کد خبر : 1329632 | 10 خرداد 1395 ساعت 11:46 | 43.6K بازدید | 21 دیدگاه

28 می یا 30 می؟

کرواسی، بازی خوبی که از دست رفت!

تعطیلات نوروز بود که سایت فدراسیون فوتبال کرواسی از بازی با ایران در تاریخ 30 می خبر داده بود. یعنی دهم خرداد.

کرواسی، بازی خوبی که از دست رفت!

به گزارش "ورزش سه"، پیش تر ایران بازی با مقدونیه و نروژ را در تاریخ های 13 و 18 خرداد ماه برنامه ریزی کرده بود و بعد از لغو بازی با نروژ طبیعی بود که بازی با کرواسی جایگزین این دیدار شود اما تاریخی که برای این بازی از سوی کروات ها پیشنهاد شده بود مورد تایید کی روش قرار نگرفت و در نهایت بازی لغو شد.


این در حالی بود که شوکر، رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی به برگزاری این بازی تاکید ویژه ای داشت و به خبرنگار سایت فدراسیون فوتبال این کشور گفته بود بازی با ایران شبیه سازی یکی از دیدارهایمان در یورو 2016 است و بازی با تیم اول آسیا می تواند برای ما مفید و در مسیر آماده سازی به ما کمک کند.


در خصوص لغو این بازی مثل همیشه هیچ کس در ایران توضیح قانع کننده ای نداد. تنها گفته شد چون این بازی 28 می برنامه ریزی شده است ایران قادر به سفر به کرواسی و برگزاری این بازی نیست! در حالی که هم اکنون در سایت های معتبر تاریخ دیدار ایران – کرواسی 30 می قید شده یعنی دهم خرداد. به نظر می رسد 30 می درست باشد به این دلیل که 30 می روز آغاز فیفا است و تیم ها در تاریخی غیر از روزهای فیفا نمی توانند برگزار کننده بازی های دوستانه باشند.

 

1116112


اگر قرار به خط خوردن  بازیکنان استقلال تهران و ذوب آهن بود تیم ملی می توانست به راحتی برای برگزاری این بازی برنامه ریزی کند. به طور مثال هشتم خرداد به کرواسی می رفت و بعد از آن برای برگزاری دیدار با مقدونیه به این کشور سفر می کرد.


بازی با تیم های خوبی چون کرواسی برای ایران سودمند است نه دیدار با تیم  هایی چون مقدونیه و قرقیزستان که در رنکینگ فیفا پایین تر از ما قرار دارند. می بینید که در همین روزهای فیفا کره جنوبی بازی با اسپانیا و چک را برنامه ریزی کرده و تیمی چون استرالیا هم به مصاف انگلیس رفته است.


بازی با کرواسی یک فرصت خوب برای ایران بود تا جوان های تازه خود را یک محک جدید بزند اما بیشتر راضی به لغو این بازی بود تا برگزاری آن.

دیدگاه‌ها