کد خبر : 1328229 | 05 خرداد 1395 ساعت 11:13 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات مالی نباید روی المپیکی‌ها تاثیر بگذارد

عالمیان: اسم المپیک استرس می‌آورد

پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران گفت: اسم المپیک که می آید به آدم استرس وارد می شود. من نیز برای اولین مرتبه در این رویداد شرکت می کنم و واقعا کار سخت است.

عالمیان: اسم المپیک استرس می‌آورد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نیما عالمیان درباره انتظاری که از او برای ارائه عملکرد فوق‌العاده‌ در المپیک ریو وجود دارد، گفت: توقع را باید پایین بیاوریم. من تمام تلاشم را می‌کنم تا در المپیک بهترین نتیجه‌ را بگیرم که در صورت تحقق آن کار بزرگی محسوب می‌شود، اما برای اولین بار است که در المپیک شرکت می‌کنم. واقعا کار سخت است.

 

او در پاسخ به این پرسش که برای حضور در میدانی چون المپیک استرس ندارد، گفت: هنوز نمی‌دانم جو آن به چه صورت است. البته با برادرم حرف می‌زنم. ممکن است اول استرس داشته باشیم، اما بعد عادی می‌شود. بالاخره ما در مسابقات جهانی هم شرکت کردیم و رقابتهای جهانی هم در سطح المپیک است. به‌ هر‌ حال اسم المپیک که می‌آید به آدم استرس وارد می شود.

 

پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران در مورد مسائل مالی بسیاری از ورزشکاران المپیکی و احتمال کم شدن انگیزه آنها، تصریح کرد: مشکلات مالی فراگیر شده است، اما نباید بر روی انگیزه ما تاثیر بگذارد. ما کار خودمان را ادامه می‌دهیم. با این حال مسئولان کمیته ملی المپیک باید به فکر این رشته ورزشی باشند، زیرا برای اولین بار سه سهمیه المپیک در تنیس روی میز گرفته شده است که کار سخت و بزرگی بود. بنا‌بر‌این باید رسیدگی بیشتر شود.

 

او ا‌دا‌مه‌ داد: باید ابزارهایی لازم باشد تا در المپیک نتیجه‌ خوبی بگیریم. برای نمونه برای ما حقوق تعیین شود، زیرا حقوقی نداریم. حقوقی که کمیته ملی المپیک می‌دهد تا بازی‌های المپیک است و منظور حقوقی است که به صورت دائم پرداخت شود تا به فکر آینده نباشیم که چه خواهد شد. ما درس و همه چیز را به خاطر ورزش و کشورمان رها کرده‌ایم، بنا‌بر‌این باید تامین شویم.

 

عالمیان درمورد برنامه ای که برای پینگ‌پنگ بازان المپیکی در نظر گرفته شده است، بیا‌ن‌ کرد: در مدت یک ماهی که مسابقه و تمرین داریم آمادگی بدنی و روانی ما بالا می رود. در تورهای جهانی ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی بازیکنان شرق آسیا حضور دارند. به نظرم سطح مسابقات بالا است و اگر نتیجه‌ خوبی بگیریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

 

او ا‌دا‌مه‌ داد: پیش از اعزام به تورهای جهانی نیز در شهر خود برای حضور در مسابقه جایزه بزرگ آماده شدیم و به نظرم اگر هر چند وقت یک بار چنین مسابقاتی برگزار کنند و جایزه خوبی بدهند، خود من به شخصه در آن شرکت می‌کنم.

 

عالمیان در مورد جایزه پنج میلیون تومانی که برای نفر اول جایزه بزرگ در نظر گرفته شده است، گفت: مبلغ آن کم است اما این را هم در نظر بگیریم که برای اولین مرتبه مسابقات برگزار می شود. به مرور زمان باید مبلغ جوایز بیشتر شود زیرا در این صورت استقبال خوبی از مسابقات خواهد شد. با این حال به نظرم این مسابقات بازتاب خوبی دارد.

 

دیدگاه‌ها