کد خبر : 1329686 | 10 خرداد 1395 ساعت 13:58 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

مشت زن

اعزام تیم هندبال بانوان نیاز به بررسی دارد

معصومه مشت زن تکلیف اعزام تیم بانوان به رقابت های قهرمانی آسیا را به هفته آینده موکول کرد.

اعزام تیم هندبال بانوان نیاز به بررسی دارد

به گزارش " ورزش سه" به نقل از ایسنا، نایب رییس هندبال بانوان با بیان اینکه دو هفته گذشته قرار بود تکلیف اعزام تیم بانوان مشخص شود، تصریح داشت: به دلیل تشکیل کلاس بین‌المللی فقط یک جلسه برای اعزام تیم ملی بانوان تشکیل شد که یک جلسه تصمیم گیری برای اعزام تیم ملی کافی نیست و باید تمام موارد بررسی شود. تا پایان هفته آینده کمیته فنی درباره اعزام تیم ملی بانوان به رقابت های قهرمانی آسیا نظر خود را اعلام خواهد کرد و بعد از تایید اعزام تیم، اردو های تیم ملی آغاز خواهد شد.

 

مشت زن بر این باور است که حتی برای انجام فعالیت های کوچک باید مشورت کرد و افزود: هر اعزام تیم ملی باید در شرایطی انجام شود که در خور و شایسته کشور جمهوری اسلامی ایران باشد و ملی پوشان بتوانند رتبه ی خود را جابه جا کنند و زنگ تفریح سایر تیم ها نباشند. نقاط قوت و ضعف باید بررسی شود و ببینیم چه فرآیندی برای بخش بانوان بهتر است تا آن را انجام دهیم. در هفته آینده خروجی جلسات را در رابطه با اعزام تیم خواهیم داشت.

 

او در پاسخ به این سوال که استارت اعزام دختران به مسابقات باید از یک جایی زده شود تا با کسب تجربه به دست آمده از رقابت ها، زنگ تفریح نشود، نه اینکه نزدیک مسابقات مهم قهرمانی آسیا تازه جلسه تصمیم گیری در رابطه با اعزام برگزار شود گفت: من نه به عنوان نایب رییس هندبال بانوان بلکه به عنوان یک کارشناس به این موضوع واقف هستم و باید با برنامه ریزی پیش رویم. حتی در بخش نوجوانان و جوانان فقط صحبت از اعزام تیم است، من معتقد هستم اعزامی باید انجام شود که حتی اندک کمک به رشد تیم ملی کند نه اینکه تیم با سرعت نور فقط اعزام شود بدون هیچ بازخوردی. البته به این موضوع اشاره کنم منظور این نیست که تیم ملی مقام کسب کند. با توجه به کشورهای آسیایی که حرف اول را در این رشته می زنند، در حال حاضر هندبال بانوان مقام به دست نخواهد آورد.

 

وی در رابطه با اعزام تیم ملی ادامه داد: ما حتی در بخش لیگ بانوان با مشکل مواجه هستیم. آیا حمایت مالی باشگاه ها از تیم مردان با تیم بانوان قابل مقایسه است؟ قاعدتا اینگونه نیست، برای مثال در کنار هشت تیم مردان در لیگ برتر شاید تنها یک تیم بانوان اسپانسر مالی داشته باشد.

 

مشت زن در رابطه با انحلال تیم ثامن اظهار داشت: زمانی انحلال یک تیم اعلام می شود که یا از طریق رسانه عمومی شود و یا اینکه نامه ای مکتوب ارسال شود و تا این لحظه نامه ای به فدراسیون نرسیده است. جلسه ای هم در رابطه با لیگ برتر تشکیل نشده است.

 

نایب رییس هندبال بانوان در رابطه با موضوع انصراف تیم ها از لیگ گفت: به دلیل اینکه در بخش بانوان پوشش خبری صورت نمی گیرد این موضوع تیم ها را در جذب اسپانسر با مشکل مواجه می کند. اگر در کنار هشت تیم مردان دو تیم بانوان نیز حمایت مالی شوند این می تواند کمک دهنده باشد و یا اینکه ورودی حضور تیم ها در لیگ را کاهش دهیم تا تیم ها به سهولت بتوانند در لیگ شرکت کنند.

 

نایب رییس هندبال بانوان در پایان به عنوان یک کارشناس پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات ورزش بانوان اینگونه مطرح کرد: در طی سال های اخیر تعداد مسابقات کشوری کاهش یافته است. باید سعی بر این باشد با توجه به اینکه حضور در رقابت های قهرمانی کشور رایگان صورت می گیرد تعداد مسابقات کشوری افزایش یابد تا زمینه حضور ورزشکاران استان ها فراهم شود. رقابت های قهرمانی کشور به انتخابی تیم ملی نیز می تواند کمک دهنده باشد چرا که بسیاری از تیم ها توانایی پرداخت مالی برای حضور در لیگ برتر را ندارند و ورزشکاران استان ها زمینه برای بروز توانایی های خود را ندارند. ما باید هم در سطح همگانی فعالیت کنیم و هم در سطح قهرمانی. پیشنهاد دیگر من المپیاد ایرانیان است. یکی دو سال المپیاد ایرانیان برگزار شد و سپس فراموش شد. روی المپیاد ایرانیان تفکر کنیم می تواند برای فدراسیون ها کمک دهنده باشد.

دیدگاه‌ها