کد خبر : 1343004 | 02 مرداد 1395 ساعت 11:24 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

سایه سنگین حذف از المپیک بر کشتی روسیه

اهالی کشتی روسیه در حالی روزهای باقیمانده تا المپیک را سپری می‌کنند که پیامدهای دوپینگ در ورزش این کشور و رای کمیته بین‌المللی المپیک، آنان را در بهت و نگرانی خاصی فرو برده است.

سایه سنگین حذف از المپیک بر کشتی روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، در حالی که کمیته بین المللی المپیک (IOC) رای نهایی خود را فردا(یکشنبه) در مورد دوپینگ گسترده و سازمان یافته روس‌ها در المپیک اعلام می کند، اضطراب و نگرانی زیادی بر اردوی کشتی گیران روسیه سایه انداخته است.

 

قرار است کمیته بین المللی المپیک رای نهایی مبنی بر شکایت رسمی چندین کشور از جمله ژاپن، آلمان، کانادا و آمریکا در مورد دوپینگ گسترده در ورزش روسیه و حذف احتمالی این کشور از بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو را تا فردا اعلام کند.

 

هر چند "جامبولات تدیف" سرمربی و "بلال ماخوف" کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه و همچنین بسیاری از آزادکاران و فرنگی کاران این کشور در اظهارات اخیر خود مختلفی اعلام کرده اند این موضوع اشکالی در روند تمرینی آنها ایجاد نمی‌کند، اما مشخص است روس‌ها در روزهای اخیر همچنان درگیر حذف و یا بقا در المپیک ریو قرار دارند.

 

این در حالیست که کشتی‌گیران المپیکی روسیه تمرینات خود را تا روز ۱۶ مردادماه در این کشور ادامه خواهند داد و سپس برای برگزاری یک اردوی ۱۰ روزه راهی سائولوپوی برزیل می‌شوند تا تمرینات خود را دنبال کرده و راهی ریودوژانیرو شوند.

دیدگاه‌ها