کد خبر : 1325019 | 23 اردیبهشت 1395 ساعت 15:09 | 120.6K بازدید | 0 دیدگاه

خسروی: چیدمان داوری ها برای هفته پایانی حرفه است

پیش از این استقلالی بودم و اکنون پرسپولیسی

کارشناس جنجالی داوری فوتبال ایران معتقد است داوران خوبی برای هفته پایانی انتخاب شده اند و حرفه ای ترین چیدمان در این باره صورت گرفته است.

پیش از این استقلالی بودم و اکنون پرسپولیسی

به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی در رابطه با چیدمان داوری در آخرین هفته لیگ برتر به اظهارنظر پرداخت:


بهترین داوران برای چهار بازی حساس


این چیدمان، چیدمانی حرفه ای و سنجیده بود، به عقیده من داوران اصلحی برای بازی های مهم این هفته انتخاب شدند، هر سه داوری که بازی های پرسپولیس و راه آهن، استقلال و صبا و استقلال خوزستان و ذوب آهن را قضاوت خواهند از بهترین های لیگ پانزدهم هستند، علاوه بر اینها بازی سرنوشت ساز ملوان و سیاه جامگان نیز توسط یک داور بسیار خوب قضاوت خواهد شد. 


ترجیح دادند از کسی کمک نگیرند


البته ما پیشنهاد داده بودیم که از بعضی از دوستان نیز کمک بگیرند که البته دوستان قابل ندانستند از کسی مشورتی بگیرند، من به شخصه بسیار خوشحالم که چیزی در فوتبال به من مربوط نمی شود اما بسیاری از کارشناسان خوب ما می توانند در این شرایط کمک کنند. 


برای آرامش فوتبال اکنون چیزی نباید گفت


شنیده می شود که پیش از اعلام رسمی اسامی داوران هفته پایانی، به داوران دیگری ابلاغ قضاوت را داده بودند که اکنون با دیدن نام داوران دیگر متعجب شده اند. از شب گذشته تاکنون برخی از داوران و دوستان در هیات استان های مختلف با من تماس گرفته اند و از این موضوع ناراحت بودند، البته من علت این تغییر را می دانم اما به خاطر آرامش فوتبال در هفته پایانی چیزی نباید گفت. ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم و از کارشناسان خواهش می کنم کارشناسی داوران این هفته را بدون عجله انجام دهند. 


برای برخی داوران سوء تفاهم ایجاد شده است


هیات استان ها اکنون ادعا می کنند چرا نمره ناظرین برای چیدمان محاسبه نمیشود، ما در هفته های گذشته به دوستان گفته بودیم از داوران جوان استفاده کنند اما کسی این کار را نکرد و بنابراین ای کاش در هفته پایانی نیز مطابق روال 29 هفته قبل عمل می کردند، اکنون برای برخی داوران و هیات استان ها سوء تفاهم ایجاد شده است که چرا در برخی از بازی ها از داورانی استفاده شده که تاکنون در لیگ برتر حضور نداشته اند. 


ترکی، در داوری فرهیخته شده است


محسن ترکی که بازی حساس خوزستان را در هفته پایانی سوت می زند یکی از بهترین های ماست و به نظر من در جامعه داوری به فرهیختگی رسیده است، ترکی بدون شک یکی از سرمایه های ما بود که باید برای این بازی مورد استفاده قرار می گرفت. 


کرمانشاهی اشتباهی الیت نشد


ای کاش کمیته داوران ما پیش از این درباره برخی از داوران ملی و معرفی برای حضور در لیست الیت دقت بیشتری به خرج می داد، باید قبول کنیم معرفی داوران ما به لیست بین المللی اشتباه بوده است، ما داوران دیگری را معرفی می کنیم اما از رضا کرمانشاهی می خواهیم یکی از حساس ترین بازی های ما را قضاوت کند، رضا کرمانشاهی، حسین زرگر، حاج بابایی و صالحی داورانی هستند که ملی محسوب می شوند اما از بهترین های ما هستند و بازی های حساسی را قضاوت می کنند. کرمانشاهی بدون شک یکی از بهترین انتخاب هایی  بود که برای پرسپولیس و راه آهن می شد داشت.


حیدری در داوری حاذق تر از پزشکی


جراح و ارتوپد همدانی فوتبال ایران گویا در داوری حاذق تر است، بیژن حیدری که برادر پیام حیدری است سال هاست در فوتبال ایران به خوبی می درخشد و فکر می کنم این دیدار می تواند بیش از پیش ارزش های او را نشان دهد. او ممی تواند به خوبی این بازی را مدیریت کند. 


خورشیدی می تواند رقابت حساس پایین جدول را مدیریت کند


اشکان خورشیدی هم از بهترین داورانی بود که می تواند بازی حساس پایین جدول را قضاوت کند، این دیدار سرنوشت سازی است، باید به داورانی مانند شاهین حاج بابایی، سیدمهدی سیدعلی، تورج حق وردی، احمد صالحی و حسین زرگر خسته نباشید بگویم، انصافا برخی از داوران ملی ما در این لیگ جور برخی از داوران بین المللی ما را کشیده اند. 


داورانی که نیستند ناراحت نباشند


قطعا داورانی که بین المللی هستند و در هفته آخر قضاوت نمی کنند ناراحت هستند، پیام حیدری، حسن اکرمی، زاهدی فر و باقی دوستانی که در هفته آخر حضور ندارند ناراحت نباشند، آنها سرمایه های ما هستند که باید در لیگ های آینده داوری ایران را ارتقا دهند. بنده و عنایت که از سال 72 وارد لیست بین المللی شدیم سخت ترین کمک داوری ها را به مادادند و اکنون نیز باید از داوران بین المللی استفاده بیشتری کرد. 


امیدوارم رئیسی بیاید که فاکتورهای لازم را داشته باشد


از چهار رئیس هیاتی که بنده برای حضور در انتخابات هیات رئیسه رای دادند ممنونم و از نوزده نفری که قول داده بودند رای بدهند و ندادند نیز سپاسگذارم، امیدوارم آقای تاج در انتخاب رئیس کمیته داوران چه از اعضای هیات رئیسه و چه خارج از آن خیلی از فاکتورهای مهم داخلی و بین المللی را در نظر داشته باشد، رئیس باید با AFC در ارتباط باشد و رابطه خوبی در داخل داشته باشد، باید زبان انگلیسی را به خوبی صحبت کند، به جایی وابسته نباشد و مستقل عمل کند که امیدوارم لحاظ شود. اینکه داوری 25 ساله به من زنگ می زند و می گوید افسرده شده است زنگ خطری برای داوری ایران می تواند باشد. ما باید به گونه ای عمل کنیم که در جام جهانی قطر دو گروه داوری را برای قضاوت داشته باشیم. 


از حمید غمزه عذرخواهی می کنم


از همین تریبون از کمک داور خوب فوتبال ایران، حمید غمزه نیز عذرخواهی می کنم، بهرحال درگیری رسانه ای ایجاد شده بود که من دوست ندارم به آن بپردازم، ایشان اگر از بنده رنجید من از او عذرخواهی می کنم، حمید غمزه از خانواده ای بسیار محترم و متشخص به جامعه داوری ایران معرفی شد و با تلاش وافر خود توانست به سطح اول داوری ایران برسد.


از نصیرزاده نکته مهمی یاد گرفتم


اگر من حرفی زده بودم بابت چیدمان داوری بود نه اینکه بخواهم به ایشان بپردازم، متاسفانه دوستانی که این وسط دوستانی که حرف ها را منتقل می کردند بد این کار را انجام دادند. من از هوشنگ نصیرزاده درس مهمی گرفتم، او روزی به من گفت چینی ها می گویند وقتی می خواهی از کسی انتقام بگیری دو قبر بکن، اولی برای خودت! یاد گرفتم که باید گذشت داشته باشم.


مصاحبه می گیرند بعد می گویند خسروی همه جا هست


نمی دانم گویا بنده هم باید مثل خیلی ها پاسخ گو نباشم، از دوستان رسانه ای ام گله مندم، خودشان با من تماس می گیرند و خودشان مصاحبه می کنند و کارشناسی می گیرند بعد می گویند چرا خسروی همه جا هست!


تا یک ماه پیش استقلالی بودم و اکنون پرسپولیسی


متاسفم که بگویم یکسری از افراد در صفحات اجتماعی به دلیل کارشناسی ها توهین های ناروایی را نثار خیلی ها از جمله بنده می کنند، این توهین ها تنها سبب می شود امثال علی خسروی کارشناسی هایش را کمتر کند، پدر و مادر بنده دو آدم روستایی و با شرف بودند اما متاسفانه خیلی ها به راحتی به خود اجازه می دهند به آنها توهین کنند، تا یک ماه پیش بنده استقلالی بود و از بازی پرسپولیس و نفت به بعد پرسپولیسی شدم!


این هم نوستالژی از نوع علی خسروی


امیدوارم داوران در هفته پایانی نیز ما را  سربلند کنند و لیگ آینده را با روحیه بالا آغاز کنند، اشکان خورشیدی یادآور مصطفی نژاد ها و بهروان ها باشد، محسن ترکی یادآور مرحوم جمشید بیهقی و مهندی رحمان نادری باشد، رضا کرمانشاهی نیز نام محمد صالحی و منوچهر نظری و خوشخوان ها و بهلولی را زنده کند. با یادی از مرحوم ارشد برازنده که این داور در زمان حضور او به فوتبال ایران معرفی شد.

دیدگاه‌ها