کد خبر : 1346421 | 14 مرداد 1395 ساعت 08:08 | 65.6K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم 5 ساله ایرانی ها در اروپا می شکند

آزمون،عزت‌الهی‌وکریمی‌دریک‌قدمی‌لیگ‌قهرمانان

درخشش سردار آزمون در بازی برگشت هنرمندی ایرانی های روستوف در دور دوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل کرد تا این تیم روسی در یک قدمی رسیدن به مرحله گروهی قرار بگیرد.

آزمون،عزت‌الهی‌وکریمی‌دریک‌قدمی‌لیگ‌قهرمانان

به گزارش "ورزش‌سه"، روستوف ک فصل گذشته موفق شد به مقام دوم لیگ برتر روسیه دست پیدا کند و مجوز حضور در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.این تیم که از دور دوم رقابت ها وارد مسابقات شد به اندرلخت بلژیک برخورد کرد که در چند سال گذشته همیشه در مرحله گروهی و حتی حذفی لیگ قهرمانان حضور داشته است.


روستوف با هنرنمایی بازیکنان ایرانی خود که هم در بازی رفت (سعید عزت‌اللهی) و هم در بازی برگشت (سردار آزمون) گلزنی کردند، موفق شد در مجموع جواز صعود به مرحله سوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2016 را کسب کند و حالا تنها یک گام با رسیدن به بزرگ ترین افتخار خود در تاریخ رقابت های باشگاهی فاصله داد تا ایرانی ها دوباره در این تورنمنت معتبر نماینده داشته باشند.

 

1131361


نکته جالب در مورد صعود احتمالی روستوف به لیگ قهرمانان این است که آخرین مورد حضور یک بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا برمی گردد به فصل 2011-2010 و حضور علی کریمی در ترکیب شالکه ، در آن برهه علی کریمی که دراستیل آذین حضور داشت بعد از مشکلات با مدیرعامل وقت به پیشنهاد فیلیکس ماگات سرمربی شالکه 04 جواب مثبت داد و در نیم فصل راهی بوندس لیگا شد. البته علی کریمی در دومین حضور خود در آلمان چندان فرصت بازی پیدا نکرد، اما در یکی از بیادماندنی ترین صحنه‌های فوتبالی و در دیدار شالکه برابر اینتر در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در حالی که شالکه با 5 گل از اینتر پیش بود، در دقیقه 87 وارد زمین شد تا نامش را در این رقابت ها به ثبت برساند.

 

1131377


در سال‌های قبل تر علاوه بر علی کریمی بازیکنانی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا و مهرداد میناوند موفق به حضور در این مسابقات شده بودند و حتی علی دایی در سال 1999 همراه با تیم بایرن مونیخ  نظاره گر شب عجیب نیوکمپ و قهرمانی منچستر بود تا سهم او هم مانند سایر ستاره‌های مونیخ مدال نقره باشد. حالا با گذشت پنج فصل سه ستاره جوان ایرانی در آستانه چشیدن طعم شیرین این رقابت ها در مرحله گروهی قرار دارند دو نفر در روستوف روسیه و یک نفر هم در دیناموزاگرب کرواسی.

دیدگاه‌ها