کد خبر : 1329607 | 10 خرداد 1395 ساعت 10:56 | 18.2K بازدید | 4 دیدگاه

خرید و فروش امتیاز ممنوع!

قانونی که باید تاج فوتبال شود

شیوه برخورد ما با اروپایی ها با باشگاهی که از نظر مالی کم می آورد و دیگر توان تیمداری ندارد و یا شهرهایی که می خواهند وارد بالاترین سطح فوتبال کشور شوند زمین تا آسمان تفاوت دارد! ما اشتباه می کنیم یا آنها؟ شاید آنها!

قانونی که باید تاج فوتبال شود

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال حرفه ای پدیده ای به نام فروش امتیاز و انتقال تیمی از شهری به شهر دیگر و حتی تغییر نام هم وجود ندارد بطوریکه دیدید این فصل اتحادیه باشگاه های فوتبال انگلیس حتی با تغییر پسوند باشگاه کریستال پالاس مخالفت کرد.


در فوتبال حرفه ای اگر تیمی در پرداخت ها دستمزدها با چالش مواجه شود ابتدا با جرایمی مواجه می گردد و در نهایت اگر تراز مالی این باشگاه منفی شود و فدراسیون فوتبال علم به این پیدا کند دیگر توانی برای تیمداری ندارد و اسپانسری نیز برای حمایت مالی وجود ندارد تیم به لیگ آماتور فرستاده می شود. لیگی که در آن بازیکنان برای تفریح و خالی کردن انگیزه های درونی فوتبال می کنند و به دنبال دستمزد نیستند!


در فوتبال حرفه ای پدیده ای نوظهور چون انتقال تیم ها از شهری به شهر دیگر وجود ندارد و تنها چیزی که در فوتبال اروپا به چشم می خورد تغییر سهامداران و مالکان باشگاه ها است و در چنین شرایطی حتی نام تیم ها هم دستخوش تغییر نمی شود و محال است شهری یا تیمی را در فوتبال اروپا پیدا کنید که با خرید امتیاز به بالاترین سطح فوتبال رسیده باشد.


اما همه آن چیزی که در فوتبال حرفه ای وجود ندارد در ایران پیدا می شود. شهری می تواند با استفاده از مناسبات سیاسی و بازی با واژه ها تیمی را از تهران به شهر خود بکشاند. این به کنار. یک سرمایه دار به راحتی می تواند امتیاز تیمی را بخرد و وارد شهر خود کند. حتی شهری که تا دیروز در لیگ استانی هم تیم نداشته. اصلا هم در این بین چیزی به اسم ساختار مهم نیست! گویی ساختارها همان طور که به روی نقشه طراحی می شوند خیلی زود ساخته می شوند!


در ایران حتی می توان سقوط به لیگ برتر را با امتیاز جبران کرد و دوباره به همان سطح از بازی ها برگشت!


خوشحالیم که یک بار نیت بر این است که جلوی این کارها گرفته شود. مهدی تاج در خرمشهر گفته نفت باید در تهران بماند و اگر خریداری برای وی پیدا نشود این تیم جای خود را به تیم فجر سپاسی خواهد داد. تیم چهارم لیگ یک! این دقیقا همان اتفاقی است که در فوتبال اروپا رخ می دهد. تیمی که دچار بحران مالی می شود و نمی تواند برای خود اسپانسر پیدا کند به لیگ آماتور فرستاده می شود و اگر در سطح لیگ برتر باشد جای خود را به آخرین تیم دسته اولی می دهد که از صعود بازمانده است.


حرف مهدی تاج اگر قانون شود بسیار خوب است و می تواند تاج فوتبال شود.


خرید و فروش امتیاز، انتقال تیمی از شهری به شهر دیگر  و... ممنوع.


فرصت آن رسیده که از انتقال پاس به همدان و خرید امتیاز فولاد نوین توسط استقلال اهواز درس بگیریم.

دیدگاه‌ها