کد خبر : 1348111 | 19 مرداد 1395 ساعت 16:49 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری نشست هم‌اندیشی مربیان آکادمی فوتبال پرسپولیس با حضور ایوانکوویچ و دستیارانش

هم‌اندیشی مربیان آکادمی پرسپولیس با برانکو

جلسه هم‌اندیشی مربیان تیم‌های پایه و آکادمی فوتبال پرسپولیس به ریاست مدیر آکادمی فوتبال و با حضور سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و دستیارانش در محل باشگاه برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ، سره تن چوک، مارکو استیلینوویچ، ایگور پانادیچ و اصغر نیک سیرت امروز در باشگاه پرسپولیس حاضر شدند و در نشست هم‌اندیشی مربیان آکادمی فوتبال پرسپولیس شرکت کردند.

این جلسه در راستای همکاری مربیان تیم اصلی با تیم‌های پایه به منظور انجام هماهنگی‌ها، ارتقاء سطح فعالیت‌ها و بهره‌مندی از دانش و تجارب برگزار شد.

در شروع این نشست، مصطفی قنبرپور با نشان دادن پاور پوینتی که تهیه شده بود به معرفی مربیان، اهداف و برنامه‌های تیم‌های پایه پرداخت.

قنبرپور: به دنبال جلسات و دوره‌های آموزشی مداوم هستیم

وی پس از خیر مقدم به برانکو و دستیارانش از حضور آنها و دیدار مجددشان ابراز تشکر و خوشحالی کرد و اظهار داشت: آقای برانکو وجود شما برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس یک نعمت و سرمایه است و ما امیدواریم از این سرمایه استفاده بیشتری داشته باشیم.

با آقای چوک همکار نبودم ولی به طور قطع توانایی‌های زیادی دارند که توسط شما انتخاب شده‌اند. آقای مارکو هم که کار خود را خیلی خوب می‌داند و امیدواریم در دوره‌های آموزشی به انتقال بخشی از دانش ایشان کمک کنیم. آقای ایگور هم که کمتر حرف می‌زند و بیشتر عمل می‌کند.

مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما می‌خواهیم هر رده سنی باشگاه بازیکنان نخبه را به رده بالاتر خود تحویل دهد و در نهایت برای هر فصل حداقل یکی، دو بازیکن را به تیم اصلی معرفی کنیم. می‌خواهیم جلسات مداوم همفکری و آموزشی داشته باشیم.

آقای برانکو، من کنار شما بودم و می‌دانم چه مشغله زیادی دارید و نمی‌خواهیم تداخلی با کار شما داشته باشیم و از این رو برنامه‌ریزی را به شما می‌سپاریم تا هر زمان را صلاح دیدید این اقدامات صورت بگیرد. ضمن آنکه ما برای فعالیت‌های آکادمی بخشی از امکانات ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار می‌گیریم و کلاس‌ها و دوره‌ها می‌تواند در آنجا برگزار شود.

برانکو: برای پایه به چوک مسوولیت مضاعفی می‌دهم

در ادامه صحبت‌ها، برانکو رشته کلام را در دست گرفت و گفت: من به همه همکاران سلام عرض می‌کنم. خوشحالم در اینجا هستم. این همکاری باید قبل از اینها شروع می‌شد ولی مشغله کاری در حوزه آماده سازی تیم زیاد بود. یکی از وظایف ما ایجاد همین تماس‌ها و همکاری‌ها به شکل مستمر است. آقای طاهری روی این مساله حساسیت زیادی دارند و آقای قنبرپور هم که به عنوان مسوول آکادمی شناخته شده است.

به نظرم کار در آکادمی پرسپولیس با توجه به ارتشی از هواداران و دوستداران، پتانسیل عظیمی ایجاد می‌کند. آقای چوک هم که کنار من هستند وظیفه مضاعف بر عهده خواهند داشت چون در این کار متخصص هستند و تجربه زیادی در این حوزه در کشور کرواسی دارند. ایشان همین حالا هم کارمند فدراسیون فوتبال کرواسی و مدیر گروه انتخاب استعدادهای تیم‌های پایه در کشورم هستند.

وی ادامه داد: بحث آکادمی و فوتبال پایه خیلی مهم است. باید تلاش صادقانه کرد و آنچه مهم است اینکه آقای طاهری هم نگاه صادقانه‌ای به این موضوع دارد ولی کار یک شبه انجام نمی‌شود و فعالیتی طاقت فرسا و طولانی لازم است. در فوتبال، مربیان پایه به معدنچی‌های فوتبال شهره هستند متاسفانه آنها زیبا کار می‌کنند و کمتر بهره مالی می‌برند ولی همه جای دنیا اینطور است.

برانکو اضافه کرد: خیلی مهم است که شما در تیم‌هایتان یک آموزش مکرر داشته باشید، همانطور که ما هم چنین تفکری را در تیم اصلی دنبال می‌کنیم.

 

1133002

چوک: 20 تا 30 درصد برنامه‌ها اجرا شود، عالی است

پس از برانکو نوبت به چوک رسید تا مسائلی را مطرح کند. وی ابتدا از سوابق و فعالیت‌های خود گفت تا این اطمینان نزد مربیان پایه پرسپولیس ایجاد شود که نه تنها با این فضا آشنا است بلکه به سختی در آن کار کرده است.

وی گفت: من بعد از 10 سال کار مداوم تازه توانستم در این کار به نقطه‌ای که می‌خواستم شروع کنم، برسم. در کرواسی شما باید فعالیت‌های زیادی انجام بدهید تا به درجه‌ای برسید و البته تیم‌های من در رده‌های پایه در 30 دوره، 25 قهرمانی داشتند. می‌خواهم بگویم هر چند هدف اصلی ساختن بازیکن است اما نمی‌توانید نسبت به نتیجه بی‌تفاوت باشید.

چوک با طرح یک شوخی ادامه داد: سال‌ها قبل یک مربی که پیش او بودم به من گفت: آهای بچه در این کار نتیجه مهم نیست، بلکه مهمترین چیز است. شما نمی‌توانید بازیکنان خوب پرورش بدهید و بعد با آنها نتیجه نگیرید.

وی سپس نام نزدیک  به 10 ستاره قدیم و جدید فوتبال کرواسی را برد که از شاگردان او بودند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: من به آقای طاهری هم گفتم، برنامه‌ای برای آکادمی وجود دارد که اگر 20 تا 30 درصد آن هم اجرا شود عالی خواهد بود. البته من در ایران با این مساله برخورد کردم که بیشتر حرف زده می‌شود تا کار صورت بگیرد ولی ما می‌خواهیم در پرسپولیس در جلسات حرف بزنیم و در زمین کار کنیم. همه ما کار تحت فشار را تجربه کرده‌ایم و ما آمده‌ایم برای فوتبال هر کاری انجام بدهیم.

برانکو: باید بازیکنی بسازیم که در حد قهرمان کردن پرسپولیس باشد

در ادامه این صحبت‌ها، برانکو ایوانکوویچ نکات دیگری را هم مطرح کرد. وی گفت: همانطور که آقای قنبرپور گفت باید ببینیم چه کارهایی می‌توانیم انجام بدهیم. من و همکارانم امروز آمدیم تا ببینیم چه می‌خواهیم تا روی آن کار کنیم. همینجا به شما می‌گویم فرقی نمی‌کند ما در چه شرایطی تمرین می‌کنیم. درهای تمرین پرسپولیس همیشه به روی شما باز است. شما همکاران ما هستید و هر زمان خواستید می‌توانیم در آنجا یکدیگر را ببینیم و مساله، سوال یا تبادل نظری اگر هست، انجام شود.

من به آقای طاهری هم گفته‌ام که خوب است ما چند زمین فوتبال در کاظمی داشته باشیم تا همه تیم‌ها آنجا جمع شوند. درفشی‌فر را هم آماده کنیم تا در آنجا بازی کنید چون می‌دانم در رده‌های پایه کمبود یک معضل جدی است.

وی در پایان افزود: معیار ما در پرسپولیس این نیست که در لیگ برتر بازی کنیم بلکه در پرسپولیس فقط باید درباره قهرمانی حتی در آسیا صحبت کرد. این را میلیون‌ها هوادار به ما و باشگاه تکلیف کرده‌اند. پس در پایه‌ها برای تیم اصلی نباید بازیکنی آماده کرد که در حد لیگ برتر باشد، چون باید بازیکنی ساخته شود که در حد قهرمان کردن پرسپولیس باشد.

پازوکی: بهترین بازیکن‌ها را ساخته‌ایم، دیگران سودش را برده‌اند

در ادامه این صحبت‌ها، ایرج پازوکی خواست مسائلی را مطرح کند. او که کهنه‌کارترین فرد در رده‌های پایه پرسپولیس به حساب می‌آید و می‌توان گفت پدر تیم‌های پایه پرسپولیس است، خطاب به برانکو گفت: اینطور نیست که تیم‌های پایه پرسپولیس در حوزه بازیکن‌سازی ضعیف عمل کرده باشند. برخلاف تصوری که وجود دارد، پایه‌های پرسپولیس به خاطر همان پتانسیلی که گفتید از بازیکن سازترین تیم‌ها بوده‌اند ولی مساله این است که خود پرسپولیس از این سرمایه‌هایی که تولید کرده استفاده نکرده است. اگر بخواهید من می‌توانم یک فهرست بلند و بالا از ستاره‌های قدیم و حال حاضر لیگ را به شما ارائه کنم که در تیم‌های پایه پرسپولیس کشف شده‌اند و آموزش دیده‌اند.

دیدگاه‌ها