کد خبر : 1301586 | 14 بهمن 1394 ساعت 12:16 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

زیدوند: از رقبایم در جهان یک سر و گردن بالاترم

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم تیم ملی با بیان اینکه مهم‌ترین هدفش حضور در المپیک است، گفت: قصد دارم با قهرمانی در آسیا اعتماد کادر فنی را بیش از پیش جلب کنم.

زیدوند: از رقبایم در جهان یک سر و گردن بالاترم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مهدی زید‌وند درباره آخرین وضعیت خود برای حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که قرار است اواخر ماه جاری در بانکوک تایلند برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به تمرین‌های خوبی که زیر نظر کادر فنی تیم ملی پشت سر گذاشتیم، از وضعیت خوبی برخوردارم. نه تنها من بلکه سایر فرنگی‌کاران حاضر در اردوی تیم ملی نیز تمرین‌های سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اند و همگی از وضعیت روحی و بدنی خوبی برخورداریم.

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم تیم ملی با بیان اینکه برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت‌های قهرمانی آسیا پا می‌گذارد، گفت: مثل یک سرباز آماده‌ام تا برای کشورم افتخارآفرینی کنم و هر کجا که کادر فنی صلاح بداند با جان و دل کشتی می‌گیرم. ان‌شاءالله بتوانم بر سکوی نخست آسیا قرار بگیرم.

وی درباره رقبای خود در این مسابقه‌ها نیز گفت: مسابقه‌های قهرمانی آسیا با توجه به اینکه قبل از گزینشی المپیک برگزار می‌شود به نظرم از سطح کیفی پایین‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد چرا که نفرات اصلی در کشورهای مختلف به مسابقه‌های گزینشی المپیک می‌روند. البته نفرات ذخیره کشورهایی مانند کره جنوبی و چین نیز همیشه خوب بوده‌اند و با قدرت در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

زیدوند افزود: اگر ادعای این را دارم که می‌توانم در المپیک برای کشورم کشتی بگیرم، باید در همین مسابقه‌ها نیز حضور قدرتمندی داشته باشم و با کسب مدال طلا نظر کادر فنی را بیش از پیش جلب کنم. من خود را یک سر و گردن از رقبای آسیایی و جهانی بالاتر می‌بینم و می‌توانم مقابل رقبای قدرتمند در این وزن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشم.

وی درباره انتخاب امید نوروزی به عنوان کسی که قرار است برای کسب سهمیه المپیک در وزن 66 کیلوگرم به مسابقه‌های گزینشی قزاقستان اعزام شود گفت: با توجه به تجربه بالای نوروزی، کادر فنی صلاح دید که او به مسابقه‌ها اعزام شود. نوروزی دوست من است و امیدوارم موفق به کسب سهمیه المپیک شود. همان طور که کادر فنی اعلام کرده قرار نیست هر شخصی که موفق به کسب سهمیه المپیک شود به طور قطع در المپیک حضور داشته باشد.

دارنده مدال نقره آسیا درباره رقابت با نفرات شاخصی چون امید نوروزی برای حضور در المپیک گفت: مطمئنا رقابت با رقبایی چون امید نوروزی کار را برایم سخت‌تر می‌کند اما صددرصد به حضور در المپیک به عنوان نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 66 کیلوگرم فکر می‌کنم و تنها هدفم این است. خود بنا نیز بارها در تمرین‌ها به همه کشتی‌گیران اعلام کرده تیم المپیک هنوز بسته نشده و کشتی‌گیران نباید دست از تلاش بردارند. او قصد دارد هر کشتی‌گیری را که در وضعیت بهتری باشد، به المپیک بفرستد.

زیدوند افزود: هر کشتی‌گیری در هر میدانی برای پیروزی به روی تشک می‌رود. قطعا نوروزی و سایر رقبا نیز برای قهرمانی در مرحله نهایی انتخابی حاضر می‌شوند تا بتوانند در المپیک کشتی بگیرند. همه ما در کنار هم زحمت می‌کشیم و با هم زندگی می‌کنیم و همگی یک برنامه و هدف مشخص داریم. به نظر من هر کشتی‌گیری که اشتباه کمتری داشته باشد و بتواند از فرصت‌ها بهترین استفاده را کند، شایسته حضور در المپیک است.


دیدگاه‌ها