کد خبر : 1344219 | 05 مرداد 1395 ساعت 21:40 | 167.7K بازدید | 0 دیدگاه

تک گل کمال برای شروع 3 امتیازی

سایپا 0 - پرسپولیس 1؛ طلسم فرکی و سایپا شکست

تیم فوتبال پرسپولیس با تک گل کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی خود 3 امتیاز شیرین را از اولین مسابقه خود در لیگ برتر به دست آورد.

سایپا 0 - پرسپولیس 1؛ طلسم فرکی و سایپا شکست

به گزارش "ورزش سه"، به گزارش ورزش سه، کامیابی‌نیا این گل را روی یک توپ برگشتی در دقیقه 68 وارد دروازه سایپا کرد تا هر 3 امتیاز این بازی به شاگردان برانکو برسد. این اولین پیروزی برانکو مقابل حسین فرکی و البته تیم فوتبال سایپاست.


با گزارش زنده این بازی همراه "ورزش سه" باشید:
هفته اول لیگ شانزدهم، ساعت 20:45 ورزشگاه تختی تهران  تماشاگر: حدود 18 هزار نفر
داور: شاهین حاج بابایی       کمک ها: سجاد طوری، اسد حاج محمد

 


سایپا:

 

الساندرو، سیامک کوروشی، حامد شیری، سعید لطفی، آنتونی لوپز، ابراهیم صادقی (مسعود حسن زاده 59)، روزبه شاه علیدوست، امید خالدی، علی زینالی (علی قلی زاده 56)، مهدی ترابی و غلامرضا رضایی 
سرمربی: حسین فرکی

 

 


پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه(پلی یانسکی 85)، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه(مهدی طارمی 77)، فرشاد احمدزاده (احمد نوراللهی 73)، محسن مسلمان، وحید امیری و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

 

اخطار

 

فرشاد احمدزاده(43) - وحید امیری (73) از پرسپولیس

 

سعید لطفی (80) از سایپا

 

 

شرح گل

 

 

سایپا 0 پرسپولیس 1: (دقیقه 68، کمال کامیابی نیا): مختص شوت های غیرقابل مهار از شش قدم اینبار هم گلی دیدنی به ثمر رساند. پرتاب اوت از سوی وحید امیری با ضربه سر ماهینی در آستانه ورود به دروازه توسط  مدافع حریف بازگشت داده شد اما کامیابی نیا با شوتی غیرقابل مهار دروازه حریف را گشود.

 

 

شرح بازی

 


شاگردان برانکو و حسین فرکی در اولین بازی خود در لیگ شانزدهم حدود 17 هزار هوادار را در استادیوم تختی در نیمه اول راضی نگه داشتند و در نیمه دوم اما شرایط متفاوت بود و هر دو تیم به دلیل شرایط بدنسازی بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشتند. در این بین پرسپولیسی ها روی شوت کمال کامیابی نیا از درون محوطه جریمه و روی ریباند موفق شدند به سه امتیاز دیدار اول دست یابند.
حسین فرکی برای اینکه تیمش را به نتیجه لازم برساند مسعود حسن زاده را نیز به بازی فرا خواند اما مدافعانی که از سوی برانکو در این بازی ماموریت یافته بودند مانع از هر گونه خطری روی دروازه تیم خود شدند تا دست حسین فرکی از کسب امتیاز خالی بماند.
برانکو در لحظات پایانی بازی دو بازیکن ناآماده خود از نظر بدنی را نیز به بازی فراخواند و مهدی طارمی و پریمیوف در به میدان فراخواند تا آنها در شرایط مسابقه قرار گیرند.
پرسپولیس با این نتیجه و در حالی که در دو بازی قبلی خود در لیگ فصل گذشته برابر سایپا ناکام مانده بود، امیدوارتر به ادامه مسابقات چمش خواهد دوخت و البته در سمت مقابل به نظر می رسد حسین فرکی نیز مثل همیشه بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات هفته های ابتدای موفق شود تیمش را به روند نتیجه گیری و حتی حضور در جمع مدعیان نزدیک کند.

 

 

 

بهترین بازیکن زمین

 


سیدجلال حسینی مدافع مستحکم و ملی‌پوش پرسپولیس نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل سایپا داشت در عین حال کمال کامیابی‌نیا که با گل سرنوشت‌ساز خود پرسپولیس را به اولین پیروزی رساند، می‌تواند بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد. حسین ماهینی نیز در اولین حضور خود در پرسپولیس نمایش کم نقصی ارائه کرد.

 

 

اتفاق ویژه

 


برانکو شاگردش را در سومین جدال شکست داد تا این طلسم را هم پایان دهد. در حالی که پرسپولیسی ها مدت ها در شکست دادن سایپا ناکام بودند، حسین فرکی هم در دو ملاقات قبلی خود با برانکو مچ استادش در تیم ملی را خوابانده بود تا سرمربی کروات در شکست او ناکام باشد. اما بازی اول لیگ شانزدهم پایانی بر این ماجرا بود و هم پرسپولیس و هم برانکو موفق شدند طلسم های خود را پایان دهند.
محسن مسلمان هافبک پرسپولیس که با سکوها قهر کرده بود در پایان این بازی دوباره با تماشاگران پرسپولیس آشتی کرد تا روز خوب خود را تکمیل کرده باشد. 
 

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 3: اولین فرار از سوی سایپایی ها در سمت چپ پرسپولیس شکل گرفت که بیرانوند با خروج خود مانع از به نتیجه رسیدن آن شد.
دقیقه 9: ارسال بلند از سوی سیدجلال برای استفاده علیپور با ضربه سر این بازیکن و پاس عمقی برای امیری همراه شد که در ادامه امیری در ارسال پاس پایانی در محوطه جریمه ناکام ماند.
دقیقه 10: ارسال دیدنی علی علیپور در موقعیتی خطرناک به فرشاد احمدزاده رسید اما ضربه سر شماره 10 پرسپولیس از فاصله کمی از تیرک دروازه عمودی به بیرون رفت.
دقیقه 12: ارسال پاس اشتباه از سوی بیرانوند می توانست موقعیت خوبی برای گلزنی نصیب نارنجی پوشان کند که مدافعان این تیم مانع از این اتفاق شدند.
دقیقه 18: حرکت در عرض فرشاد احمدزاده و عبور از چند بازیکن نارنجی پوش با ضربه زمینی او همراه شد که توپ با اختلاف کمی از دروازه الساندرو به بیرون رفت.
دقیقه 21: پرسپولیسی ها در چند مرحله صاحب فرصت نصفه و نیمه برای گلزنی شدند که در نهایت ارسال چیپ فرشاد احمدزاده پیش از این که به امیری برسد در اختیار الساندرو قرار گرفت.
دقیقه 22: ارسال خطرناک سایپایی ها در حالی که ترابی انتظار آن را می کشید با استپ سینه ماهینی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 23: ضربه راه دور و از پشت محوطه جریمه توسط فرشاد احمدزاده بدون اینکه دروازه الساندرو را با خطر مواجه کند به بیرون رفت.
دقیقه 27: خط دفاعی پرسپولیس علیرغم اینکه از هماهنگی بالایی برخودار نیستند و اولین بار است در بازی رسمی در کنار یکدیگر قرار می گیرند بارها موفق شده اند عناصر هجومی سایپا را تا این لحظه در تله آفساید خود گرفتار کنند.
دقیقه 31: روی یک ضدحمله و در میان تعلل ربیع خواه در میانه زمین، ترابی پا به توپ پشن محوطه جریمه پرسپولیس رسید اما ضربه عجیبش در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 33: روی اشتباه دروازه بان برزیلی سایپا پرسپولیس می توانست به گل دست یابد که در نهایت مدافع این تیم توپ را از محوطه جریمه دور کرد.
دقیقه 34: اینبار از سمت راست سایپایی ها صاحب فرصت شدند که در نهایت سیدجلال موفق شد توپ را در آستانه ضربه زدن توسط غلامرضا رضایی دفع کند و در ادامه مهاجم حریف روی او مرتکب خطا شد. سیدجلال در این لحظه به شدت از ماهینی گلایه کرد و از او خواست در پست خودش با تمرکز بیشتر به کار ادامه دهد.
دقیقه 36: علیرضا بیرانوند بعد از مهار کرنر سایپایی ها یکی از پرتاب های معروف خود را انجام داد و عالیشاه را صاحب فرصت ضدحمله کرد که به شدت مورد توجه هواداران قرار گرفت و تشویق شد.
دقیقه 39: روی ارسال امید عالیشاه سیدجلال که برای مشارکت در خط حمله حضور یافته بود با ضربه سر دروازه سایپا را مورد هدف قرار داد که توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 42: علی علیپور به زیبایی هر چه تمام تر در حالی که سیامک کوروشی به دنبال مشایعت توپ به اوت بود، آن را با تکل گرفت و در مصاف تک به تک با جونیور و در زاویه بسته آن را به دست دروازه بان برزیلی کوبید.
دقیقه 44: ارسال زمینی غلامرضا رضایی توسط حسینی به کرنر فرستاده شد تا توپ به ترابی فرصت طلب نرسد، نارنجی پوشان البته روی کرنر هم به نتیجه نرسیدند.
دقایق 45 تا 60: بازی بدون هدف و پاس های اشتباه و البته بدون اینکه خطری روی دروازه دو تیم ایجاد کند، این دقایق را به یکی از کسل کننده ترین زمان بازی تبدیل کرد. حسین فرکی در این دقایق دو تعویض برای تیمش انجام داد تا شرایط هجومی تیمش را با توجه به خروج صادقی و حضور حسن زاده بهتر کند.
دقیقه 61: روی ضدحمله خطرناک نارنجی پوشان و همکاری ترابی و حسن زاده در نهایت این ترابی بود که در گوشه محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد اما ضربه اش با اختلافی عجیب به بیرون رفت.
دقیقه 66: شوت از پشت محوطه جریمه توسط غلامرضا رضایی بدون اینکه خطری دروازه بیرانوند را تهدید کند به بیرون رفت.
دقیقه 72: ارسال مهدی ترابی در شش قدم با ضربه محکم حسن زاده همراه شد و البته توپ با اختلافی زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 73: روی خطایی که وحید امیری انجام داد، روزبه شاهعلی دوست با او درگیر شد که این درگیری در ادامه با کارت زرد برای شماره 19 پرسپولیس همراه شد.
دقیقه 77: احمد نوراللهی در اولین حرکت خود بعد از تعویض با احمدزاده، از گوشه محوطه جریمه ضربه اش را با اختلاف زیاد به بیرون زد.
دقیقه 78: مهدی طارمی در اولین حرکت خود بعد از تعویض با جا گذاشتن دو بازیکن حریف از پشت محوطه جریمه ضربه خود را به سمت دروازه جونیور نواخت که توپ با اختلاف کمی از تیرک دروازه به بیرون رفت.

 

 

 

 

در حاشیه:

 


* سکوهای خالی ورزشگاه تختی کاملا در نماهای باز در چشم می‌زند. البته مسئولان در هنگام برگزاری بازی‌ها اجازه پرشدن همه سکوها را نمی‌‌دهند تا مشکل امنیتی بروز نکند. 
* مسابقه پرسپولیس مقابل سایپا اولین بازی این هفته لیگ است که تبلیغات محیطی در آن به چشم می‌خورد. 
* سیدجلال حسینی با بازوبند سرخ‌رنگ کاپیتانی پرسپولیسی‌ها در این دیدار را برعهده گرفته است. 
* چمن ورزشگاه تختی با وجود آنکه در اولین هفته لیگ برتر به سر می‌بریم کیفیت چندان مطلوبی ندارد. 
* از سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، غلامرضا رضایی و مهدی ترابی بابت انتقال خون و عضویت تجلیل شد. 
* حسین فرکی سرمربی سایپا با کت و شلوار سورمه‌ای به غیبت خود روی نیمکت‌های لیگ برتری خاتمه داده است.
* عادل فردوسی‌پور خود را با موتور به ورزشگاه تختی رساند تا به گزارش این بازی برسد. 
* خیابان های اطراف ورزشگاه تختی ترافیک شدیدی در ساعت نزدیک بازی داشتند. 
* علیرضا بیرانوند پس از اولین پرتاب بلند در دقیقه 20 به شدت مورد تشویق طرفداران قرار گرفت. 
* گزارشگر بازی با تلویزیونی که مقابلش قرار گرفته دچار مشکل است چراکه تصویر واضحی از آن دریافت نمی‌کند.
* فرشاد احمدزاده با آمادگی خوب در نیم ساعت اول بازی بیشترین حجم از تشویق هواداران را به خود اختصاص داده است.
* ادموند بزیک مهاجم سابق پرسپولیسی‌ها برای حمایت از هم‌تیمی‌های سابقش به ورزشگاه آمده است.  
* هواداران پرسپولیس در بین دو نیمه به تجدید قوا پرداختند تا تیم خود را به بازی تهاجمی بیشتر تشویق کنند. 
* احتمال حضور مهدی طارمی در ترکیب پرسپولیس در نیمه دوم وجود دارد.
*در حالی که سایپایی ها با اتمام وقت استراحت به زمین آمده بودند، پرسپولیس با تاخیر حدودا دو دقیقه ای در زمین حاضر شد.
* برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در پایان مسابقه به سمت سکوها رفت و به تشویق و تشکر از هواداران پرداخت. 
* بازیکنان پرسپولیس بعد از کسب پیروزی شادی بی‌حدوحصری انجام دادند؛ انگار که قهرمان لیگ شده‌اند.

دیدگاه‌ها