کد خبر : 1328952 | 08 خرداد 1395 ساعت 12:02 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی دروازه‌بان‌های خارجی لیگ برتر

نگهبانان خارجی دروازه تیم‌های ایران

لیگ پانزدهم 7 دروازه بان خارجی را در خود دید، این در حالیست که با توجه به شروع نشدن زمان یارگیری تیم های مختلف، فعلا مشخص است سه تیم لیگ برتری از دروازه بان خارجی استفاده خواهند کرد.

نگهبانان خارجی دروازه تیم‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو ده خسوس که عنوان بهترین دروازه بان را به نام خود زده است در ابتدای لیگ پانزدهم به جمع خوزستانی ها اضافه شده بود، دروازه بانی که عملکرد خیره کننده ای داشت و توانست مشتریان پر و پا قرصی را برای خود در لیگ برتر ایران جمع و جور کند.


با بررسی دروازه بان های خارجی لیگ برتر در دوره های پانزدهم و شانزدهم همراه "ورزش سه"، باشید:


لیگ پانزدهم؛ این هفت نفر


در لیگ برتر دوره پانزدهم هفت دروازه بان خارجی به تناوب آمدند و رفتند، البته ناگفته نماند که عملکرد بعضی از آنها فوق العاده بود که از این دست می توان به نام فرناندو ده خسوس و سرگئی پاشنکو اشاره کرد. البته در این میان باید به نام گئورگ گئورگیف دروازه بان گسترش فولاد نیز اشاره کرد که عملکرد مناسبی از خود برجا گذاشت.
فرناندو ده خسوس، سرگئی پاشنگو، گئورگ گئورگیف، الکساندر لوبانوف، رادکو دوجکوویچ، ایگور ننزیچ و فرناندو سانتوز همه دروازه بان های خارجی بودند که در لیگ پانزدهم لباس تیم های لیگ برتر را به تن کردند.


خسوس اول، پاشنکو دوم، لوبانوف سوم


دروازه بان های خارجی استقلال خوزستان، ملوان و پرسپولیس، گلرهایی بودند که در بین باقی خارجی ها بهترین عملکرد را داشتند.


خسوس یکی از دو دروازه بانی بود که در تمام بازی های تیمش به زمین رفت و تنها 14 گل در 30 بازی خود دریافت کرد، او در این  میان با ثبت 17 کلین شیت بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود زد.


پس از او می توان به سرگئی پاشنکو اشاره کرد که پس از 12 بازی به دومین دوره حضور خود در ملوان پایان داد و به دلیل مسائل مالی خیلی زود از این تیم جدا شد. او با عملکرد خوب خود در تیم ملوان و در 12 دیدار تنها 8 بار دروازه خود را باز شده دید.


الکساندر لوبانوف نیز از نیم فصل به عنوان دروازه تیم ملی ازبکستان به جمع پرسپولیسی ها اضافه شد تا دوای درد این تیم درون دروازه باشد اما این اتفاق نیفتاد، هرچند لوبانوف نیز عملکرد مناسبی داشت و می توان او یکی از دروازه بان های خارجی خوب دانست.


باقی مانده ها تا پایان


به غیر از خسوس و لوبانوف که تا پایان بازی های لیگ پانزدهم در تیم های خود باقی ماندند باید به گئورگ گئورگیف، رادکو دوجکوویچ و فرناندو سانتوز نیز اشاره کرد، دروازه های تیم های گسترش فولاد تبریز، سایپا و استقلال اهواز تا به پایان رسیدن بازی آخر در تیم خود باقی ماندند.


گلرهایی که قطع ارتباط کردند


پاشنکو اولین دروازه بانی بود که به دلیل مسائل مالی از تیمش جدا شد، او این کار را پس از 12 بازی انجام داد. ایگور ننزیچ دروازهبان تیم راه آهن نیز دومین گلری است که یش از رسیدن بازی های پایانی و با اضافه شدن محسن فروزان تصمیم گرفت که دیگر در جمع لوکوموتیورانان نباشد.


به تور زدن شاه ماهی، وقتی همه خواب بودند


گسترش فولاد تبریز را می توان برنده بازار نقل و انتقالات دانست، در حالی که همه خوزستانی ها جدایی خسوس را انگار می کردند به ناگهان مسئولان این تیم توانستند خسوس را به تبریز بکشانند و با او قرارداد امضا کنند. این اتفاق باعث شد تا تبریزی ها به دنبال دروازه بانی به این خوبی بگردند.


فعلا سه تیم به گلر خارجی اعتقاد دارند


پرسپولیس، گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز سه تیمی هستند که در حال حاضر در بین تیم های لیگ برتری صاحب دروازه بان خارجی هستند، البته پرسپولیس عنوان گلر دوم را به دروازه بان خود داده است و ماشین سازی تازه به دست اول آمده نیز بعید نیست در بازی های ابتدایی از گلر خارجی خود به عنوان دروازه بان دوم استفاده کند.(در صورت درخشش اسلامی)


بعید نیست گار خارجی بیاورند


تیم هایی که احتمال می رود به ترکیب خود نام یک دروازه بان خارجی اضافه کنند 6 تیم هستند.


استقلال خوزستان پس از تجربه خوب کار کردن با خسوس اصلا بعید نیست این تجربه را تکرار کند و شاید سرمربی جدید این تیم که مدت ها دستیار ویسی بوده است از تجربه فصل گذشته او استفاده کند و یک گلر گمنام را راهی ایران کند و یک ستاره از او بسازد.


سپاهان که حضور عبداله ویسی احتمالا تغییر و تحولات عمده ای را در برنامه خود می بیند احتمال بالایی دارد که یک دروازه بان خارجی را به کادر خود اضافه کند، دروازه بانی که احتمالا با فرمول ساده ویسی و حضور در برزیل انتخاب می شود تا شاید خسوس دیگری از آن دربیاید.


سایپا نیز در لیگ گذشته یک گلر بوسنیایی درون دروازه خود دیدند دروازه بانی که البته از همان ابتدا یک نیمکت نشین بود و تنها در 10 بازی به میدان رفت. ممکن است نارنجی پوشان با خواستن عذر وی دروازه بان دیگری را به عنوان ذخیره فلاح زاده بیاورند.

 

صبا نیز بعید نیست دروازه بانی خارجی به خود اضافه کند، قمی ها که هنوز تکلیف سرمربی آینده خود را نمی دانند با تمام شدن قرارداد حامد لک تنها نام میلاد فراهانی را در لیگ اصلی خود می بینند احتمال دارد یک دروازه بان خوب خارجی را به مجموعه خود اضافه کنند.


سیاه جامگان هنوز نمی داند کدام مربی را بالای سر خود می بیند اما از همین الان و با توجه به بازیکنانی که این تیم در فصل گذشته جذب کرد این احتمال به وجود می آید سرمربی آتی این تیم یک گلر خارجی را به جمع خود اضافه کنند.


پیکان و صنعت نفت نیز هنوز نتوانسته کار خود را به طور رسمی و پس از حضور در لیگ برتر آغاز کنند اما احتمال اینکه هر دو تیم دست به جذب دروازه بانی خارجی بزنند وجود دارد.
بعید است گلر خارجی بیاورند!!!


استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران، ذوب آهن، پدیده مشهد و فولاد خوزستان تیم هایی هستند که در لیگ آتی رنگ دروازه بان خارجی را نخواهند دید.


هر کدوام از این تیم ها در حال حاضر از دو دروازه بان سود می برند، دو درواره بان ایرانی که هر کدام از آنها می توانند وظیف حراست از دروازه یک تیم لیگ برتری را به عهده بگیرند.


خارجی های حاضر در بازار


از دروازه بان های خارجی حاضر در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران می توان به گئورگ گئورگیف اشاره کرد که پس از جذب خسوس از لیست گسترشی ها بیرون خواهند ماند.


البته در این میان می توان به دروازه بان هایی که پیش از این نیز در بازار فوتبال ایران بودند اشاره کرد، سرگئی پاشنکو که دو بار در تیم ملوان بندرانزلی حضور داشت، ایگور ننزیچ که دو بار پیاپی در تیم راه آهن حضور داشت و حتی رادکو دوجکوویچ که در تیم سایپا حضور داشت و قراردادش را پایان یافته می بیند می توانند دروازه بان هایی باشند که در لیگ شانزدهم با لباس یکی از تیم های لیگ برتری به میدان بروند.

دیدگاه‌ها