کد خبر : 1360357 | 02 مهر 1395 ساعت 19:29 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

آیا بارسلونا بدون مسی تیم متفاوتی است؟

بارسلونا مسی را به دلیل مصدومیت، سه هفته در اختیار نخواهد داشت و زیدان معتقد است که بارسا بدون او تیم متفاوتی خواهد بود اما واقعا اینگونه است؟

آیا بارسلونا بدون مسی تیم متفاوتی است؟

به گزارش "ورزش سه"، زندگی بدون مسی مثل همیشه نیست. پرکردن جای بهترین بازیکن فعلی دنیا(از نگاه فیفا)، برای هیچ تیمی حتی بارسلونا ممکن نیست. تیم لوئیس انریکه البته که پر است از بازیکنان بزرگ و باکیفیت ولی شاید هیچکدام را نتوان با مسی مقایسه کرد.

 

فوق ستاره آرژانتینی به طور حتم در سه بازی بارسا مقابل خیخون، گلادباخ و سلتا حاضر نخواهد بود؛ ضمن اینکه دو بازی آرژانتین برابر پرو و پاراگوئه را نیز از دست خواهد داد. پیش بینی می شود که انریکه به او در مقابل دپورتیوو هم استراحت بدهد و از بازی با سیتی شاهد حضور مسی باشیم.

 

 

1145178

 

غیبت مسی برای بارسلونا البته چیز جدید و عجیبی نیست. پیش از این نیز بارها شاهد عدم حضور او در ترکیب بارسا به دلایل مختلفی چون مصدومیت یا استراحت کردن بوده ایم که بیشترش مربوط به مصدومیت ها بوده است.

 

از فصل 2006-2007 که مسی توانست خود را به ترکیب ثابت بارسلونا تحمیل کند تا به امروز، او 96 بازی آبی اناری ها را از دست داده است. با حضور مسی، بارسلونا در 70 درصد بازی هایش پیروز شده، در 19 درصد مساوی کرده و در 11 درصد نیز مغلوب حریفان شده است. متوسط 2.65 گل در هر بازی زده و به طور متوسط، 0.8 گل در هر مسابقه نیز دریافت کرده است.

 

اما آمار بارسا بدون حضور مسی چگونه بوده است؟ در 96 دیداری که مسی غایب بوده، درصد موفقیت بارسا 66 بوده، در 21 درصد بازی ها مساوی کرده و در 13 درصد نیز شکست خورده است. متوسط گلزنی کاتالان ها در هر بازی نیز 2.3 بوده است که تفاوتی 3 درصدی با زمانی دارد که مسی در ترکیب بارسلونا حضور داشته است.  تفاوت 4 درصدی بین بردها و 2 درصدی بین باخت ها نیز نشان می دهد که حداقل از لحاظ آماری، غیبت مسی چندان تاثیرگذار نبوده است.

 

 

1144988

 

 

با همه این اوصاف این آمار می تواند مثل یک تله باشد چرا که برخی مواقع مسی تنها به دلیل بی اهمیت بودن بازی ها در ترکیب بارسا حضور نداشته و آبی اناری ها به طور مثال تیم های ساده ای در کوپا دل ری پیش رو داشته اند.

آنچه مسلم است اینکه بارسا بدون مسی تیمی قابل پیش بینی تر از همیشه است و دفاع حریف کاری راحت تر از گذشته مقابل آبی اناری ها پیش رو دارد. هرچند با آمدن نیمار و سوارز، کمی این معادله به هم خورده و این دو مهاجم در غیاب مسی می توانند تا حد زیادی(نه به طور کامل) جای او را پر کنند.

 

در سال های گذشته که نیمار و سوارز حضور نداشتند، غیبت مسی به خصوص در بازی های مهم، کاملا تاثیر گذار نشان می داد و بارسا تاوان عدم حضور نابغه آرژانتینی را به سختی می داد ولی حالا این مساله نمود کمتری دارد.

 

 

1143257

 

 

فصل گذشته که مسی دو ماه و نیم مصدوم بود، بارسا از 13 بازی، 10 برد، دو تساوی و تنها یک شکست نصیبش شد هرچند که در مقطع چندان دشواری از فصل قرار نداشت. مسی در ال کلاسیکوی رفت(برد 4-0 بارسا) به میادین برگشت و دیگر مصدوم نشد تا بارسلونا فاتح لالیگا و کوپا دل ری شود.

مسی بازیکنی متفاوت است و بی شک بارسلونا نیز با او تیم متفاوتی خواهد بود حتی اگر آمار چنین نگویند.

 

 

دیدگاه‌ها