کد خبر : 1343337 | 03 مرداد 1395 ساعت 06:00 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

تاج: امکان محرومیت تیم های بدهکار وجود ندارد

پرسپولیس و استقلال 175 میلیارد بدهکار هستند!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره باشگاه های بدهکار می گوید امکان محرومیت تیم های بدهکار وجود ندارد چرا که هر شانزده تیم لیگ برتری به نوعی بدهکار هستند.

پرسپولیس و استقلال 175 میلیارد بدهکار هستند!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج در حاشیه برنامه انتخاب بهترین های فوتبال، در رابطه با نوع برخورد با باشگاه های بدهکار در لیگ برتر، قراردادها، تیم های صعود و سقوط کننده با خبرنگاران به گفتگو پرداخت:


شانزده تیم لیگ برتری بدهکارند امکان محرومیت نیست


فوتبال و اهالی فوتبال باید به یک ساز و کار مشخص برسد، اینکه ما بگوییم باشگاه های بدهکار را نباید به لیگ برتر راه داد شدنی نیست چرا که هر شانزده تیم حاضر به نوعی بدهکار هستند.


استقلال و پرسپولیس ١٧٥ میلیارد بدهکارند


البته باشگاه های بدهکار باید بدهی شان را بدهند اما اینکه بگوییم همین الان بیایید بدهی تان را بدهید امکان پذیر نیست، مثلا باشگاه پرسپولیس از زمان عبده حدود 100 میلیارد بدهی دارد و همینطور استقلال حدود 74 میلیارد از زمان تیمسار خسروانی! پرداخت این بدهی ها همین الان مسلما امکان پذیر نیست.


بدهی های جاری باشگاه ها کمتر شده است


باشگاه هایی مانند پرسپولیس و استقلال برای این مملکت هستند، این باشگاه ها بدهی هایی دارند که مدیران فعلی قادر به پرداخت همه آنها نیستند، ابدا عملی نیست که مثلا 100 میلیارد بدهی پرسپولیس پرداخت شود، حالا ما باید با یک برنامه ریزی درست بدهی های این باشگاه ها را کمتر کنیم و خوشبختانه هر سال بدهی های جاری این باشگاه ها کمتر می شود، اتفاقا راجع به بدهی های قدیمی جای اعتراض برای این باشگاه ها دیگر باشگاه ها وجود دارد.


قراردادها واقعی تر شده است


اکنون قراردادها را مورد بررسی قراردادیم و خوشبختانه قراردادهای اعلامی و قراردادهای بسته شده خیلی به هم نزدیک شده است، این ها به استانداردسازی کمک می کند اما اگر من به عنوان رئیس فدراسیون بگویم بدهی ها باید صفر شود می دانیم که عملی نیست اما من و شما و بقیه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و کمک کنیم این بدهی ها کم شود و در این دو سه سال می توانم بگویم این اتفاق افتاده و حداقل اضافه نشده است. ما در سطح قراردادها کاهش هزینه داشتیم.


به دو تیم صعود و سقوط کننده رسیدیم


درباره تعداد نهایی سقوط و صعود تیم ها باید بگویم روی آن بسیار کار کردیم و دو، دو و نیم و سه تیم تیم را مورد بررسی قرار دادیم و تا الان به سقوط و صعود دو تیم رسیده ایم.


راجع به وضعیت تیم نفت هم باید بگویم این تیم به این دلیل از تهران خارج نشد که ما با تیم فروشی موافق نبودیم و باید بدهی بازیکنان تسویه می شد، این موضوع را بسیار جدی از آنها خواسته ایم و از سازمان لیگ خواسته ایم به طور جدی این برنامه را مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها