دقیقه به پایان ان باقی مانده بود با هجوم هواداران به داوران نیمه تمام باقی ماند.
ترابیان در این باره گفت: اگر برخورد جدی تر کرده بودیم شاهد این اتفاقات نبودیم. کمیته انضباطی باید شدیدتر برخورد می کرد.
حسن زاده در این باره گفت: اگر منظور آقای ترابیان این است که شدیدتر برخورد کنیم حتما این کار را خواهیم کرد.
در حالی که فردوسی پور تلاش داشت با مسوولان دو تیم ارتباط برقرار کند، اعلام کرد مسوولان گیتی پسند جوابگو نیستند. تقوی، مدیر منصوری قرچک درباره این اتفاقات اینطور توضیح داد: تمام مسائل از جنجالی که بابت تبانی گذشته رخ داده بود اتفاق افتاد. کسی که در زمین با داور برخورد کرد هم پیش از آن پشت نیمکت ما بارها با الفاظ زشت علیه ما به کار برده بود.
وی ادامه داد: باید قبول کنیم که در بحث تبانی فدراسیون فوتبال عملکرد خوبی نداشت و مردم قرچک هنوز آن را نپذیرفته و اتفاقات بعد از ان به این مسائل دامن زد. البته من قول می دهم در بازی برگشت اتفاق تلخی نخواهد افتاد.
تقوی درباره جرقه حاشیه ها و جنجال در این بازی گفت: همه فکر می کنند بعد از گلی که ما دریافت کردیم این اتفاق افتاد اما زمانی که نتیجه 4 بر دو شد این مسائل پیش افتاد. یکی از تماشاگران گل اشتباه را به بازیکنان گیتی پسند نشان دادند و این مساله باعث شد تا انها فکر کنند مثل کشتی است و نتیجه بر می گردد.


رحمتی برترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران

پایان بخش برنامه امشب اعلام نتیجه نظرسنجی بود که طبق انتظار دو بازیکن سرخابی فوتبال ایران عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند. مهدی رحمتی که نقش ویژه و تاثیرگذاری در صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی جام حذفی با مهار پنالتی ها در دیدار با نفت تهران داشت اکنون منجی استقلالی هاست و آبی ها با رای 46.7 درصدی خود او را به عنوان برترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران توسط برنامه نود معرفی کردند و پرسپولیسی برای اولین بار گوی رقابت را به حریف در نظرسنجی ها واگذار کردند و کمال کامیابی نیا با 28.3 درصد آرا عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

1079575

برنامه این هفته در ساعت 1:40 دقیقه ی بامداد به پایان رسید.

دیدگاه‌ها