کد خبر : 1322891 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 11:12 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به اساسنامه انتخابات ریاست فدراسیون

رئیس دو سوم رای نیاورد انتخابات باطل می شود!

علی کفاشیان به تازگی در مصاحبه ای گفته اگر نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال دو سوم آراء رای دهندگان را کسب نکنند انتخابات از نو برگزار می شود و نامزدها باید دوباره ثبت نام کنند.

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که در دوره پیشین علی کفاشیان دو سوم آراء را در دوره اول کسب نکرده بود و در نهایت هم انتخابات به دور دوم کشید و در دور دوم علی کفاشیان رئیس شد.


در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده که جلسه اعضای مجمع عمومی باید با حضور دو سوم اعضاء برگزار شود. بر این نکته هم تاکید شده که رئیس باید دوم سوم آرای رای دهندگان را اخذ کند اما به این اشاره نشده که اگر هیچ یک از نامزدها نتوانستند در دوره اول دو سوم آراء را کسب کنند، انتخابات باطل خواهد شد.


به نوعی می توان گفت اساسنامه فدراسیون فوتبال دارای ابهام است. در جایی هم آمده اگر سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص نشد دو نفری که بیشترین رای را کسب کرده باشند به دور دوم می روند و در صورتی که در دور دوم به صورت مساوی رای بیاورند سرنوشت انتخابات با قرعه کشی مشخص می شود.


با این حال آنچه که در جلسه آخر هیئت رئیسه مصوب شده اینکه رئیس باید دو سوم آراء رای دهندگان را کسب کند و اگر این اتفاق رخ ندهد انتخابات باید از نو برگزار شود و نامزدها دوباره ثبت نام کنند که شایعه شده به همین خاطر علی کفاشیان به صحنه باز خواهد گشت و حتی به این خاطر این قانون را مصوب کرده که دوباره خودش بتواند به صحنه بازگردد.
همان طور که آئین نامه را می بینید روی رای دو سوم رئیس تاکید شده اما در خصوص ابطال انتخابات چیزی نیامده و از سویی مشخص نیست در بندی که آمده اگر سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص نشد دو نفر به دور بعدی انتخابات راه می یابند نظر به رئیس است یا نواب یا اعضای هیئت رئیسه.


همه چیز در جلسه روز شنبه اعضای مجمع عمومی مشخص می شود و پیش از برگزاری مجمع در این خصوص صحبت خواهد شد.

دیدگاه‌ها