کد خبر : 1326744 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 18:19 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

روایتی دقیق از روز شادی برزیل ایران

برزیلی های ایران به لیگ برتر بازگشتند و فصل بعد لیگ جذاب تری خواهیم داشت.

روایتی دقیق از روز شادی برزیل ایران

به گزارش"ورزش سه"، روز دوشنبه ساعت ١٥ وقتي وارد ابادان شديم ، شهر رنگ ديگري داشت انگار گرماي ان روز ابادان براي مردم سخت كوش جنوبي معنايي نداشت، بيشتر ماشين هاي شهر سمت و سوي واحدي داشتند و ان هم ورزشگاه پير تختي بود. بيشتر خيابان هاي منتهي به ورزشگاه بعلت ترافيك بسته شده بودند و مردم از كوچه پس كوچه هاي اطراف خود را به ورزشگاه مي رساندند ، وارد ورزشگاه كه شديم با اينكه نزديك به دوساعت به بازي مانده بود سكوها در حال پر شدن بودند هواداراني با لباس هاي زرد و البته پرچم برزیل!


  هرچه به شروع بازي نزديكتر مي شديم جمعيت بيشتري به خيل هواداران اضافه مي شد حتي جايگاه خبرنگاران هم توسط بعضي هواداران پر شده بود و به طور می شد نفس کشید.
بازي كه قرار بود ساعت ١٧:١٥ شروع شود بدليل شلوغي و نشستن هواداران ميزبان در جايگاه ميهمان در ساعت ١٧:٢٧ دقيقه با سوت داور شروع شد و اوج استرس و نگراني در بين بازيكنان دو تيم و البته هواداران تيم صنعت نفت ديده مي شد.


در اين ميان ليدر محبوب جناب خان (عدنان) از جايگاهي به جايگاه ديگري در رفت و امد بود تا با رهبريش هواداران را باهم منسجم كند بازي به دقيقه اي ٣٠ رسيد بود كه مجري راديو ابادان با لهجه اباداني گفت با اين نتيجه مساوي بايد فجر سپاسي را ليگ برتري بدانيم هنوز ٢ دقيقه از حرف مجري نگذشته بود كه محمد شادكام بعد از پاس در عمق محمد پور محمد به قلب دفاع زد و با اشتباه دفاع فجر سپاسي با ضربه اي نصف و نيمه گل اول را براي برزيل هاي ايران به ثمر رساند ، همين تك گل كافي بود كه نه تنها ورزشگاه تختی بلکه تمام خوزستان از خوشحالي و پايكوبي منفجر بشود پايكوبي و يزله خوزستان را به لرزه در آورد.


با شروع نيمه ي دوم باز هم شاهد تشويق بي امان هواداران خوزستاني بوديم، هواداراني كه از تمام استان خوزستان متحد شده اند و به ابادان رفتند تا از صنعت نفت ابادان حمايت كنند.
انها ٣ روز قبل از اين بازي نتيجه اي اتحادشان را با قهرماني لستر ایران ديده بودند و امروز آمدند تا شاهد صعود نفت ابادان به ليگ برتر كشور باشند.
 براي انها نفت فقط يك تيم فوتبال و يا يك سرگرمي نيست نفت براي انها يك هويت است هويتي كه از دهداري ها براي انها به ارث مانده است و با تمام وجود ان را دوست دارند.گل دقيقه ٤٩ امير زليكاني باعث شد یک بار دیگر خوزستان به لرزه بیفتد تا همان موقع سرود صعود در ورزشگاه بلند شود.


15 دقیقه بعد گل علی غلامرضا پور  برای فجر یک ثانیه خوزستان را به کما برد، اما بسیار زود به زندگی برگشت،کارون و اروند کنار که یک ثانیه آبشان بی حرکت شده بود بازهم حرکتشان را ادامه دادند.همین نتیجه تمام شد و آخر برزیل ایران به لیگ برتر بارگشت.
رضا دبیری

 

دیدگاه‌ها