کد خبر : 1302727 | 19 بهمن 1394 ساعت 08:52 | 10.1K بازدید | 1 دیدگاه

خونه به خونه بابل - ماشین سازی ؛ نبرد 6 امتیازی مدعیان

مروری بر هفته بیست و پنجم رقابت‌های دسته اول

دیدار تیم های خونه به خونه ماشین سازی یکی از حساس ترین بازی های دسته اول آزادگان در هفته بیست و پنجم است که امروز عصر در ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل برگزار می شود.

مروری بر هفته بیست و پنجم رقابت‌های دسته اول
به گزارش "ورزش سه" دیدار تیم های خونه به خونه ماشین سازی یکی از حساس ترین بازی های دسته اول آزادگان در هفته بیست و پنجم است که امروز عصر در ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل برگزار می شود. تیم هایی که در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی گرفته و روند رو به رشدی داشته اند. خونه به خونه پس از مدت ها به رده سوم صعود کرده و ماشین سازی هم خودش را تا رده پنجم رسانده و در تلاش است تا جایی بین سه تیم بالای جدول داشته باشد و از همین رو هر دو تیم در این دیدار به دنبال برد و کسب سه امتیاز بازی هستند.

یکی دیگر از بازی هایی که از اهمیت زیادی برخوردار است ، رویارویی تیم قعر جدولی داماش با تیم رده دومی فجرشهید سپاسی است. از یکسو داماش برای فرار ا قعر جدول نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارد و از سویی دیگر فجر که در نیم فصل دوم نتایج ضعیفی گرفته و از سوی خونه به خونه تهدید می شود و برای اینکه جایگاه دومی اش را از دست ندهد برابر داماش نباید امتیازی از دست بدهدزیرا در صورت برد خونه به خونه برابر ماشین سازی به رده سوم سقوط می کند. تیم مس کرمان هم وضعییت مشابه خونه فجرسپاسی دارد. تیم مس در دور برگشت متزلزل نشان داده و به همین دلیل جایگاه سومی اش را به خونه به خونه واگذار کرد. کرمانی ها اگر امروز برابر نفت مسجد سلیمان متوقف شوند علاوه بر ازدیاد فاصله شان با سه تیم بالای جدول جایگاه فعلی شان هم به خطر می افتد.

آلومینیوم اراک (9)– گل گهر سیرجان (14) ؛ پل ترقی

داود مهابادی ؛ سرمربی جدید تیم آلومینیوم اراک مهمترین هدف خود را رساندن آلومینیوم به رده پنجم جدول لیگ دسته اول عنوان کرده است. این تیم به رغم صحبت ای رویایی مهابادی ، در اولین بازی خود تحت هدایت این مربی برابر مس رفسنجان 0-2 شکست خورد. آلومینیومی در حال حاضر شرایط بدی در جدول ندارند و در حالیکه با 30 امتیاز در رده نهم جای گرفته اند و با ماشین سازی که در رده پنجم قرار دارد 9 امتیاز کمتر دارند. مهابادی برای اینکه رویای پنجمی الومینیوم را به واقعیت تبدیل کند بایستی امروز تیمش را در دیدار با گل گهر به پیروزی برساند تا هر سه امتیاز بازی به حساب اراکی ها واریز شود. تیمی که از 5 بازی اخیر خود چهار تساوی کسب کرده و در حال حاضر هم در رده چهاردهم جدول قرار دارد.

نتیجه دیدار رفت : گل گهر سیرجان 1 – آلومینیوم اراک صفر

پاس همدان (17) –  نساجی قائمشهر (12) ؛ ماموریت سخت ابراهیمی

نساجی چی ها هم در دور رفت و هم در دور برگشت تیمی ناتوان نشان داده اند و با کسب نتایج ضعیف باعث دلسردی و دلخوری طرفدارانشان شده اند. این تیم در دور برگشت یک برد ، یک مساوی و سه باخت متوالی داشته است. بی تردی تلخ ترین شکست نساجی برابر نفت آبادان رقم خورد. دیداری که حاشیه های زیادی هم داشت. به بازیکنان نساجی انگ کم کاری زده شد .. سید کوروش موسوی ؛ مربی خوزستانی تیم که بارها از کارش استعفاء کرده گفت حرف هایی دارد که بهتر است با خودش به گور ببرد .. مدیرعامل باشگاه از پست خود استعفاء کرد و در نهایت مهدی پرهام ؛ مالک باشگاه هم در گفت و گو با رسانه ها تیر خلاص را شلیک کرد و گفت: چیزی که ما دیدیم تبانی بود .سرمربی و مالک باشگاه با بیان چنین مسایلی به هدفشان دست یافتند. آنها که به شدت زیر تیغ انتقاد طرفداران نساجی بودند با چنین صحبت هایی نوک پیکان انتقادها و فشارها را به سمت تیم نفت و نادر دست نشان نشانه رفتند و آنچه در این بین مغفول ماند عملکرد ضعیف سیدکوروش موسوی بود. مربی ایی که سه روز قبل از بازی حساس با نفت دیداری تدارکاتی با تیم قلدر و قدرتی جویبار برگزار می کند. بازی قدرتی و سنگینی که نفس بازیکنان را گرفته آنها پس از این دیدار تدارکاتی (که نیازی به آن نبوده) نای راه رفتن نداشته اند. موسوی ؛ بازیکنان نساجی را با بدنی خسته به دیدار نفت می فرستد و با اتخاذ تاکتیک اشتباه باعث می شود نساجی شکست پرگلی را متحمل شود. در همدان میهمان پاس این شهر هستند. تیمی که ناصر ابراهیمی ؛ مربی کارکشته و مجرب کشورمان را هم به کادر مربیانش افزوده تا شاید در لیگ باقی بماند. وضعیت تیم پاس در حال حاضر خیلی مناسب نیست و جایگاه متزلز در جدول دارد تا جاییکه با دو – سه باخت در سراشیبی سقوط قرار می گیرد و قطعاً ناصر ابراهیمی با چنین وضعیتی کار سختیدر همدان خواهد داشت. البته کارنامه مربیگری ناصر ابراهیمی درخشان است. زیرا این مربی در هر تیمی کار کرده ان تیم پیشرفت داشته و به رده های بالا صعود کرده است.

نتیجه دیدار رفت : نساجی قائمشهر 1 – پاس همدان 1

پیکان تهران(1) – پارسه تهران (16) ؛ شبه شهرآورد پایتخت

تیم پیکان تهران هرچند صدرنشین لیگ است ولی با اینحال عملکردش در دور برگشت خیلی خوب نبوده است. پیکانی ها در دور برگشت با سه برد ، یک تساوی ، یک باخت و 10 امتیاز جایگاهی بهتر از چهارمی برای خودش دست و پا نکرده است. پارسه ولی برخلاف دور رفت در نیم فصل دوم متحول نشان داده تا حدیکه توانسته با کسب 2 برد و 2 مساوی و 8 امتیاز در رده شم جای بگیرد. پارسه ایی ها اگر بتوانند نتایج چند هفته اخیرشان را تکرار کند هیچ بعید نیست نتیجه شهرآورد بی سر و صدای تهران را به نام خود ثبت کنند. با توجه به شرایط دو تیم در جدول پیکانی ها به دنبال پیروزی و حفظ صدرنشینی لیگ هستند و در آنسوی میدان پارسه ایی هم در تلاش هستند تا با کسب امتیاز از پیکان از قعر جدول جدا شده و جایگاه مناسب و مطمئنی در میانه های جدول برای خودشان دست و پا کنند.

نتیجه دیدار رفت : پارسه تهران صفر – پیکان تهران 1

خیبر خرم آباد (10) – گیتی پسند اصفهان (13) ؛ دورخیز برای بالا نشینی  

خیبر خرم آباد در دور برگشت نتایج درخشانی با علی نیکبخت گرفته است. در حقیقت اگر آغاز لیگ از دور برگشت منظور می شد ، خیبری ها امروز یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بودند. روحیه و انگیزه بالای سبزپوشان خرم آبادی با توجه به نتایج خوبی که در هفته های اخیر کسب کرده اند باعث شده تا این تیم شانس زیادی برای شکست دادن گیتی پسند داشته باشند. گیتی پسند که در 5 هفته گذشته فقط یک برد کسب کرده با توجه به شرایط نامساعدی که دارد بعید است بتواند برابر خیبر مقاومت کافی داشته و موفق به کسب امتیاز شود.

نتیجه دیدار رفت : گیتی پسند اصفهان 1 – خیبر خرم اباد 1

داماش گیلان (18)– فجر شهید سپاسی شیراز (2) داماش توان تساوی دارد؟

داماش گیلان که هفته قبل اولین برد بیرون از خانه فصل را در اصفهان برابر گیتی پسند به دست آورد برای کسب دومین برد خود در نیم فصل دوم برابر تیم دوم جدول ؛ فجرشهید سپاسی تدارک ویژه ایی دیده است. پیروزی داماش در این دیدار خانگی باعث می شود تا داماشی ها 27 امتیازی شده و فرصت فرار از قعر جدول برایشان مهیا شود. فجری ها که در دور برگشت نامطمئن ظاهر شده اند با توجه به نتایج و عملکرد ضعیفی که در هفته های اخیر داشته اند یقیناً روز سختی برابر داماش خواهند داشت. دو تیم اولین بار مهرماه 1379 در ورزشگاه عضدی به دیدار هم رفتند که با پیروزی دو بر یک داماش (استقلال شهرداری اسبق) به پایان رسید و در بازی برگشت فجری ها به پیروزی رسیدند. دو تیم تاکنون 23 بار به مصاف هم رفته اند که فجرسپاسی 9 برد و داماش 8 برد برد به دست آورده است. علیرضا جهانبخش ؛ لژیونر و ملی پوش سابق داماش دو بار دروازه فجر گشوده است. یک بار دربازی برگشت فصل 90-91  که با گل علیرضا داماش برنده بازی شد و یکبار هم در فصل 91-92 و باز هم در بازی برگشت که فجر با تک گل جهانبخش بازنده بازی شد. در پرگل ترین بازی دو تیم که در دوره مدیریت عابدینی برگزار شد تیم فجرسپاسی و نتیجه 6-1 داماش را در رشت مغلوب کرده و باعث اخراج امید هرندی ؛ سرمربی وقت داماش شد.

نتیجه دیدار رفت : فجرشهید سپاسی 3 –داماش گیلان 1

خونه به خونه بابل(3) – ماشین سازی تبریز (5) ؛ نبرد 6 امتیازی مدعیان صعود

خونه به خونه بابل برای حفظ جایگاه سومی اش که تضمین کننده صعود به لیگ برتر است استراتژی ویژه ایی برای خود ترسیم کرده است. پیروزی در تمامی دیدارهای خانگی و کسب امتیاز کامل در بابل. اکبر میثاقیان برای اینکه بتواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند چشم به حمایت تماشاگران بابلی دوخته و انتظار دارد تا طرفداران خونه به خونه این تیم را رد بازی های خانگی تنها نگذارند به ویژه در دیدار امروزشان با تیم پرمهره و متحول شده ماشین سازی تبریز که نتایج قابل قبولی در نیم فصل دوم گرفته است. خونه به خونه هفته قبل هر چند به سختی ولی سه امتیاز حیاتی از چنگ پارسه بیرون آورد و توانست به رده سوم صعود کند و حالا در اندیشه صعود به رده دوم جدول است و به همین منظور چاره ایی جز پیروزی برابر ماشین سازان ندارند. با توجه به گذشت 5 هفته از دور برگشت بازیکنان جدید خونه به خونه با سایر بازیکنان این تیم به هماهنگی خوبی رسیده اند که همین موضوع باعث روانتر شدن بازی بابلی ها شده است ماشین سازان تبریزی که با 38 گل زده یکی از هجومی ترین تیم های لیگ هستند به خوبی از شرایط سخت این بازی و اهمیت آن با خبر هستند و می دانند که دیدار با خونه به خونه یک بازی معمولی و پیش پا افتاده نیست.
نتیجه دیدار رفت : ماشین سازی تبریز 2 – خونه به خونه بابل 2

شهرداری اردبیل (15) – ایران جوان بوشهر (6) تثبیت صدرنشینی

تیم ایران جوان بوشهر که به رغم مشکلات مالی و در حضور تیم های میلیادر و پرهزینه ایی نظیر : خونه به خونه ، پیکان ، مس کرمان و نفت آبادان بهترین نتایج در دور برگشت را به نام خود سند زده و صدرنشین نیم فصل دوم هستند امروز در حالی به دیدار شهرداری چی های اردبیلی می روند که این تیم شرایط مساعدی ندارد و در لبه پرتگاه سقوط به دسته دوم ایستاده است. همبازیان سابق مهدی طارمی ؛ مهاجم پرسپولیس و آقای گل لیگ برتر چهار برد در 5 بازی دور برگشت به دست آورده اند. این تیم که هم اکنون در رده ششم جدول قرار دارد تلاش زیادی برای رسیدن به جمع سه تیم بالای جدول دارد و به همین دلیل با برنامه خاصی که تدارک دیده می خواهد شهرداری چی ها را در همان اردبیل شکست داده و صاحب سه امتیاز بازی شوند.

نتیجه دیدار رفت : ایران جوان بوشهر 2 – شهرداری اردبیل 1

مس کرمان(4) – نفت مسجد سلیمان (11) ؛ مس به دنبال سکوی سوم

مس کرمان  بابت شکستی که هفته قبل برابر تیم جوان و کم توقع ایران جوان متحمل شده و جایگاه سومی اش را دو دستی تقدیم خونه به خونه کرد  کماکان ناراحت است. شکست برابر ایران جوان باعث شد تا مسی ها تمام هفته گذشته را با ناراحتی سپری کرده و حسرت از دست دادن جایگاه سومی شان را بخورند..این تیم امروز باید به دیدار نفت مسجد سلیمان برود. تیمی سختکوش با سیستمی کاملاً دفاعی که شکست دادنش سخت تر از سایر تیم هاست. نفتی ها که فرزاد حافظی ؛ سرمربی زحمتکشان به دلیل حمله چند نفر ناشناس مصدوم شده و در بیمارستا بستری شده است چند هفته متوالی است که به هیچ تیمی نباخته اند و بعید به نظر می رسد برابر تیم مس هم تن به باخت بدهد و در این صورت جایگاه چهارمی مس هم به خطر می افتد.

نتیجه دیدار رفت : نفت مسجد سلیمان 1 – مس کرمان صفر

فولاد یزد (19)– آلومینیوم هرمزگان (20) ؛ فولاد یزد در انتظار سرمربی جدید

تیم های فولاد و آلومینیوم که انتظار می رفت جزء تیم های مرفه و بی درد لیگ باشند بر خلاف نام شان درد بی پولی بدجوری گریبان شان را گرفته تا جاییکه نفس کشیدن را برای این دو تیم سخت کرده است. فولاد در حال حاضر بین 20 تیم نوزدهم است و آلومینیوم هم در رده بیستم قرار دارد. رویارویی دو تیم در حقیقت تقابل قعرنشینان این دوره از رقابت هاست و پیرئزی و کسب سه امتیاز ازی بلعث می ود تا تیم برنده برای بقاء در دسته یک امیدوارتر شوند.

نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم هرمزگان 2 – فولاد یزد صفر

نفت آبادان (8) – مس رفسنجان (7) ؛  دست نشان بعد از جنجال

نتیجه دیدار رفت : مس رفسنجان صفر – نفت آبادان صفر

نفت به همراه تیم های مس کرمان ، فجرسپاسی ، آلومینیوم اراک ضعیف ترین و بدترین نتایج دور رفت را به خود اختصاص داده اند. نفت که در دور رفت با مربیان پرتقالی اش به بن بست رسیده بود برای خارج شدن از آن وضعیت در نیم فصل دوم نادر دست نشان را به خدمت گرفت ولی هنوز نتوانسته اهدافش را عملی کند. یکی از مشکلات دست نشان چه در ماشین سازی و چه در نفت ، اشتباهات کمرشکن داوری است که تقریباً در تمامی بازی ها به ضررش تمام شده تا جاییکه علیرضا اسدی ؛ دبیرکل فدراسیون فوتبال به طور رسمی به آن اعتراف کرده است. نفت در همین 4-3 هفته اخیر به دلیل اشتباهات محرز داوری 4 تا 6 امتیاز حیاتی از کفش پریده در حالیکه اگر این اشتباهات نبود نفت امروز وضعیت بهتری داشت. نفتی ها امروز در ابادان میزبان تیم مس رفسنجان هستند. تیمی که حالا شانه به شانه مدعیان می ساید و بالاتر از نفت در رده هفتم قرار دارد و شکست دادنش کار دشواری برای تیم ها شده است.

برنامه و داوران هفته بیست و پنجم رقابت های دسته اول

دوشنبه 19 بهمن ماه ساعت 14

*مس کرمان – نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه امام علی (ع)
داوران : کمیل غلامی- بهزاد پناهی- رضا حیدری- وحید ملکی

* آلومینیوم اراک – گل گهر سیرجان در ورزشگاه امام خمینی (ره)
داوران : عباس راکی- امراله طراح – مهدی مسعودی- امیر عرب براقی

* پاس همدان – نساجی مازندران در ورزشگاه قدس
داوران : پیمان فرخی مهر- جواد قنبریان- سعید رضایی- مهدی شجاعی

* فولاد یزد – آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه شهید نصیری
داوران : جمشید محمدی- قهرمان نجفی- محمد داودزاده- هادی مسلمی

* پیکان تهران – پارسه تهران در ورزشگاه شهدا
داوران : وحید کاظمی- حسن یوسفی- ایوب غلامزاده- حسام عرب

* خیبر خرم آباد – گیتی پسند اصفهان در ورزشگاه تختی
داوران : حسین ترابیان- سعید آل وردی- هادی برزو- داود محرابی

* داماش گیلان – فجر سپاسی شیراز در ورزشگاه شهید عضدی
داوران : محمدباقر پورباقر- صابر خوئی- مسلم رحیم خانی- سعاد وفاپیشه

* خونه به خونه بابل – ماشین سازی تبریز در ورزشگاه شهدای هفتم تیر
داوران : محمد ملکی- محسن سلطانی- فرهاد فرهادپور- حسین زیاری

* شهرداری اردبیل – ایرانجوان بوشهر در ورزشگاه تختی
داوران : میثم پورکریمان- امیر مبشر- حسین سلیمانی- هادی حاج عباسی

دوشنبه 19 بهمن ماه ساعت 14:30

* صنعت نفت آبادان – مس رفسنجان در ورزشگاه تختی
داوران : روح اله شریفی- حسین مرادی- محمد پورمتقی- حسین زمانی

دیدگاه‌ها