کد خبر : 1295790 | 21 دی 1394 ساعت 08:39 | 81.1K بازدید | 12 دیدگاه

سند کد خوردن شریفی برای ملوان را نشان دهید

قلعه‌نویی: ملوان را خدا دوست دارد

سرمربی تراکتورسازان بعد از آغاز دور تازه تمرینات تراکتورسازی به تفصیل درباره موضوعات مختلف سخن گفته است.

قلعه‌نویی: ملوان را خدا دوست دارد
به گزارش "ورزش سه"، مهمترین  سئوال ما از او مهدی شریفی و جنجال بعد از انتقال او به تبریز است :

نیم فصل سختی در انتظار تراکتورسازی است و فکر می کنید شرایط برای نتیجه گیری در ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ های تبریزی مهیا است؟

خدا را شکر شرایط خوبی داریم. نسبت به نیم فصل اول از همه نظر بهتر شده ایم و هم از نظر آمادگی بدنی و هم کیفیتی به خواسته مان نزدیک شدیم. در این بین جا دارد از مجموعه تراکتورسازی که تلاش زیادی برای رسیدن به این موضوع کردند تشکر ویژه ای داشته باشم.

مشکلات بین برخی بازیکنان و هواداران مرتفع شده است؟

بله، برای نتیجه گیری تراکتورسازی این اتحاد بین سکوها، هواداران و بازیکنان و در کل مجموعه تراکتورسازی نیاز بود. خوشبختانه مشکلاتی که بین بازیکنان و هواداران وجود داشت برطرف شد و اکنون همه کمک می کنند تا به نتیجه مدنظرمان برسیم. از هیات مدیره و اعضای آن و آقای عباسی که تلاش زیادی در این رابطه داشتند تشکر می کنم و ما روز به روز به خواسته مان از نظر آماده سازی نزدیک تر می شویم. در حال حاضر روزی دو جلسه تمرین را پشت سر می گذاریم و در اردو این تمرین به روزی سه جلسه خواهد رسید تا به کیفیت مورد نظر نزدیک شویم.

اما مشکلات مالی تراکتورسازی همچنان باقی است...

به هرحال در این رابطه هم همانطور که گفتم هیات مدیره و مدیرعامل تمام تلاش خود را به کار گرفته و امیدواریم هر چه زودتر پرداختی ها نیز انجام شود و از نظر مالی هم به شرایط مطلوب و مدنظر بازیکنان برسیم.

بختیار رحمانی هم بعد از برطرف شدن مشکلاتش که منتهی به رفتنش به پادگان و در نهایت بازگشت به تیم شده بود را در اختیار خواهید داشت. به نظرتان او می تواند خواسته تان را در ادامه مسابقات در زمین اجرا کند؟

رحمانی اگر "بختیاری" بازی کند من مطمئن هستم یکی از بهترین هافبک های آسیا خواهد بود و هیچ کس نمی تواند از او چشم پوشی کند. امیدوارم در نیم فصل دوم که مشکلات گذشته نیز برطرف شده ما یک رحمانی آماده و با انگیزه را در کنار خودمان داشته باشیم و او موفق شود باقی مانده سربازی اش را با یک نمایش فوق العاده در زمین از نظر فنی با یک خاطره خوش در آذربایجان و تراکتورسازی به پایان برساند. امثال بختیار در فوتبال ما کم است و خوشحالم که مشکل او برطرف شده و همانطور که گفتم امیدوارم او در ادامه مسابقات "بختیاری" برای ما بازی کند.

در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مشکلات سیاسی به وجود آمده و البته گروه سختی که در آن قرار دارید مطمئنا کار سختی پیش رو خواهید داشت. برای حضوری موفقیت آمیز در این مسابقات که اکنون فراملی شده آمادگی لازم را دارید؟

همانطور که گفتید اکنون شرایط خاصی در این رقابت ها برای تیم های ایرانی وجود دارد. یک بحث حضور قدرتمند در این بازی ها با توجه به مسائل سیاسی اخیر است و موضوع دیگر به گروه مرگی است که تراکتورسازی در آن قرار دارد. مطمئنا اما با به پشتوانه بازیکنان و هواداران و مجموعه ای که در کنار ما هستند به دنبال سرافرازی ایران و تراکتورسازی هستیم. از آقای تاج هم بابت جلسه ای که برگزار کردند و نشان دادند نگاه ویژه و فراملی به نمایندگان ایران در آسیا دارند تشکر می کنم و امیدوارم با تیم خوبی که داریم خواسته ها را برآورده کنیم.

معاوضه مهرداد طهماسبی با بازیکنی از فولاد به یکی از بحث های اصلی تراکتور در نقل و انتقالات مربوط می شود. شما نظر نهایی تان در این رابطه چیست؟

مهرداد یکی از گلرهای خوب ایران است و البته با توجه به اینکه در تراکتور کمتر به او بازی می رسد ما این تصمیم را گرفته ایم. فولاد یکی از تیم های خوب و مردمی است و در این شرایط ما دوست داریم به آنها کمک کنیم. این معاوضه البته برای ما ریسک بزرگی در آینده است و ما یکی از دروازه بانان خوب مان را از دست می دهیم اما باید هم به فولاد و هم به مهرداد کمک شود. تصمیم نهایی ما این است که در قبال معاوضه بازیکن مهرداد را به فولاد واگذار کنیم و این تصمیم نهایی ماست.

و البته مهدی شریفی؛ حضور او در تراکتورسازی بحث بزرگی در فوتبال به وجود آورده که دامنه آن باعث ورود مجلسی ها نیز شده. شما ابتدای فصل در ملوان حضور داشتید و با توجه به شرایطی که وجود داشت و البته دارد نظرتان در مورد این انتقال چیست؟

من نمی توانم علاقه ام را به ملوان در این مدت کوتاه که در کنارشان حضور داشتم را پنهان کنم و آنها را خیلی دوست دارم. من سه هفته از نزدیک مشکلات و عشق آنها به ملوان را لمس کردم. به نظرم ملوان را خدا دوست دارد که با این مشکلات در لیگ می ماند و این اتفاقات را تحمل می کند. اما در مورد بحث مهدی شریفی باید بگویم که او اصلا کد نخورده بود و اگر یک سند موجود بود که کد او برای ملوان خورده، به من نشان دهید.

به هرحال این صحبت ها بین دو تیم نظامی که هر دو بازیکن سرباز جذب می کند با توجه به شرایط موجود به نظرتان به صلاح است؟

همانطور که گفتم کد شریفی برای ملوان نخورده بود و اکنون نیز باید نگاه ملی داشت. این را هم بگویم که حداقل 6 بازیکن سرباز از تیم ما جدا شده اند و اینطور که به من گفته اند در ابتدای فصل هم دو بازیکن به آنها داده اند. حسین ماهینی و حسین حسینی دو بازیکنی بودند که سهمیه تراکتورسازی بودند اما با توجه به اینکه ملوان نیاز بیشتری به این بازیکن داشت به آنها داده شد. من مطمئنم ملوان، قوی سپید انزلی چی ها که یک تیم خوب، متعصب و البته با هواداران خوب است می تواند در لیگ حضوری شایسته داشته باشد و این مسائل نباید تمرکز آنها را برهم بزند و برای آنها که سه هفته خوب را در کنارشان تجربه کردم آرزوی موفقیت می کنم.

اما حمایت خوبی هم از سوی مسوولان استانی در این مدت از تراکتورسازی شد.

من از تمام مسوولان استانی نهایت تشکر را می کنم که در این مدت وحدت خوبی به نمایش گذاشتند و در کنار تراکتورسازی بودند. نماینده تبریز، ارومیه و اردبیل متفق القول حامی تراکتورسازی بودند و این وحدت قابل تقدیر است. از شهردار تبریز آقای مهندس نجفی هم تشکر می کنم که نگاه همه اکنون به تراکتورسازی ملی است تا در آسیا به نتیجه برسد. این مساله خوشحال کننده است که این وحدت در بین آذری زبان ها به وجود آمده است.

تنها مشکل کنونی همچنان مشکل مالی تراکتورسازی است...

این مساله هم به مرور قابل حل است. تراکتورسازی اکنون توقعی که از طرفدارانش دارد این است که حامی تراکتورسازی باشند. با حضور در بحث 3090 و حمایت از تراکتورسازی آذری زبان ها می توانند در عمل نشان دهند که پشت تراکتورسازی هستند تا تیم نیز دغدغه بزرگی از نظر مالی نداشته باشد.

تیم ملی امید نیز شرایط ویژه ای دارد و خود را مهیای کسب سهمیه المپیک می کند تا بعد از مدت ها ایران از حسرت المپیکی شدن فوتبال خلاص شود. به نظرتان این مجموعه توانایی خلق این اثر را دارد؟

این تیم نسبت به گذشته فرق های بزرگی دارد و البته مزیت های خوبی نیز در این بین دارد. مهمترین مساله حضور مدیری خوب و آقای حبیب کاشانی است که باعث شده آنها مشکلات ادوار گذشته را نداشته باشند. اکنون نه بازیکنی از پای هواپیما و در فرودگاه به دلیل مشکلات خروجی جا می ماند و نه مشکل مالی دارد و نه مشکل اردویی. کادرفنی خوبی نیز بالای سر این تیم حضور دارد. آقای خاکپور شاید سابقه زیادی نداشته باشد اما از دانش خوبی برخوردارند و همکاران خوبی نیز در کنار او حضور دارند. بازیکنانی با سطح کیفی و فنی بالا نیز در آن حضور دارند تا امیدواری برای صعود به المپیک بیشتر شود و به موفقیت آنها خوش بین هستم.

و سوال پایانی در مورد سوشا مکانی؛ چه شد که دروازه بانی ملی پوش و شماره یک پرسپولیس با این مشکل بزرگ مواجه می شود و به نظرتان او می تواند به فوتبال برگردد؟

ما دارای فرهنگ و معرفت قوی ایرانی هستیم و مطمئنا نمی گذاریم این سرمایه نابود شود. به نظرم کسانی که این کار را کردند باید مجازات شوند و بدانند ورود به زندگی شخصی افراد بزرگترین گناه است. من کاری به درستی یا غلطی کار سوشا ندارم اما ورود به زندگی شخصی افراد به هر دلیلی گناه است و باید با مسبب این اتفاق برخورد شود. من اگر جای مسوولان بودم با فردی که این عمل را انجام داده شدیدترین برخورد را می کردم.

به هرحال سوشا هم به عنوان یک بازیکن ملی پوش و حاضر در تیمی پرطرفدار باید مراقب رفتار خود می بود. شما سابقه برخوردهای مناسبی با شاگردان تان در قبال این مسائل را دارید و مطمئنا اگر برخورد شما نبود اکنون خیلی از بازیکنان تان با سرنوشتی همانند سوشا مواجه می شدند.

این مساله هم درست است اما باید این را در نظر بگیرید که جرقه این اتفاقات از 20 سال پیش زده شد. جایی که افرادی بازیکن را رودروی مدیرعامل قرار می دهند تا از او انتقاد کند. وقتی بازیکن از چارچوب خود خارج شود و احترامی که باید به مدیر و ... قائل شود را به جا نیاورد باید منتظر چنین اتفاقاتی بود. هر زمان خواستیم برخورد کنیم یک روزنامه و یک میکروفن به دست مانع شدند و با در منگنه قرار دادن بازیکن از او خواستند ضد سرمربی و مدیرعامل صحبت کند. مطمئنا آنجا سرمایه های ما سوختند که برنامه ای با برنامه ریزی 15 ساله این اتفاقات را برای فوتبال ما رقم می زند. هر وقت هم بازیکن خواست مانع گارد روبروی مربی و مدیرش شود برنامه را قطع کردند و گفتند یک آیتم دیگر ببینیم و برمی گردیم! آنها باعث شدند تماشاگران فوتبال ما از 80 هزار نفر به 8 هزار نفر و بعد به 2 هزار نفر برسد. ماموریت این دو گروه همین بود و نمی توان در این شرایط کار فرهنگی روی بازیکن کرد.

مثل این که دلتان کاملا پر است...

بله، هر وقت خواستیم با بازیکنی برخورد کنیم قلم زدند و میکروفن جلوی او گرفتند. چرا باید بازیکن برابر مدیرعاملی که استانداری خراسان را برعهده داشته موضع بگیرد و علیه او حرف بزند؟ احترام ها اگر از همان زمان زیر پا گذاشته نمی شد اکنون شاهد این اتفاقات نبودیم. سوشا از نظر فنی دروازه بان خوبی است و حرف آخرم این است که باید با کسی که آن فیلم را پخش کرده برخورد شود.

گفتگو از: حمید ابراهیمی

دیدگاه‌ها