کد خبر : 1330538 | 13 خرداد 1395 ساعت 13:33 | 23.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت تمام قد کانتونا از بنزما

اریک کانتونا، اسطوره منچستریونایتد و فوتبال فرانسه، به حمایت از بنزما پس از صحبت‌های مهاجم رئال مادرید علیه دشان پرداخت.

حمایت تمام قد کانتونا از بنزما

به گزارش "ورزش سه"، بنزما روز گذشته عنوان کرد که حزبی تندرو دشان را تحت فشار قرار داده که بازیکنانی که ریشه آفریقایی دارند را به تیم ملی فرانسه دعوت نکند. این موضوع را اریک کانتونا چندی پیش مطرح کرده بود و جنجال‌های زیادی به وجود آورده بود. پس از صحبت‌های روز گذشته بنزما، انتقاداتی از او به عمل آمد ولی حال کانتونا به حمایت از او پرداخت.


او گفت:" من از صحبت‌های بنزما اصلا تعجب نکردم. باید تاکید کنم که مثل من، او هم هیچ سودی از متهم کردن دشان به نژادپرستی نمی‌برد. او فقط گفت که تصمیم دشان به خاطر جوی است که بر فرانسه به خاطر شرایط سیاسی حاکم شده است. بنزما با صحبت‌هایش شهامتش را نشان داد زیرا او هنوز بازی می‌کند و می‌تواند در تیم ملی به میدان برود ولی طبیعی است که او ابتدا مثل یک شهروند فرانسوی فکر می‌کند تا یک بازیکن.

 

1116872

 


خیلی مشخص است که وقتی بازیکنی مثل بنزما را کنار می‌گذارید، یک مهره جذاب را حذف کرده اید. به نظر من این تصمیم ناعادلانه بود بنابراین در این رابطه سوال کردم. واکنش‌ها و پاسخ ها برایم مهم نیست. در طول 24 ساعت اخیر احمق‌هایی صحبت کرده اند و مردم هم از آنها تبعیت کرده اند.


من گفتم که کنار گذاشتن بنزما شاید به خاطر مسئله اش با والبوئنا بوده باشد ولی این دلیل نمی‌شود که نمی‌توانم سوالی بپرسم. وزیر ورزش و دو عضو حکومت نمی‌خواستند بنزما در یورو شرکت کند. برای من، این دلایل کافی است تا عدم استقلال دشان ثابت شود. بنزما در بین انتخابات حزبی کنار گذاشته شد. پس از اتفاقات در دفتر شارلی ابدو (ترور چند کاریکاتوریست و روزنامه نگار توسط داعش) اوضاع در فرانسه تغییر کرده است. رفتار با مردمی که ریشه آفریقایی و مسلمان دارند عوض شده است.


بنزما در پرونده مربوط به والبوئنا نیز همچنان بیگناه است. حتی با وجود بیگناهی هم یورو را از دست داد. همینطور حاتم بن عرفا که برای اینکه یکی از 4 بازیکن برتر لیگ فرانسه بوده کنار گذاشته شد."

دیدگاه‌ها