کد خبر : 1331605 | 18 خرداد 1395 ساعت 10:27 | 33.7K بازدید | 2 دیدگاه

فقط سه روز تا آغاز یورو 2016

3 مربی با سابقه قهرمانی جهان!

فقط 3 روز دیگر تا آغاز رقابت های اروپایی باقی است. مسابقاتی که به خاطر حضور تعداد تیم های بزرگ و مطرح دنیای فوتبال به جام جهانی کوچک معروف است.

3 مربی با سابقه قهرمانی جهان!

به گزارش "ورزش سه"،  جام جهانی در 3 دوره اخیر متعلق به نمایندگان قاره سبز بوده است و 3 تن از مربیان حاضر در یورو 16 که در قامت مربی یا بازیکن موفق به لمس جام زرین جهانی شده اند.


با ما همراه باشید با معرفی این 3 نفر، که تیم هایشان هم از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در فرانسه هستند و بر روی نیمکت تیم هایی می نشینند که 3 کشور پرافتخار تاریخ رقابت های یورو به حساب می آیند.

 

یوواخیم لوو، آلمان:

 

988498


مربی قهرمان فعلی جهان که در جام جهانی 2014 توانست با کشورش در خاک برزیل جام قهرمانی را بالای سر ببرد با وجود اینکه یهچ گاه بازیکن بزرگی نبود اما در قامت سرمربی، نتایج و از آن مهمتر، ارائه نمایش قابل تحسینی داشته است. یوگی 56 ساله کارش در تیم ملی آلمان را با دستیاری یورگن کلینزمن در سال 2004 آغاز کرد و پس از جام جهانی 2006 و عدم کسب عنوان قهرمانی در خانه، جانشین او شد. هدایت ژرمن ها در این 10 سال کار بزرگی بوده است که لوو به بهترین شکل موفق به انجامش شده است. سرمربی مدعی اصلی قهرمانی در یورو 2016 در 2 دو یوروی پیشین هم روی نیمکت مانشافت حضور داشته و با یک نایب قهرمانی و حضور در نیمه نهایی آخرین یوروی برگزار شده کارنامه درخشانی در مسابقات اروپایی به ثبت رسانده است. بهترین مربی جهان در سال 2014 با قهرمان کردن آلمان در یورو به پر افتخارترین مربی (مسابقات ملی) قاره سبز تبدیل خواهد شد.

دل بوسکه، اسپانیا:

 

1116624


سرمربی مدافع عنوان قهرمانی از تاریخ شروع برگزاری جام ملت های اروپا 10 سالی بزرگتر است! پیرمرد مهربان و سیبیلوی متولد سالامانکای اسپانیا در سال های دور سابقه نشستن روی نیمکت تیم جوانان کشورش را نیز داراست اما فوتبالدوستان او را از وقتی رئال کهکشانی را به قهرمانی اروپا رساند به یاد می آورند. بهترین مربی جهان در سال 2012 نسل طلایی لاروخا را در جام جهانی 2010 به اولین قهرمانی رساند و در یورو 2012 توانست این مقام را با اسپانیا تکرار کند تا صاحب رکورد خارق العاده ای شود. قهرمانی در جهان و اروپا در رده ملی و فاتح لیگ قهرمانان اروپا که از این حیث بی رقیب است. حالا دل بوسکه در آخرین سال های حضورش به عنوان سرمربی می تواند با سه گانه پیاپی اسپانیا در یورو دست نیافتنی تر از قبل شود، با اینکه احتمالا عملیات غیرممکنی پیش رو خواهد داشت.

 

دیدیه دشان، فرانسه:

 

1099023


برخلاف دو نفر قبلی، سرمربی میزبان رقابت های یورو 2016 به عنوان بازیکن به قهرمانی جهان نائل آمده است. کاپیتان فرانسه در جام جهانی 1998 و یورو 2000 می خواهد به عنوان سرمربی هم جام را در خانه نگه دارد. دشان 47 ساله است و از 2012 روی نیمکت خروس های می نشیند و البته درست مثل 1998 که فرانسه به دلایل انضباطی از داشتن اریک کانتونا (و دیوید ژینولا) محروم بود، این بار هم او مجبور به کنار گذاشتن بهترین مهاجم و گلزنش یعنی بنزما شده است تا به نوعی تاریخ برایش تکرار شود. باید دید دیدیه دشان در سومین میزبانی فرانسوی ها از تیم های اروپایی می تواند کشورش را به سومین قهرمانی در قاره سبز برساند. مربی میزبان رقابت ها در دوران بازی افتخارات فراوانی به دست آورده و می خواهد آنها را در قامت مربی هم تکرار کند تا از این حیث، جاودانه شود. برای رسیدن به این رویا، دشان بازیکنان جوان و آینده دار بسیاری که مهمترینشان پوگباست را در ترکیب خود دارد و بسیار امیدوار است تا نسل تازه ای از فوتبالیست های باکیفیت فرانسوی را به اروپا و جهان معرفی کند تا اینگونه خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان فوتبال بشناساند.


مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها