کد خبر : 1310966 | 23 اسفند 1394 ساعت 23:16 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

هوینس: به کارنامه هاینکس تعظیم می‌کنم

رئیس سابقه باشگاه بایرن با قرائت متنی در مراسمی که مونشن‌گلادباخ برای سپاس از خدمات هاینکس تدارک دیده بود، ارادت ویژه خود را به او ابراز کرد.

هوینس: به کارنامه هاینکس تعظیم می‌کنم
به گزارش "ورزش سه"، یوپ هاینکس فردی است که در مقام بازیکن و در مقام مربی تمام جام‌های ممکن را برده است. امروز بزرگترین جایزه شهر مونشن‌گلادباخ هم به ویترین افتخارات این پیشکسوت هفتاد ساله فوتبال اضافه شد. هانس ویلهلم راینرز ،شهردار مونشن‌گلادباخ امروز طی مراسمی در حضور سیصد میهمان، حلقه طلایی افتخار شهر را به این مربی اهدا کرد.
سخنران این مراسم اولی هوینس ،رئیس قبلی باشگاه بایرن مونیخ، بود که دو هفته پیش بعد از سپری کردن دو سال زندان به جرم فرار مالیاتی آزادی‌اش را جشن گرفت. هوینس که در دوران فعالیتش در بایرن با هاینکس همکاری کرده بود، گفت:" در دوران دشواری که سپری کردم، از مونشن‌گلادباخ یک عالمه واکنش همدردی برایم ارسال می‌شد.
یعنی به رغم آنکه من بازیکنان این شهر مثل لوتار ماتئوس و اشتفان افنبرگ را تطمیع کردم و به بایرن بردم، رابطه دست اندرکاران این باشگاه با من در حال حاضر نزدیک‌تر هم شده است. با اینکه عضویتی در این باشگاه ندارم، اما خوانش متن بزرگداشت دوست عزیزم یوپ هاینکس بر عهده من گذاشته شده است که از این بابت بسیار خوشحالم. جا دارد به نقش خانم ایریس همسر یوپ هم در مسیر موفقیت این مرد اشاره کنیم؛ چرا که اگر ایریس نبود، ما الان اینجا ننشسته بودیم. او زنی قوی است که موفقیت‌های یوپ با تکیه به حمایت‌های او به دست آمده است."
هوینس در ادامه در مورد سومین و آخرین قرارداد هاینکس (سال 2011) گفت:" لورکوزن اشتباه کرد. من جایی خواندم که این باشگاه اولویتش با مربی دیگری است و یوپ را گزینه دوم خود قرار داده که در صورت محقق نشدن گزینه نخست، به تمدید قرارداد او اقدام کند.
بعد از آن خودم ساعت 7:30 صبح به او تلفن زدم و گفتم: در باشگاه ما اولویت تویی. و خواستم به بایرن بیاید. البته سال اول چندان خوب سپری نشد و قهرمانی بوندسلیگا را از دست دادیم؛ فینال جام حذفی را از دست دادیم. بین خودمان نزاع و ناراحتی پیش آمد. انگار احساس بلاتکلیفی می‌کردیم.
سال 2012 بر اساس شرایط موجود تنها می‌توانستیم روی گزینه پپ گواردیولا حساب کنیم. ایده هیجان‌انگیزی بود و البته درک می‌کردیم که تو ناراحت شده بودی. حتما پیش خودت می‌گفتی به این نادان‌ها نشان می‌دهم درموردم اشتباه می‌کنند. تو جنگیدی و بایرن را به جایی رساندی که بهترین فوتبالی که مونیخ به خودش دیده بود را ارائه کرد.
ما را به قهرمانی سه‌گانه رساندی. اما هیچگاه منم منم نکردی و فریاد نزدی که این افتخار کار تو بود. سال 2013 هیچ مربی بهتری وجود نداشت و بازیکنان به خاطر تو به قلب آتش زدند. من به کارنامه‌ات تعظیم می‌کنم؛ الگویی هستی که فوتبال به ندرت به دنیا معرفی کرده است. مونشن‌گلادباخ باید برای داشتن چنین نمادی به خود ببالد."

دیدگاه‌ها