کد خبر : 1330464 | 13 خرداد 1395 ساعت 11:17 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت بهداد سلیمی روی تخته

قوی ترین مرد جهان که به دلیل پارگی رباط ماه ها از میادین به دور بود عصر امروز در رقابت های فجر بعد از 7 ماه یک بار دیگر وزنه های فولادی را بالای سر می برد.

بازگشت بهداد سلیمی روی تخته

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز اولین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر، بهداد سلیمی و بهادر مولایی دو وزنه بردار ملی پوش ایران از ساعت 16 امروز به روی تخته می روند.
بهداد سلیمی به عنوان شانس اول کاروان ورزش کشورمان در المپیک 2016 نام برده می شد، اما آسیب دیدگی سال گذشته او شوک بزرگی به ورزش ایران بود. بهداد سلیمی در اوج آمادگی و در حالی که برای حضور در مسابقات جهانی 2015 تمرین می کرد زیر وزنه سنگین 260 کیلویی از ناحیه رباط صلیبی پای چپ دچار آسیب دیدگی شد تا حضورش در المپیک در هاله ای از ابهام قرار گیرد. قوی ترین مرد جهان با این حال دست از تلاش برنداشت و پس از انجام عمل جراحی و گذراندن دوره های درمانی دوباره دست وزنه شد تا خود را به المپیک برساند.

 


بهداد اگرچه هنوز با روزهای خوب فاصله دارد اما هر روز بر کیلوهای تمرینی می افزاید تا در مدت زمان باقیمانده تا المپیک بتواند بار دیگر به مدعی نخست کسب مدال طلا تبدیل شود. بهداد سلیممی اگر بتواند به این افتخار بزرگ دست پیدا کند سومین ورزشکار تاریخ ایران لقب خواهد گرفت که دو نشان طلای المپیک در کلکسیون افتخاراتش خواهد داشت. با این حال برای مردم ایران که بارها با افتخارآفرینی های این ورزشکار شادی کردند، آنچه بیش از طلای المپیک اهمیت دارد سلامتی بهداد سلیمی است.

 


مولایی که بعد از بازیهای آسیایی 2014 به دلیل جراحی زانو یک سال از میادین به دور بود، در رقابتهای قهرمانی آسیایی 2016 نشان داد کم کم دارد به روزهای اوجش برمی گردد. او اگرچه در یکضرب هنوز با رکوردهای خود فاصله دارد اما در دوضرب وزنه 247 کیلویی را بالای سر برد تا همه را نسبت به درخشش در المپیک امیدوار کند. دارنده دو طلا و یک نقره نوجوانان و جوانان جهان، در سطح بزرگسالان هم مدال های ارزشمندی چون نقره جهانی 2013 و 2 نقره و یک برنز قهرمانی آسیا را دارد، اما مدال المپیک برای او که در این سالها تلاش زیادی برای افتخارآفرینی انجام داده است، جایگاه ویژه تری دارد. بهادر مولایی با رسیدن به رکوردهای شخصی خودش می تواند کی از شانس های کاروان ایران برای ایستادن روی سکوی المپیک باشد.

دیدگاه‌ها