کد خبر : 1312803 | 06 فروردين 1395 ساعت 11:09 | 82.8K بازدید | 0 دیدگاه

در مقدماتی جام جهانی و ملت های آسیا چه گذشت؟

بررسی کامل بازی های روز هفتم در آسیا

با برگزاری 15 بازی، دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا به گام های پایانی خود نزدیک شد و تنها یک بازی باقی مانده تا تیم ها حریفان خود را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی روسیه در آسیا بشناسند.

بررسی کامل بازی های روز هفتم در آسیا
به گزارش "ورزش سه"، تیم های حاضر در گروه های هشت گانه آسیا، هفته ماقبل پایانی خود را در بازی های مقدماتی جام جهانی روسیه و جام ملت های آسیا را سپری کردند و در این گزارش بازی های برگزار شده و تغییرات گروه های مختلف را بررسی می کنیم.

گروه A – در انتظار بازی مرگ و زندگی

در این گروه دو بازی برگزار شد، ابتدا اماراتی ها در خانه از فلسطین میزبانی کردند و توانستند با 2 گل از سد مهمان خود بگذرند و خود را به صعود امیدوار نگه دارند.

در بازی دوم که دقایقی پیش به اتمام رسید تیم های عربستان و مالزی در خانه سعودی ها به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این عربستانی ها بودند که توانستند با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسند و در انتظار بازی تعیین کننده این گروه بنشینند، دیداری که روز سه شنبه هفته آینده برگزار می شود و عربستانی ها و اماراتی ها با یکدیگر دیدار می کنند.

در حال حاضر عربستان با 19 امتیاز در صدر جدول گروه اول قرار دارد و تیم های امارات و فلسطین و مالزی و تیمور شرقی به ترتیب با 16، 9، 4 و 2 در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

گروه B – پرگل ترین پیروزی ها

اولین بازی این گروه بین تیم های استرالیا و تاجیکستان برگزار شد، استرالیایی ها که اردن را سایه به سایه خود می بینند قصد داشتند با یک پیروزی پرگل خیال خود را راحت کنند که این اتفاق نیفتاد، البته آنها به پیروزی پرگل رسیدند و توانستند تاجیکستان را با 7 گل از پیش روی خود بردارند اما ...

اما اردن هم بازی خود را توانست با یک برد شیرین به پایان برساند، اردنی ها نیز در بازی خود توانستند 8 بار دروازه بنگلادش را باز کنند تا کماکان با دو امتیاز کمتر به دنبال شکار کانگرو باشند و بازی پایانی این دو تیم که روز سه شنبه برگزار می شود یقینا یک فینال به شدت حساس است که تیم اول این گروه را معرفی می کند.

اکنون استرالیا با 18 امتیاز در صدر گروه قرار دارد و تیم های اردن، قرقیزستان، تاجیکستان و بنگلادش را با 16، 11، 5 و 1 امتیاز به دنبال دارد. نکته قابل توجه اینکه دو بازی برگزار شده این گروه، پرگل ترین پیروزی هایی بودند که در روز هفتم این بازی ها به دست آمد.

گروه C – این تیم همه امتیازات را می خواهد

قطری ها بازی هفتم خود را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند تا یکی از دو تیمی باشند که هر 21 امتیاز ممکن را به دست آوردند، آنها در بازی هفتم خود در برابر هنگ کنگ قرار گرفتند و توانستند با دو گل از سد آنها بگذرند، قطری ها هفته هاست که از صعود  خود اطمینان دارند.

بازی دوم این گروه نیز بین تیم های چین و مالدیو برگزار شد، دیداری که چینی ها توانستند با چهار گل مالدیو سه امتیازی را از پیش رو برداند.

همانطور که عنوان شد قطری های 21 امتیازی در صدر این گروه قرار دارند و پس از آنها چین، هنگ کنگ، مالدیو و بوتان به ترتیب با 14، 14، 3 و 0 امتیاز در رده های بعدی حضور دارند.

گروه D – نیم قدم تا صعود ایران

در ابتدای گروه چهارم ملی پوشان کشورمان در ورزشگاه آزادی از هندی ها پذیرایی می کردند و در نهایت توانستند علی رغم حملات متعدد و پیاپی خود با چهار گل از سد حریف خود بگذرند تا برای صعود از این گروه به عنوان تیم اول تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشند.

در بازی دوم نیز عمانی ها در روزی که از تیم ضعیف گوام میزبانی می کردند یک پیروزی خفیف یک بر صفر به دست آوردند تا با امید به شکست ایران در بازی آخر، هنوز به صعود از این گروه به عنوان تیم اول امیدوار باشند.

اکنون ایران با 17 امتیاز در صدر این گروه تکیه کرده است و تیم های عمان، ترکمنستان، گوام و هند را با 14، 10، 7 و 3 امتیاز به دنبال خود دارد.

گروه E – نفس سوریه پشت گوش ژاپن

سوری ها در دیدار هفتم خود به امتیازگیری و بازی های خود ادامه دادند و توانستند این بار کامبوج را با 6 گل از پیش رو بردارند. آنها با این پیروزی خود را به یک امتیازی ژاپنی ها رساندند و ممکن است در بازی روز سه شنبه خود را به عنوان تیم اول معرفی کنند.

در دیدار دوم نیز ژاپنی ها به مصاف افغانستان رفتند و توانستند آنها را با 5 گل شکست دهند، ژاپنی ها در بازی آخر خود باید به سوریه ای بروند که کاملا به آنها نزدیک است و حتی ممکن است چشم بادامی ها را غافلگیر کند.

با انجام بازی های روز هفتم ژاپنی ها با 19 امتیاز تیم اول گروه پنجم معرفی شدند و تیم های سوریه، سنگاپور، افغانستان و کامبوج نیز با 18، 10، 6 و 0 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

گروه F – کماکان تایلندی ها در صدر

یکی از گروه های 4 تیمی بازی های مقدماتی آسیا، در اولین بازی، دیدار تیم های عراق و تایلند را برگزار کرد، این بازی که به میزبانی عراقی ها و در ایران برگزار شد در نهایت به تساوی دو بر دو رسید تا کماکان تایلندی ها با اختلاف 5 امتیازی و خیال راحت در صدر جدول قرار داشته باشند.

در بازی دوم این گروه نیز تیم های ویتنام و چین تایپه به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این ویتنامی ها بودند که با نتیجه 4 بر 1 از سد حریف خود عبور کردند.

در حال حاضر در این گروه تایلندی ها با 14 امتیاز در صدر قرار دارند و عراق، ویتنام و چین تایپه با 9، 7 و 0 امتیاز تیم های دیگر این گروه محسوب می شوند.

گروه G – پیروزی ناپلئونی کره ای ها

اولین و تنها بازی این گروه بین تیم های کره جنوبی و لبنان برگزار شد و در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود کره ای ها به پایان رسید تا این تیم به همراه قطری ها تنها تیم هایی باشند که در تمام بازی های خود به پیروزی رسیده اند.

بازی دوم این گروه قرار بود که بین تیم های کویت و لائوس برگزار شود که به دلیل تعلیق فدراسیون فوتبال کویت برگزار نشد.
اکنون کره ای ها با 21 امتیاز در صدر و کویت، لبنان، میانمار و لائوس با 10، 10، 7 و 1 امتیاز تیم های دنبال کننده آنها هستند.

گروه H – قرار صعود به هفته آخر

اولین بازی این گروه، بین تیم های ازبکستان و فیلیپین برگزار شد و در نهایت این ازبکستانی ها بودند که توانستند با یک گل از سد حریف خود بگذرند و در صدر این گروه تکیه کنند.

در بازی دوم نیز در هفته ای که تیم مدعی کره شمالی استراحت داشت، بحرینی ها توانستند با سه گل از سد یمن عبور کنند تا به عنوان تیم سوم این گروه شناخته شوند.

ازبکستان در حال حاضر با 18 امتیاز اولین امید صعود از این گروه است و عنوان اولی را در اختیار دارد و تبم های کره شمالی، بحرین، فیلیپین و یمن نیز با 16، 9، 7 و 3 امتیاز تیم های بعدی هستند.

دیدگاه‌ها