کد خبر : 1326399 | 28 اردیبهشت 1395 ساعت 11:09 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

انتظار بسکتبال بانوان 18 ماهه شد!

در حالی که پاییز امسال مهلت فدراسیون جهانی بسکتبال برای برگزاری مسابقات بین المللی بانوان با حجاب اسلامی به پایان می‌رسد، فدراسیون ایران هنوز نتوانسته یک مسابقه در این رابطه برگزار کند.

انتظار بسکتبال بانوان 18 ماهه شد!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در سالهای قبل هر زمان صحبت از کم توجهی به بسکتبال بانوان می‌شد، با این پاسخ مواجه می‌شدیم که فدراسیون جهانی اجازه حضور بانوان ایرانی در مسابقات را به دلیل استفاده از حجاب نمی‌دهد. اما یک سال و نیم قبل فدراسیون جهانی بسکتبال دوسال مهلت داد تا بانوان به صورت آزمایشی با حجاب اسلامی بازی کنند.

از آن زمان تابحال بانوان بسکتبالیست امید داشتند که در میادین بین المللی بازی کنند و حداقل یک تورنمنت بین‌المللی را تجربه کنند اما یکسال و نیم است که مسئولان ورزش بانوان و فدراسیون خبر می‌دهند که در حال تدارک هستند؛ تدارکی که یکسال و نیم طول کشیده و شش ماه دیگر هم مهلت فدراسیون جهانی به پایان می‌رسد.

ایران می‌توانست نقش مهمی در متقاعد کردن فدراسیون جهانی برای دادن مجوز همیشگی به بانوان محجبه داشته باشد اما هیچ اقدامی انجام نشد و هنوز هم مسئولان در حال تدارک دیدن مسابقه و ابراز امیدواری کردن هستند؛ تدارکی که معلوم نیست چه زمان به سرانجام برسد.

 

نایب رئیس بسکتبال بانوان، خبری جدیدی در این رابطه نداشت و به ابراز امیدواری اکتفا کرد.

 

کرم‌زاده در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون در رابطه با اتمام مهلت فدراسیون جهانی در خصوص حجاب بانوان بسکتبالیست در رقابت های برون مرزی چیست؟ گفت: با توجه به اینکه مهلت فدراسیون جهانی پاییز سال جاری به اتمام می رسد امیدوارم رقابت های چند جانبه برگزار شود. شهریان پیگیر برگزاری رقابتهای چند جانبه است تا چند تیم در ارومیه حضور پیدا کنند و تیم ملی به همراه چند تیم مسابقات چند جانبه را برگزار کنند.

 

کرم زاده درباره برگزار ی اردوهای تیم ملی بانوان گفت: متاسفانه در حال حاضر با امتحانات بازیکنان مواجه هستیم و برگزاری اردو در این زمان مشکل است. یک سمینار برگزار خواهیم کرد و به محض اتمام امتحانات اردو خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها