کد خبر : 1343462 | 03 مرداد 1395 ساعت 18:28 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

گومس-بارسلونا وتشابه تاریخی باانتقالی 30ساله

سه شب پیش بود که آندره گومس، بصورت رسمی از والنسیا به بارسلونا پیوست در حالیکه بسیاری او را به رئال نزدیک تر می دیدند.

گومس-بارسلونا وتشابه تاریخی باانتقالی 30ساله

 

به گزارش "ورزش سه"، این انتقال با تلاش های زیاد روبرت فرناندز، مدیر ورزشی بارسلونا نهایی شد. فرناندز از مدت های پیش گومس را زیر نظر داشت و او را بازیکنی کاملا متناسب با سبک و فلسفه بارسلونا می دانست. جالب اینکه گومس در روزی به بارسلونا پیوست که 30 سال پیش روبرت فرناندز به بارسا پیوسته بود و جالب تر اینکه روبرت هم از والنسیا راهی بارسا شده بود. آندره گومس هم اکنون 23 ساله است و روبرت نیز در زمان پیوستنش به بارسا 23 ساله بود.

 

1128091

 

جولای 1986، پس از ناکامی تاریخی بارسا در فینال لیگ قهرمانان برابر استوا بخارست رومانی و نیز پس از سقوط والنسیا به دسته پایین تر، بارسلونا که هدایتش بر عهده تری ونبلز معروف بود، روبرت فرناندز را از والنسیا با رقم 100 میلیون پزوتا خریداری کرد که در زمان خودش پول کلانی بود.

روبرت 4 فصل در بارسلونا بازی کرد اما هرگز فاتح لالیگا نشد چرا که در آن مقطع، رئال مادرید قدرت بلامنازع لالیگا بود. البته روبرت در 4 فصل حضورش در بارسا یک جام در جام اروپا و دو کوپا دل ری را فتح کرد. او در بارسا پس از ونبلز، با لوئیس آراگونس و نیز یوهان کرویف(2فصل) به عنوان مربی کار کرد و سپس سال 90 با 300 میلیون پزوتا به والنسیا بازگشت. روبرت در دو فصلی زیر نظر کرویف کار کرد، موفق به زدن 25 گل برای بارسلونا شد.

دیدگاه‌ها