کد خبر : 1352500 | 02 شهریور 1395 ساعت 17:54 | 105.7K بازدید | 0 دیدگاه

1 مدال المپیک به 10 مدال جهانی می ارزد

عبدولی: هنوز همه از من می ترسند

سعید عبدولی که هنوز اشک هایش در مسابقات 2012 لندن برای ناداوری ها در خاطر ایرانی ها مانده است، در ریو 2016 توانست یک مدال برنز بگیرد. گفت و گوی خواندنی عبدولی را از دست ندهید.

عبدولی: هنوز همه از من می ترسند

 

به گزارش "ورزش‌سه"، سعید عبدولی در همان روز اول مسابقات کشتی حقش در بازی اولش در المپیک  برابر ماتسن دانمارکی خورده شد تا یاد المپیک 2012 و اشک های عبدولی بازهم زنده شود، اما خوشبختانه ماتسن به فینال راه یافت تا عبدولی در مسابقات حاضر باشد و در نهایت بتواند به مدال برنز برسد.


سعید عبدولی در گفت و گو اختصاصی با "ورزش سه"، درباره المپیک 2016 ریو، مدال نقره اش،خداحافظی موقت از کشتی، استقبال از او در اندیمشک و ... گفت:


حق بچه ها در ریو خورده شد
در المپیک همه چیز خوب بود و می توانست نتیجه بهتر شود اما متاسفانه داوری به مانند همیشه علیه ایرانی ها بود، نه تنها در کشتی بلکه در وزنه برداری و رشته های دیگر این اتفاق افتاد که واقعا متاسفم.

 

1137442


75 کیلو وزن پرترافیکی است
من به شخصه  از این مدال برنز در هر صورت راضی هستم که توانستم یک مدال المپیک برای ایرانی ها، خوزستانی ها و اندیمشکی ها به ارمغان بیاورم. این اولین بار بود که کشتی فرنگی در وزن 75 کیلوگرم نماینده داشت و همه می دانند که چه وزن پرترافیکی است و مدعی های زیادی در آن هستند.

 

داوران ناجوانمردانه سوت زدند
شاید فقط یک داور، کشتی گیر و کارشناس کشتی گیر می توانند بفهمند که چه به روز من آورده اند. من 6 دقیقه حمله کردم و ابتدا به من یک امتیاز دادند تا من را گمراه کنند اما در اواخر کشتی یک امتیاز به حریف دادند و این کارشان عین ناجوانمردی بود. بعد از این امتیاز کشتی از دستم در آمد و باختم، بازهم خدارا شکر که توانستم مدال برنز بگیرم.

 

1137443

 

امید نوروزی می خواست جبران کند
بعد از اینکه من را آن گونه شکست دادند، بچه ها گفتند ما بیاییم عکس این اتفاق را نشان دهیم، ابتدا امتیاز خطا بدهیم و سپس امتیاز خطا بگیریم اما دیدید که امید نوروزی می خواست این کار را انجام دهد اما 2 امتیاز به حریفش دادند.

 

10 مدال جهانی به 1 مدال المپیک نمی ارزد
خدارا شکر که کاروان با دست پر برگشت، اینکه 10 مدال طلا داشته باشی اما مدال المپیک نداشته باشی واقعا بی ارزش است. زمانی قدر مدال المپیک را فهمیدم که ان را به دست آوردم، قبل از آن می گفتم نقره و برنز بی ارزش است فقط طلا. المپیک نهایت مسابقات است و در آن مدال برنز نیز بسیار پر ارزش است.

 

خداحافظی کوتاه مدت کردم
من بعد از مسابقات المپیک یک خداحافظی کوتاه مدت با کشتی کرده ام و بعد از 2-3 ماه به مسابقات برمی گردم و با جدیت بیش تر به مسابقات برمی گردم تا با مدال های بعدی مردم عزیز ایران به خصوص خوزستانی ها و اندیمشکی ها را شاد کنم.


هنوز هم همه از عبدولی می ترسند
خودم می دانم انتظار بیش تری از من بود، من سعید عبدولی 66 کیلوگرم نبود و از خودم راضی نیستم. الان هم همه از من می ترسند اما در وزن 75 کیلوگرم که پرمدعی ترین وزن دنیاست باید تلاش بیشتری کنم تا به سعید عبدولی قبل تبدیل شوم.اگر زنده باشم و با توکل بر خدا می خواهم در المپیک بعدی تمام تلاشم را برای  خوشرنگ ترین مدال بکنم.

 

1134931


هیچگاه توریست مسابقات نبوده ام
هروقت به مسابقات اعزام شده ام تنها هدفم بالا بردن اسم ایران وخوزستان و اندیمشک بوده است و هیچگاه ورزشکار توریستی نبوده ام که برای تفریح به کشور دیگر بروم.

 

استقبال مردم فوق العاده بود
استقبال فوق العاده ای از من شد و مردم بسیار به من لطف داشتند و امیدوارم که بتوانم با مدال های بعدی لطف شان را جبران کنم، یک تشکر ویژه به مردم اندیمشک، دزفول؛ شهرستان های اطراف به خصوص منطقه های بهارستان و ساختمان باید کنم. همچنین از فرماندار اندیمشک، امام جمعه محترم، آریالای کیانی رئیس اداره ورزش و جوانان، آقای پاپی رئیس تربیت بدنی اندیمشک و بقیه مسئولانی که به مراسم استقبالم آمدند ممنون هستم.

 

1137444

 

اندیمشک شهر بی امکاناتی است
من هرچه داشتم از مربیانم در اندیمشک بود و آنها به آرزویشان که یک مدال المپیکی بود رسیدند و خدارا شکر توانستم روسفیدشان کنم. اندیمشک شهر بی امکاناتی است که فقط خانه کشتی اش دو تشک کشتی دارد و حتی سرویس بهداشتی در آن وجود ندارد. البته نماینده زحمت کش شهرمان آقای حسنوند در این مدتی که آمده اند کارهای زیادی برای شهر و ورزش کرده اند و یک مجموعه ورزشی در حال ساخت است که فکر می کنم بزرگترین مجموعه ورزشی خوزستان خواهد شد.

 

اندیمشک قطب کشتی فرنگی دنیا می شود
اینکه می گویند مازندران قطب کشتی آزاد و اندیمشک قطب کشتی فرنگی دنیاست، درست است. در صورتی که امکانات در اختیار شهرستان اندیمشک قرار بگیرد به نظر من اندیمشک قطب کشتی دنیا خواهد شد.

 

گفت و گو: سهیل احیایی

دیدگاه‌ها