کد خبر : 1329252 | 09 خرداد 1395 ساعت 11:04 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

بلند پروازی تیم کی روش

تیم ملی ایران 26 ساله شد!

تیم ملی در حالی مهیای بازی با مقدونیه و هم چنین قرقیزستان می شود که میانگین سنی اش به 26 سال رسیده است!

تیم ملی ایران 26 ساله شد!

به گزارش "ورزش سه"، حضور بازیکنانی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، دانیال ماهینی، داریوش شجاعیان و ... در ترکیب تیم ملی میانیگن سنی تیم ایران را به 26 سال کاهش داده است و این بدین معنی است که این بار با تیم جوان و دونده تری در مقدماتی جام جهانی شرکت خواهیم کرد و طبیعتا می توانیم بازی های بهتری از خود به نمایش بگذاریم و حتی تغییر استراتژی دهیم.


در دوره پیشین که تیم ملی خود را مهیای بازی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی می کرد نزدیک به 28 سال سن داشت و طبیعتا میانیگن سنی تیم ایران در جام جهانی بیشتر شد و شاید این یکی از دلایلی شد که تیم ملی بعد از بازی های سختی که در برابر نیجریه و هم چنین آرژانتین به نمایش گذاشت در برابر بوسنی با تحلیل بدنی مواجه شد و در نهایت بازی را با نتیجه 3-1 باخت.


گفته می شود شاید بعد از صعود به جام جهانی چند بازیکن باتجربه دیگر از ترکیب کنار گذاشته شوند و جای خود را به جوان هایی دهند که مدام به اردوهای تیم ملی دعوت می شوند.


هم اکنون علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، محمد رضا اخباری، جلال حسینی، احسان حاج صفی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، میلاد محمدی، عزت الله پورقاز، دانیال ماهینی، محمد طیبی، داریوش شجاعیان، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، مهدی ترابی، سعید عزت الهی، کمال کامیابی نیا، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، سردار آزمون و مهدی طارمی 23 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی هستند که میانگین سنی این بازیکنان 26.04 است.


کی روش پیشتر گفته بود بعد از جام ملت ها و با توجه به فرصتی که تا جام جهانی پیش رو دارد جوان سازی تیم ملی را آغاز می کند و بعد از انجام این کار گفته است منوی فوتبال ایران تا ده سال آینده باز است. وی هم چنین در گفتمان با شاگردانش می گوید این بار باید به صعود به دور بعدی جام جهانی فکر کنیم.

دیدگاه‌ها